Na
Pekláku bude lyžařský víkend "za kilo "
Během dnešního dne
vyspravíme sjezdovky a od zítřka (sobota 3.3.) rozjíždíme
lyžování „Za kilo“. Ať přijedete na dopoledne, na odpoledne,
nebo na večerko vždy jezdíte jen za sto korun (jízdenka platí
4 hodiny od zakoupení). Provozní doba 9-16 a poté 17-20
večerní lyžování.
Výuka v lyžařské škole po dohodě na tel. 734 862 484
4.3.2012 – Sjezd na čemkoliv
4.března 2012 se na našem svahu uskuteční již III. ročník akce
„Sjezd na čemkoliv“. Vymyslete a postavte jakékoliv vozidlo
schopné jízdy na sněhu a přijďte se s námi pobavit. Těšíme se
na Vás. Letos bude nově zavedena a vyhodnocena kategorie dětí
(do 15ti let) . Do této kategorie budou zařazeny i týmy s
nadpoloviční většinou dětských účastníků.
-
Lední revue oddílu krasobruslení bude 17. března
- V roce 2010 krasobruslařský oddíl Taneční školy
zahájil spolupráci s KK Pardubice. Dlouholetá členka skupiny
synchronizovaného krasobruslení ORION (Adéla Kloučková) se
stala naší trenérkou. V lednu 2011 jsme měli možnost vidět
pardubické krasobruslařky na českotřebovském zimním stadionu
v Dětské lední revue „Svět pohádek a písniček“. V září roku
2011 pořádal SSK ORION v České Třebové soustředění. Součástí
soustředění byla také výuka tanečních technik, kterou
zajišťovala Taneční škola. Šárka Prossová měla na starosti
zdokonalení tanečního výrazu (feeling) krasobruslařek.
Spolupráce úspěšně pokračuje, Šárka v roli konzultantky
připravuje team na Mistrovství světa ve švédském Göteborgu.
Součástí přípravy byly také republikové závody v Brně –
Santa Claus Cup, které proběhly 18. 12. 2011 a mistrovství
ČR 4.-5.2.v Pardubicích, kde skupina ORION vyhrála. Obě
jízdy (krátký p
rogram i volnou jízdu) budete mít možnost shlédnout 17.3.
2012 od 15hodin na ZS v České Třebové na připravované Lední
revue oddílu krasobruslení Taneční školy Česká Třebová.
V Čenkovicích bude karneval
Ski klub Česká Třebová oznamuje, že v Čenkovicích jsou
podmínky skvělé. Na lyžaře kromě 80 cm sněhu čeká tradiční
karneval. Vládce hor Čenbusák v doprovodu masek vyjede na svah
v sobotu ve 13 hodin
Městská knihovna
informuje:
V knihovně nalezena zimní bunda již před několika dny,
chápeme, blíží se jaro, ale nepostrádáte ji někdo?
Info v knihovně nebo na tel.: 732 756 827.
-
Jízdní řády připomínkovalo nakonec Holicko
- Pardubice – Posledním správním obvodem, se kterým náměstek
hejtmana pro dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan Tichý
a technologové firmy Oredo probrali připomínky k autobusovým
jízdním řádům bylo Holicko. Jeho starostové se sešli poslední
únorový den v sále Zastupitelstva Pardubického kraje. I na
základě jejich připomínek budou upraveny jízdní řády platné od
1. dubna letošního roku.
- Starostové Holicka měli připomínky především k malé
kapacitě autobusů a jízdním dobám. „Spojení je dobré, ale ve
špičce jste nám zrušili posilové autobusy a děti mají problém
dostat se do Holic do školy, autobusy jsou přeplněné,“ uvedl
například starosta Horních Ředic Jiří Kosel. Toho doplnil
starosta Holic Ladislav Effenberk: „Vzhledem k hustotě dopravy
je špatně spočítaná jízdní doba autobusů. Je jasné, že za
osmatřicet minut to autobus z Pardubic k nám prostě nestihne,“
řekl starosta centrálního města obvodu, který je jinak
s dopravní obslužností spokojený. Situaci Oredo vyření
urychlením výjezdu spoje z Pardubic, dlouhé nástupy dětí pak
nebudou mít takový vliv na dojezd autobusu do cíle.
- „U nás nemají lidé námitky, autobusy jste nám na trase
Pardubice – Horní Jelení přidali,“ prohlásil starosta Ostřetína
Miloš Vlasák. „Máme jen požadavek od zhruba deseti lidí z Vysoké
u Holic, aby k nim zajížděl odpolední autobus a oni nemuseli
chodit dva a půl kilometru na zastávku.“ Technolog si tento
požadavek, který je bohužel k dubnovému termínu změn
nerealizovatelný zaznamenal a řešit ho bude v červnu letošního
roku.
- S celou řadou menších požadavků přišla starostka Chvojence Jaroslava Píšová. S technologem Oreda řešila například
urychlení ranního autobusu od Pardubic nebo nutnost zajistit
včasnou jízdu školního autobusu. „Moje dnešní připomínky byly
pouze doplňující a doufám, že se mi dostanou odpovědi i na moje
písemné dotazy. Korespondence s Oredem běží nepřetržitě.
Spokojeni jsme se spojením obce na Hradec Králové, problémy
přetrvávají ve spojení s Pardubicemi,“ dodala starostka, které
také chybí spoj pro děti jedoucí ze školy z Býště do dolní části
obce.
- Starosta Holic Ladislav Effenberk při jednání kvitoval
skutečnost, že Oredo analyzovalo neefektivní spoje a zhruba
deset procet bude rušit. „Už i lidé si všimli, že některé
autobusy jezdí nevytížené a jsou zbytečné,“ řekl starosta.
- Holicko bylo poslední obcí s rozšířenou působností,
s jejímiž starosty technologové Oreda úpravy autobusových
jízdních řádů probírali. Na začátku března budou změny
zapracovávat a počítají se zveřejněním upravených jízdních řádů
5. března. Od 1. dubna by pak podle těchto jízdních řádů měla
jezdit autobusová doprava v Pardubickém kraji
-
-
Srdce pro Havla uvidí jako druhé české město
Litomyšl
Voskové srdce pro Václava Havla bylo odhaleno 10.
února u Národního divadla v Praze. Druhým místem v České republice, které spatří
Srdce pro Václava Havla bude Litomyšl. Toto umělecké
dílo vytvořili Lukáš Gavlovský a Roman Švejda, kteří
srdce vyrobili ze zbytku svící svezených pro prvního
českého prezidenta z pietních míst z celé republiky.
Srdce se do východočeského města dostane u
příležitosti hudebního festivalu Smetanova Litomyšl,
jehož 54. ročník začíná 14. června.Nyní je srdce až do
10. dubna vystaveno v Praze poblíž historické budovy
Národního divadla.
-
Faktické problémy regionální veřejné dopravy: boj o plnění
memoranda, nedostatek peněz na údržbu železnice a rostoucí
náklady
- O optimalizaci dopravy a nových jízdních řádech
v Pardubickém kraji byly v médiích popsány desítky
stránek. Jedná se o velmi složitý problém, který neměl
jednoduché řešení a nikdy mít ani nebude. Pokusím se
alespoň o vysvětlení základních potíží systému
organizace veřejné dopravy. Jejich pochopení možná
přispěje k porozumění postupu Pardubického kraje.
- Boj o plnění memoranda
- Doplácení ztrát na regionální osobní vlakovou
dopravu bylo převedeno na kraje s tím, že stát se bude
na ztrátách podílet. Za tehdejšího ministra dopravy
Slamečky jsem za Asociaci krajů ČR vyjednával tzv.
memorandum, ve kterém je dohodnutý podíl státu a krajů
na ztrátách regionální osobní vlakové dopravy tak, aby
mohla zachována, a na tratích, které občané skutečně
využívají, mohla být rozšířena. Celý minulý rok
Pardubický kraj bránil memorandum proti vládě, která jej
chtěla zrušit v rámci úsporných opatření. Tím by došlo
ke zcela zásadnímu omezení osobní dopravy na
regionálních tratích, protože by na ně kraje neměly
peníze. Nakonec se podařilo memorandum zachránit a jen
díky tomu nedošlo k výraznému omezení osobní vlakové
dopravy na území kraje.
- Nedostatek peněz na údržbu železnice
- Druhým zásadním problémem je, že koleje na železnici
vlastní státní organizace Správa železniční dopravní
cesty. Vzhledem k nedostatku peněz tato organizace dává
na údržbu a modernizaci regionálních sítí minimální
prostředky. I přes velké úsilí se nám zatím v této
souvislosti podařilo dosáhnout jen malých dílčích
úspěchů. Má-li být železniční doprava úspěšná, musí mít
k dispozici vlaky moderní a rychlé. Na stávajících
regionálních tratích se ovšem průměrná rychlost pohybuje
okolo 40 km v hodině a to je problém. Stav tratí je
často nevyhovující a nemohou se na ně tudíž nasadit nové
železniční soupravy, jejichž dosažitelná rychlost se
pohybuje až kolem 120 km v hodině. Cílem Pardubického
kraje je, aby postupnými opatřeními zvýšil rychlost na
regionálních tratích alespoň na 80 km v hodině. Jedině
tak bude vlaková doprava konkurenceschopná automobilové
dopravě. To ovšem nedokážeme na celé stávající síti
regionálních tratí. I na těch, kde je velký potenciál
možných cestujících, to bude bohužel vzhledem k přístupu
státu k opravě kolejí trvat řadu let.
- Méně peněz od státu, rostoucí náklady
- Dalším aspektem dopravy je její financování.
Průměrná ztrátovost na jeden kilometr u autobusů je
18,40 Kč, a to proto, že dopravní cesta, zejména
silnice, jsou pro autobusy výrazně levnější než
železnice. Průměrná ztrátovost kilometru železniční
dopravy činí 92,05 Kč na kilometr. I přes neutěšený stav
dopravní cesty jsou železniční tratě výrazně nákladnější
a stát je i nadále zdražuje. Kraj má vyčleněno cca 600
milionů korun na ztrátovou dopravu. Tato částka tvoří
téměř třetinu rozpočtu Pardubického kraje. Veřejnou
dopravu však pravidelně využívá přibližně 10 procent
občanů kraje. Tato čísla jsou bohužel reálná.
-
Línek: energetické úspory pokračují v nemocnici
Pardubice ( 2. 3. 2012) - Rada Pardubického kraje
dne 1. března na návrh náměstka hejtmana zodpověděného za
finance a majetek Romana Línka nově začlenila areál
Pardubické krajské nemocnice do programu EPC (Energy
Performance Contracting).
„Tento program realizace energetických úsporných
opatření jako kraj úspěšně realizujeme již od roku 2007
v mnoha budovách, které kraji patří. V tom přístupu jsme
byli prvním krajem a řada dalších krajů nás v realizaci
programu EPC dnes následuje. Výsledkem je technické
zhodnocení majetku kraje ve formě zainvestování
energetických úsporných opatření a výrazné zlepšení
provozování objektů. Pikantní je, že veškeré investice
jsou financovány z úspor energie, které se dosáhnou
realizací zmiňovaných investic,“ přibližuje
uplatňovanou metodu Línek. Úspory jsou sledovány a
každoročně vyhodnocovány v Radě Pardubického kraje. Jejich
hodnota v souhrnu dosahuje řádu desítek milionů korun.
Pardubická krajská nemocnice, která je do tohoto programu
nově zahrnuta, vzhledem ke své velikosti určitě toto číslo
dále zvýší. „Chceme, aby se úsporná opatření, která
mimo jiné povedou k odstranění havarijního topného systému
v nemocnici, stihla plně realizovat do začátku nové topné
sezóny,“ řekl Línek.
|