-
Posuzovaná
silnice I/43 vytvoří propojení mezi silnicí R35 a městem Lanškrounem, kde
se napojuje na jeho obchvat. Z toho vyplývá zřejmá souvislost s realizací
obou uvedených komunikací. Vybudování silnice I/43 bude navazovat na
výstavbu silnice R35 a obchvatu Lanškrouna. Zvažována je rovněž možnost
pokračování silnice I/43 severním směrem k městu Králíky a dále na
hraniční přechod
- s Polskou republikou, kde jsou však podmínky pro vedení silnice méně
příznivé. Obdobně lze uvažovat s prodloužením směrem na jih za účelem
přímého propojení Lanškrouna a Moravské Třebové. V přímé souvislosti s
výstavbou silnice I/43 je možné očekávat realizaci drobnějších záměrů,
jako jsou čerpací stanice pohonných hmot. Lze rovněž předpokládat, že
stabilizace trasy nové silnice I/43 v řešeném území ovlivní rozvojové
záměry obcí. V rámci přípravy územních plánů je možné očekávat
umisťování výrobních a skladových ploch do okolí nové silnice a k
situování obytných souborů do větší vzdálenosti. Veškeré výše uvedené
záměry spadají pod působnost zákona č. 100/2001 Sb. či (v případě
územních plánů) 183/2006 Sb. a budou tedy podléhat samostatnému
- posouzení v rámci těchto zákonů.
-
- Výsledná trasa vychází z R35 v MÚK Kunčina severně od Moravské
Třebové. Vede severoseverozápadním směrem, prochází mezi obcemi Mladějov
na Moravě a Rychnov na Moravě, nedaleko Květné (část obce Trpík) se
stáčí k severovýchodu, obchází východní cíp zástavby obce Luková a
prochází podél celé zástavby obce Žichlínek až k obchvatu Lanškrouna,
kde je ukončena.
-
-
- Na dvou místech je hodnocená silnice navržena jako variantní:
-
- a) v prostoru jižní části obce Žichlínek:
- varianta A: je vedena ve větší vzdálenosti od zástavby v
jižní části obce Žichlínek ,
- ale protíná rozvojovou plochu veterinární asanace jižně od této
obce, blíže k zástavbě
- Lukové (podle informací z vyhledávací studie silnice I/43 se však
jedná o nechválenou
- rozvojovou plochu)
- varianta B: vyhýbá se výše uvedené rozvojové ploše, avšak
více se přibližuje se
- k zástavbě v jižní části obce Žichlínek
-
- b) v místě ukončení trasy I/43 u Lanškrouna:
- varianta A: upřednostňuje průběžné vedení trasy I/43, na
kterou se napojuje obchvat
- Lanškrouna
- varianta B: upřednostňuje průběžné vedení obchvatu
Lanškrouna, na který se napojí
- trasa I/43
-
- Napojení na okolní silniční síť
- Napojení nové silnice na okolní komunikační síť bude realizováno
většinou úrovňově, mimoúrovňová křižovatka bude jedna. Na hodnocených
trasách jsou navrženy následující křižovatky:
- Varianta A:
- km 0,223 – MÚK „T“, připojení na trasu R35 (cca km 46,573)
- km 2,880 úrovňová průsečná křižovatka s přeložkou silnice
III/36811
- km 8,447 úrovňová styková křižovatka s přeložkou silnice
III/36818
- km 9,873 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí III/36818
- km 12,037 úrovňová styková křižovatka na variantním řešení
obchvatu Lanškrouna
- dle studie AURS, alternativně v km 12,387 úrovňová průsečná
křižovatka
- s obchvatem Lanškrouna a s připojením silnice III/36810
- km 12,957 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí II/315
-
- Varianta B:
- km 0,223 mimoúrovňová křižovatka „T“, připojení na trasu R 35
(cca km 46,573)
- km 2,880 úrovňová průsečná křižovatka s přeložkou silnice
III/36811
- km 8,450 úrovňová styková křižovatka s přeložkou silnice
III/36818
- km 10,168 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí III/36818 a s
napojením výhledové
- výrobní plochy dle ÚPO Žichlínek
- km 12,720 úrovňová styková křižovatka s obchvatem Lanškrouna dle ÚP
SÚ
-
- Tab. B.4. Intenzity dopravy na silnici I/43 a okolních komunikacích
-
- Závěr
- Předkládaný záměr je navrhován ve dvou variantách. Obě varianty jsou
- vzhledem k jejich délce a způsobu vedení téměř srovnatelné a
dopravní funkce obou
- variant také. Hlavním rozdílem je způsob napojení na plánovaný
obchvat Lanškrouna,
- kdy je v případě varianty A upřednostňována trasa před obchvatem a
ve variantě B je
- tomu naopak.
- Z hlediska dopadů na životní prostředí definovaných v rámci oznámení
jsou obě
- základní varianty přibližně srovnatelné.