Návrhy nově upravených jízdních řádů, které mají vstoupit v platnost 1. dubna
V oblasti Česká Třebová se změny dotýkají těchto linek:
680 805 Č. Třebová - Semanín - Třebovice - Opatov - Svitavy a zpět
700 900 Č. Třebová - Ústí nad Orlicí  a zpět
680 820 Č. Třebová - Litomyšl - Osík - Dolní Újezd - Proseč - Žďárec u Skutče a zpět
700 932 Č. Třebová - Přívrat - Řetová - Sloupnice - Vysoké Mýto a zpět
700 935 Č. Třebová - Skuhrov - Ostrov a zpět

Návrhy změn autobusových JŘ platné od 1. dubna byly zveřejněny 

Dlouho mluvilo o úpravě zastávek a časů rychlíkových spojů na lince do Ústí n.O., proto, aby byly spoje využity bylo nezbytné zastavovat  u jídelny Habrmanova. Aniž k této úpravě, byť slíbené došlo tak došlo k jinému rozhodnutí: rychlíkové spoje se ruší (již po třech měsících nepovedeného experimentu), zřejmě po malé využití, aniž by byly akceptovány připomínky veřejnosti. Na trase 680820 ČT - Litomyš - Skuteč  se podobně ruší noční spoj z Litomyšle k rychlíku Excelsior a zpět. Jistě jezdil prázdný.... Dále na této lince  dochází k minutovým změnám odjezdových časů některých víkendových spojů.  Jízdní řád  a tedy i trasa linky 900934 Lanškroun - Česká Třebová  - sídliště Lhotka  se nemění,  požadavek občanů na změnu linky tak, aby jezdila po bývalé trase městské dopravy kolem sídliště Křib  buď nebyl akceptován, nebo nebyl ani na OREDO předán. Na dotaz mě zatím z Oreda neodpověděli. Linka z Ústí n.O,. dále jezdí až z Kerhartic od tzv. posádky a i nadále bude muset hrát loterii o tom, jak dlouho bude čekat u závor na orlickoústeckém nádraží. Podle toho pak budou jezdit spoje nadále na Českou Třebovou včas nebo se zpožděním. Rezerva čekání a nástup na ústeckém autobusovém nádraží  je 4 minuty. Na lince Č. Třebová - Skuhrov byl omezen spoj s odjezdem v 10:30, který pojede jen v pondělí a středu, na lince ČT - Přívrat - Sloupnice - V. Mýto došlo k malým minutovým posunům některých spojů.
Jak se dalo očekávat, tak dochází k dalším omezením spojů jedoucích na nově zavedené lince 680805 ČT - Semanín - Třebovice - Opatov - Svitavy.   Po nesmyslné zajížďce ze Zádolky do Třebovice a dále na Opatov po hlavní I/43 nyní jede jen minimum spojů: ve směru na Svitavy jen tři dopolední spoje a v opačném  směru SY - ČT  jede přes Třebovici místo dosavadních 9 spojů  jen 5. Ostatní jedou přímo z Opatova na Zádolku a Semanín a potom do Č. Třebové. Podobně byly omezeny spoje přes Opatovec, takže z původní myšlenky mnoho nezbylo. Lze očekávat, že to není první omezení spojů této linky. Také první ranní spoj, který  vyjížděl ve 4:04 již nyní pojede až z Opatova. Má smysl pro dojíždění do Svitav a z Č. Třebové takto do práce do Svitav skutečně nikdo nepojede, aby se skoro hodinu kodrcal v autobuse přes 6 vesnic. Zajímavostí nového návrhu je ještě skutečnost, že pracovníci OREDO již zjistili, že Zádolka je součást Opatova a nikoliv Semanína, jak bylo dosud v jízdních řádech uvedeno. Jde o řadu drobností, které se omlouvají tím, že při velkých změnách systému se všechno nedá dobře do detailu  ihned nastavit.   V řadě případů to však vypadalo tak, že hlavním cílem bylo udělat nějakou velkou změnu, které se přizpůsobit cestující.  Systém integrované dopravy je dobrá myšlenka, která však mohla být realizována po etapách.  Nový integrovaný systém skutečně více využívá autobusů i vlaků, časy na obrátkách byly proto zkráceny minimum. Ukazuje se, že však až na neúnosnou míru, řidiči či strojvedoucí se nemají čas nikde o sebe postarat (ani si dojít na WC) , nejsou časové rezervy, nelze nijak posunout odjezd jednoho spoje, aniž by se neposunuly spoje další...   (mm)