Ve středu 29. 2. se na českotřebovské radnici setkali českotřebovští odboráři z  OSŽ  a FS hejtmanem Pardubického kraje a ředitelem firmy OREDO Vladimírem Záleským. Jednání zprostředkovala místostarostka České Třebové ing. Jaromíra Žáčková, která byla také jednání přítomna. Fotografie z jednání pořídil Luboš Kozel. Z jednání nebylo vydáno oficiální komuniké. Českotřebovský zpravodaj   se  o jednání zajímal a dozvěděl se o tom, že velký zájem na jednání s hejtmanem Pardubického kraje měli především sami odboráři z českotřebovského železničního uzlu. Jednání na vysoké úrovni osvětlilo některé problémy spojené s novým integrovaným systémem a především umožnilo, aby mohli sami odboráři  přímo předat připomínky na kompetentní místa. Nejde  jen o Českou Třebovou, ale o to že nový systém zrušil bez železniční regionální dopravu na tradičních železničních tratích a poškodil tak  výkonnost železnice, zhoršil podmínky pro cestující dosud zvyklí  využívat kolejovou dopravu ....  (mm)
 
Postřehy z jednání železničních odborářů s hejtmanem Pardubického kraje a ředitelem OREDA

Velmi zajímavé a nepochopitelné bylo zjištění, že hlavně ředitel firmy OREDO se podivoval, že jsou na železnici možné zastávky na znamení. Tento způsob zastavování funguje mnoho let např. na trati Choceň – V.Mýto. Vše je zabezpečeno informačním systémem a cestující tento způsob využívají a tímto se dokáže zastavovat opravdu jen v případech nástupu a výstupu cestujících v určených stanicích a zastávkách. Hejtman potvrdil, že by nemělo dojít k dalšímu zrušení železničních tratí v Pardubickém kraji. OREDO dostalo za úkol, v těch případech, kdy dojde k prodloužení jízdní doby do 7 minut v důsledku zastavování v zastávkách, které v současné době vlaky projíždí, zapracovat zastavení. OREDO má za úkol předložit v dostatečném předstihu návrh změn , ke kterým by mělo dojít v měsíci červnu při změně grafikonu na železnici. Účastnici setkání ze strany odborářů předali mnoho podnětů např.  – průvodčí a pokladní nemají možnost informovat o návaznosti autobusů (a stanovištích, čase odjezdu) . Cestující mnohdy neví, kde zastavují autobusy, nejsou řádně označená stanoviště. Nefunguje dispečerské pracoviště, tak jak je tomu v Jihomoravském kraji. To by umožnilo v případech zpoždění plynule reagovat, aby autobusy neodjely  třeba jen 1 minutu před příjezdem vlaku a naopak. Samozřejmostí bylo poukázání na nesmyslnost opuštění tratí na Kralicku a Moravskotřebovsku....                        (ZV OSŽ DKV