-
V oblasti Česká Třebová se změny
dotýkají těchto linek:
- 680 805 Č. Třebová - Semanín
- Třebovice - Opatov - Svitavy a zpět
- 700 900 Č. Třebová - Ústí
nad Orlicí a zpět
- 680 820 Č. Třebová -
Litomyšl - Osík - Dolní Újezd - Proseč - Žďárec u Skutče a zpět
- 700 932 Č. Třebová - Přívrat
- Řetová - Sloupnice - Vysoké Mýto a zpět
- 700 935 Č. Třebová - Skuhrov
- Ostrov a zpět
-
Návrhy změn
autobusových JŘ platné od 1. dubna byly zveřejněny
-
Dlouho mluvilo o úpravě zastávek a časů rychlíkových spojů na lince do
Ústí n.O., proto, aby byly spoje využity bylo nezbytné zastavovat u
jídelny Habrmanova. Aniž k této úpravě, byť slíbené došlo tak došlo k
jinému rozhodnutí: rychlíkové spoje se ruší (již po třech měsících
nepovedeného experimentu), zřejmě po malé využití, aniž by byly
akceptovány připomínky veřejnosti. Na trase 680820 ČT - Litomyš - Skuteč se podobně ruší noční spoj
z Litomyšle k rychlíku Excelsior a zpět. Jistě jezdil prázdný.... Dále na
této lince
dochází k minutovým změnám odjezdových časů některých víkendových spojů.
Jízdní řád a tedy i trasa linky 900934 Lanškroun - Česká Třebová
- sídliště Lhotka se nemění, požadavek občanů na změnu linky
tak, aby jezdila po bývalé trase městské dopravy kolem sídliště Křib
buď nebyl akceptován, nebo nebyl ani na OREDO předán. Na dotaz mě zatím z
Oreda neodpověděli. Linka z Ústí n.O,. dále jezdí až z Kerhartic od tzv.
posádky a i nadále bude muset hrát loterii o tom, jak dlouho bude čekat u
závor na orlickoústeckém nádraží. Podle toho pak budou jezdit spoje nadále
na Českou Třebovou včas nebo se zpožděním. Rezerva čekání a nástup na
ústeckém autobusovém nádraží je 4 minuty. Na lince Č. Třebová -
Skuhrov byl omezen spoj s odjezdem v 10:30, který pojede jen v pondělí a
středu, na lince ČT - Přívrat - Sloupnice - V. Mýto došlo k malým
minutovým posunům některých spojů.
- Jak se dalo očekávat, tak dochází k dalším omezením spojů jedoucích na
nově zavedené lince 680805 ČT - Semanín - Třebovice - Opatov - Svitavy.
Po nesmyslné zajížďce ze Zádolky do Třebovice a dále na Opatov po hlavní
I/43 nyní jede jen minimum spojů: ve směru na Svitavy jen tři dopolední
spoje a v opačném směru SY - ČT jede přes Třebovici místo
dosavadních 9 spojů jen 5. Ostatní jedou přímo z Opatova na Zádolku
a Semanín a potom do Č. Třebové. Podobně byly omezeny spoje přes Opatovec,
takže z původní myšlenky mnoho nezbylo. Lze očekávat, že to není
první omezení spojů této linky. Také první ranní spoj, který
vyjížděl ve
4:04 již nyní pojede až z Opatova. Má smysl pro dojíždění do
Svitav a z Č. Třebové takto do práce do Svitav skutečně nikdo nepojede,
aby se skoro hodinu kodrcal v autobuse přes 6 vesnic. Zajímavostí nového
návrhu je ještě skutečnost, že pracovníci OREDO již zjistili, že Zádolka
je součást Opatova a nikoliv Semanína, jak bylo dosud v jízdních řádech
uvedeno. Jde o řadu drobností, které se omlouvají tím, že při velkých
změnách systému se všechno nedá dobře do detailu ihned nastavit.
V řadě případů to však vypadalo tak, že hlavním cílem bylo udělat nějakou
velkou změnu, které se přizpůsobit cestující. Systém integrované
dopravy je dobrá myšlenka, která však mohla být realizována po etapách.
Nový integrovaný systém skutečně více využívá autobusů i vlaků, časy na obrátkách byly
proto zkráceny minimum. Ukazuje se, že však až na
neúnosnou míru, řidiči či strojvedoucí se nemají čas nikde o sebe
postarat (ani si dojít na WC) , nejsou časové rezervy, nelze nijak posunout odjezd jednoho
spoje, aniž by se neposunuly spoje další... (mm)
|