- Ve středu 29. 2. se na českotřebovské radnici setkali českotřebovští
odboráři z OSŽ a FS hejtmanem Pardubického kraje a ředitelem
firmy OREDO Vladimírem Záleským. Jednání zprostředkovala místostarostka
České Třebové ing. Jaromíra Žáčková, která byla také jednání přítomna.
Fotografie z jednání pořídil Luboš Kozel. Z jednání nebylo vydáno
oficiální komuniké. Českotřebovský zpravodaj se o
jednání zajímal a dozvěděl se o tom, že velký zájem na jednání s hejtmanem
Pardubického kraje měli především sami odboráři z českotřebovského
železničního uzlu. Jednání na vysoké úrovni osvětlilo některé problémy
spojené s novým integrovaným systémem a především umožnilo, aby mohli sami
odboráři přímo předat připomínky na kompetentní místa. Nejde
jen o Českou Třebovou, ale o to že nový systém zrušil bez železniční
regionální dopravu na tradičních železničních tratích a poškodil tak
výkonnost železnice, zhoršil podmínky pro cestující dosud zvyklí
využívat kolejovou dopravu .... (mm)
-
-
Postřehy z jednání železničních odborářů s hejtmanem Pardubického
kraje a ředitelem OREDA
- Velmi zajímavé a nepochopitelné bylo zjištění, že hlavně ředitel
firmy OREDO se podivoval, že jsou na železnici možné zastávky na
znamení. Tento způsob zastavování funguje mnoho let např. na trati
Choceň – V.Mýto. Vše je zabezpečeno informačním systémem a cestující
tento způsob využívají a tímto se dokáže zastavovat opravdu jen
v případech nástupu a výstupu cestujících v určených stanicích a
zastávkách. Hejtman potvrdil, že by nemělo dojít k dalšímu zrušení
železničních tratí v Pardubickém kraji. OREDO dostalo za úkol, v těch
případech, kdy dojde k prodloužení jízdní doby do 7 minut v důsledku
zastavování v zastávkách, které v současné době vlaky projíždí,
zapracovat zastavení. OREDO má za úkol předložit v dostatečném
předstihu návrh změn , ke kterým by mělo dojít v měsíci červnu při
změně grafikonu na železnici. Účastnici setkání ze strany odborářů
předali mnoho podnětů např. – průvodčí a pokladní nemají možnost
informovat o návaznosti autobusů (a stanovištích, čase odjezdu) .
Cestující mnohdy neví, kde zastavují autobusy, nejsou řádně označená
stanoviště. Nefunguje dispečerské pracoviště, tak jak je tomu
v Jihomoravském kraji. To by umožnilo v případech zpoždění plynule
reagovat, aby autobusy neodjely třeba jen 1 minutu před příjezdem
vlaku a naopak. Samozřejmostí bylo poukázání na nesmyslnost opuštění
tratí na Kralicku a Moravskotřebovsku.... (ZV
OSŽ DKV
|
-
-
-
-
-
-
-
-
|