-
Začala opět hra o
zastavování vlaků v České Třebové
-
Již
se opět pracuje na novém vlakovém grafikonu, který zpracovává SŽDC.
Tentokrát se nehraje jen zastávky vlaků ČD, ale také o soukromé dopravce a
to o vlaky Regiojet pana Jančury a o nový moderní LEOEXPRESS p. Novotného.
Zatím to vypadá tak, že by se měla situace pro Českou Třebovou opravdu
vylepšit. Snad to tímto textem nezakřiknu. České dráhy zatím
počítají se zastávkami ve Třebové s novými třemi páry vlaků směr Brno -
Bratislava. Zatím zde staví např. expres AVALA jen v jednom směru, při
cestě zpět projížděl. Tím bychom si vylepšili přímé spojení na
Slovensko. Uvidíme, snad to letos konečně dopadne, snažíme se o to už
delší dobu. Starosta jednal také se společností REGIOJET.
Nejsme (konečně) bez šancí, opět díky možnosti podzemního parkování na
našem terminálu. Podmínkou by bylo zajistit dostatečný počet parkovacích
míst pro zákazníky REGIOJETU, samozřejmě vybarvených do jejich "oranžové
barvy". Je to jistě splnitelná podmínka, pomohlo by to zvýšit prestiž
celého dopravního uzlu. Pan Jančura by zde pak šel do přímé
konkurence s poměrně bohatými možnostmi cestování ve vlacích ČD. To,
zda zastaví ve Třebové LEOEXPRESS je otázkou. Sice to tak na
faceboku Leoexpressu vypadá, zveřejnili jsme odtud i mapku, která se
zastávkou v České Třebové počítá, ale zase se ozývají hlasy o tom,
že půjde hlavně o rychlost a že tedy nový expres (nová jednotka flirt od
firmy Stadler) zastaví jen v Pardubicích a Olomouci, tedy jako Pendolino.
Uvidíme.
-
- První mapka je z webu
http://www.le.cz/cms/37-trasy-a-stanice.html, druhá mapa z
faceobooku Leoexpresu
-
Město usiluje o vliv při
privatizaci bývalého hotelového domu ČD na Novém náměstí.
- Objekt čp. 1906 je bývalý hotelový dům ČD, který byl
vystaven v osmdesátých letech díky investiční výstavbě organizované
Provozním oddílem ČSD v době, kdy nocležny vlakových čet v Sadové (tehdy
ovšem Jeremenkově) ulici nestačily. od doby postavení jej České dráhy
nijak neudržovaly a jeho stav tomu odpovídá, příliš velkou ozdobou Nového
náměstí není a jeho podoba byla občany několikrát i veřejně kritizována.
České dráhy se netajily tím, že nakonec bude privatizován. ta doba nastává
právě nyní. V domě je 45 bytů a nebytové prostory pronajaté pro OIKTV, v
jedné polovině byla ubytovna, nyní v podstatě volná, pronajatá firmě. V
druhé polovině jsou klasické byty, většinou o velikosti 2+1.
Cena objektu byla odhadnuta na 28 milionů korun. město projevuje obavy,
aby se při privatizaci objektu nezmocnila nějaká firma, která má volné
prostředky a která by zde mohla ubytovat např. nějaké nepřizpůsobivé
občany třeba jen proto, aby si uvolnila jiný lukrativnější objekt třeba ve
velkém městě. Tím bychom mohli mít v centru města nové sousedy, o které
příliš nestojíme. Proto je od počátku do privatizačního procesu napojeno
město Česká Třebová, které především vyjednává o možnosti slevy z ceny.
Představa je taková, že by objekt zakoupila městská společnost
TEZA, která se zabývá správou městského bytového fondu a která by volné
byty opravila prodala zájemcům podle pravidel, které bychom si ovšem
nastavili sami v České Třebové. V dlouhodobém horizontu by to tedy
neměla být ztrátová operace. Jedná s ČD se poněkud protahuje, na
správě majetku se mění obsazení funkcí a tak se zase začíná třeba znovu.
Podařilo se dosáhnout toho, že na příslušném odboru GŘ ČD je žádost o
slevu kupní ceny, což je podnětem pro vyhotovení nového stavebního
posudku. Představa města je o ceně kolem 20 mil. Kč.
-
-
Česká Třebová získá Celní úřad.
Bude to však bolet.
- Zastupitelé rozhodli o bezúplatném převodu
budovy bývalého Domova mládeže VDA na náměstí 17 listopadu v České
Třebové - Borku. Celní úřad v České Třebové vznikne po poměrně masivní
přesvědčovací kampani, kterou dlouhodobě vede starosta města Jaroslav
Zedník ve spolupráci s vedením společnosti METRANS, která zde začala
stavět logistický terminál velké důležitosti. Po jednání je nyní
jasné, že se Celní úřad přesune z Ústí nad Orlicí zpět do České Třebové. V
Ústí nyl v pronájmu v prostorách společnosti Rieter, v České Třebové bude
"ve svém", bude poblíž logistického terminálu, sice mimo centrum města,
ale zase má možnost parkování kamionů na přilehlém velkém prostoru náměstí
17. listopadu. ceklníci původně ani nechtěli objekt celý, nakonec
jej využijí, přesunou sem i služby, které v Ústí zřízeny nebyly. Změnu
sídla celníků schválilo i Ministerstvo financí a je již zabudováno v
návrhu nových vyhlášek. Budova bývalého DM VDA nebyla nyní dva roky
využita, takto získá objekt nového majitele, který se postará i o jeho
rozvoj. Objekt bude třeba např. oplotit a nově zařídit. Také město
se zavázalo, že objekt předá v dobrém "zdravotním stavu", proto zde budou
letos ještě provedeny některé dílčí opravy. Celní úřad by se sem
postupně stěhoval někdy na přelomu roku 2012/13.
-
-
V sobotu uklidí střelnici v
Semaníně
- Akci, kterou pořádá ZO ČSOP Podorlicko, se koná tuto sobotu na
semanínské Střelnici. PO upřesnění je třeba dodat, že
spolupořadateli akce je ještě také ZO ČSOP Rybák Svitavy. Akce se
probírala na výroční schůzi ZO ČSOP Podorlicko, ukázala se jako potřebná.
proto se organizace rozhodla do akce jít, i když to je velmi náročné , zda
do této akce jít a někteří z vás se hlásili, že určitě půjdou, tak jsme to
odsouhlasili. Střelnice v Semaníně je na trase nové naučné stezky ČSOP,
byla po léta bez zásahu člověka a proto zde má příroda jiný charakter,
bohužel je již v současné době v takovém stavu, že již vyžaduje úklid. Je
objednaný kontejner, pytle, párky a součástí akce bude i ukázka
kroužkování ptáků.
-
Brzy bude mít iČTZ miliontého
návštěvníka.
- Zatím jsme na počítadle někde u čísla 998 XXX, ale 1
000 000 se rychle blíží. Čítač přístupů začal počítat 1. května roku
2003 v době, kdy odstartoval "internetový deník" První milion tedy
napočítal za dříve než deset let, přičemž počet denních přístupů postupně
narůstal. Nyní napočítá měsíčně více než 20 000 návštěv a top i v kratším
měsíci únoru. Nejslabší denní přírůstek návštěv je v sobotu - cca
500, nejvyšší zpravidla v pondělí. Dosud se nepodařilo překročit 1000
denních návštěvníků. Počítadlo ovšem nereaguje na každou návštěvu stránky,
registruje, z které IP adresy návštěva přišla. Každý den se sleduje
zvlášť. Statistika přístupů je přístupná na serveru Na vrcholu.cz a na
pocitadlo.cz. Každý se serverů je nastaven poněkud jinak.
-
-
Richard Macko,
ředitel společnosti Šmídl:
-
Kamiony jezdí
pomaleji než před deseti lety. Přesto je dnes nákladní doprava rychlejší.
- Celé odvětví silniční přepravy a
logistiky dostálo za posledních deset let výrazných změn. Které z nich
byly pro české dopravce nejzásadnější, jsme se zeptali Richarda Macko,
ředitele dopravy logistické společnosti Šmídl.
- Jak se za poslední dobu proměnil obor, ve kterém působíte? Velmi
výrazně, dopravci stále více nabízejí nejen přepravní služby, ale i
logistické činnosti – skladování a služby s tím spojené. Zásadní změna
přišla s výstavbou velkých logistických center a využíváním nových
technologií, například čárových kódů nebo automatických skladů, které
optimalizují logistické procesy. Určitě došlo ke zrychlení služeb i
minimalizaci ztrát. Zboží je dnes elektronicky monitorováno – například ve
Vysokém Mýtě máme naplněnou kapacitu 18 000 paletových míst. Používání
moderních systémů nám umožňuje mít všechny důležité informace o každé
paletě a každém paletovém místě. V oblasti samotné přepravy je výrazný
posun v technologickém vývoji a úrovni nákladních automobilů. Dříve se
jezdilo se staršími vozidly, která měla vyšší spotřebu i emise. Nyní naše
vozidla splňují přísnější nařízení a normy, 90% z nich splňuje emisní
normu EURO 5. Jen pro zajímavost: Průměrné stáří našeho vozového parku je
2 a půl roku. Jeho pravidelná obnova je součástí firemní vize, jak se
odlišit od konkurence, uspořit na provozních nákladech a být šetrný
k životnímu prostředí.
- Mluvíte o pokroku jak v logistice, tak i dopravě. Dá se tedy říci,
že přeprava zboží je dnes rychlejší? RM: To nelze tak
jednoznačně říci. Například se zpřísnila pravidla pro provoz nákladních
vozidel. Více se také sleduje pracovní výkon řidiče, naše vozidla mají
nastavenou max. rychlost na 85 km/h. Na druhou stranu je celý proces
přepravy možné více přizpůsobit potřebám zákazníka. Používání moderních
technologií prakticky odstranilo jakékoliv zbytečné prodlevy v komunikaci
mezi řidičem, dispečinkem a zákazníkem a přesné navigační systémy
optimalizovaly přepravu. Organizace celého procesu je na vyšší úrovni, což
v konečném důsledku vede k lepším výsledkům. Kamion nejede prakticky nikdy
prázdný a zvýšil se podíl tak zvané vykládky na časové okno, kdy řidič
přijede s kamionem rovnou k rampě bez jakýchkoliv prostojů.
- Jak se do statistik nehodovosti promítly zimní měsíce? RM:
Řízení kamionů v zimních měsících je samozřejmě náročnější. Je to dáno
zhoršenými povětrnostními podmínkami, silnice jsou často pod sněhem nebo
pokryté ledovkou. Do našich statistik nehodovosti se to ale nijak
nepromítá. Máme kvalitní a zkušené řidiče, kteří zvládají krizové situace,
jež s sebou zimní měsíce přináší. Samozřejmě je nutné počítat se zvýšením
rizika vzniku komplikací na cestě. Proto plánujeme naše trasy v tomto
období s větší časovou rezervou a dispečink také častěji komunikuje
s řidiči a zjišťuje aktuální stav jednotlivých silnic.
-
- Šmídl, s.r.o. Společnost Šmídl
s.r.o. vznikla jako rodinná firma v roce 1990 bez účasti na privatizacích
či restitucích. Její pobočky se dnes nachází v pěti městech České
republiky. Společnost Šmídl s.r.o. má vlastní logistické centrum a vozový
park čítající přes 220 nákladních vozidel v průměrném stáří 2 roky. Šmídl
s.r.o. zaměstnává více než 300 lidí a v roce 2011 realizovala téměř 15 000
přeprav. Připomeňme, že Šmídl s.r.o,. Žamberk před lety zakoupila
českotřebovskou společnost SAS, která byla dceřinnou společností
firmy Korado, a.s. Vzápětí ale českotřebovské středisko zrušila, přesně
tak, jak se při koupi firmy SAS očekávalo. Prostor bývalé
společnosti SAS, vybavený pro obsluhu cca 50 kamionů na Semanínské ulici
je od té doby opuštěný. Podle záměru České posty by zde mělo vzniknout
nové regionální středisko pro třídění a distribuci pošty. Doufejme
že bude takto využito. Nebo se po postavení terminálu Metrans Šmídl zase
vrátí?
|