Přivaděč z R43 na Lanškroun se začáná posuzovat 

Přeložka silnice I/43 v trase R43  Kunčina u M. Třebové - Lanškroun
Posuzovaná silnice I/43 vytvoří propojení mezi silnicí R35 a městem Lanškrounem, kde se napojuje na jeho obchvat. Z toho vyplývá zřejmá souvislost s realizací obou uvedených komunikací. Vybudování silnice I/43 bude navazovat na výstavbu silnice R35 a obchvatu Lanškrouna. Zvažována je rovněž možnost pokračování silnice I/43 severním směrem k městu Králíky a dále na hraniční přechod
s Polskou republikou, kde jsou však podmínky pro vedení silnice méně příznivé. Obdobně lze uvažovat s prodloužením směrem na jih za účelem přímého propojení Lanškrouna a Moravské Třebové. V přímé souvislosti s výstavbou silnice I/43 je možné očekávat realizaci drobnějších záměrů, jako jsou čerpací stanice pohonných hmot. Lze rovněž předpokládat, že stabilizace trasy nové silnice I/43 v řešeném území ovlivní rozvojové záměry obcí. V rámci přípravy územních plánů je možné očekávat umisťování výrobních a skladových ploch do okolí nové silnice a k situování obytných souborů do větší vzdálenosti. Veškeré výše uvedené záměry spadají pod působnost zákona č. 100/2001 Sb. či (v případě územních plánů) 183/2006 Sb. a budou tedy podléhat samostatnému
posouzení v rámci těchto zákonů.
 
Výsledná trasa vychází z R35 v MÚK Kunčina severně od Moravské Třebové. Vede severoseverozápadním směrem, prochází mezi obcemi Mladějov na Moravě a Rychnov na Moravě, nedaleko Květné (část obce Trpík) se stáčí k severovýchodu, obchází východní cíp zástavby obce Luková a prochází podél celé zástavby obce Žichlínek až k obchvatu Lanškrouna, kde je ukončena.

 

Na dvou místech je hodnocená silnice navržena jako variantní:
 
a) v prostoru jižní části obce Žichlínek:
􀂃 varianta A: je vedena ve větší vzdálenosti od zástavby v jižní části obce Žichlínek ,
ale protíná rozvojovou plochu veterinární asanace jižně od této obce, blíže k zástavbě
Lukové (podle informací z vyhledávací studie silnice I/43 se však jedná o nechválenou
rozvojovou plochu)
􀂃 varianta B: vyhýbá se výše uvedené rozvojové ploše, avšak více se přibližuje se
k zástavbě v jižní části obce Žichlínek
 
b) v místě ukončení trasy I/43 u Lanškrouna:
􀂃 varianta A: upřednostňuje průběžné vedení trasy I/43, na kterou se napojuje obchvat
Lanškrouna
􀂃 varianta B: upřednostňuje průběžné vedení obchvatu Lanškrouna, na který se napojí
trasa I/43
 
Napojení na okolní silniční síť
Napojení nové silnice na okolní komunikační síť bude realizováno většinou úrovňově, mimoúrovňová křižovatka bude jedna. Na hodnocených trasách jsou navrženy následující křižovatky:
Varianta A:
􀂃 km 0,223 – MÚK „T“, připojení na trasu R35 (cca km 46,573)
􀂃 km 2,880 úrovňová průsečná křižovatka s přeložkou silnice III/36811
􀂃 km 8,447 úrovňová styková křižovatka s přeložkou silnice III/36818
􀂃 km 9,873 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí III/36818
􀂃 km 12,037 úrovňová styková křižovatka na variantním řešení obchvatu Lanškrouna
dle studie AURS, alternativně v km 12,387 úrovňová průsečná křižovatka
s obchvatem Lanškrouna a s připojením silnice III/36810
􀂃 km 12,957 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí II/315
 
Varianta B:
􀂃 km 0,223 mimoúrovňová křižovatka „T“, připojení na trasu R 35 (cca km 46,573)
􀂃 km 2,880 úrovňová průsečná křižovatka s přeložkou silnice III/36811
􀂃 km 8,450 úrovňová styková křižovatka s přeložkou silnice III/36818
􀂃 km 10,168 úrovňová průsečná křižovatka se silnicí III/36818 a s napojením výhledové
výrobní plochy dle ÚPO Žichlínek
􀂃 km 12,720 úrovňová styková křižovatka s obchvatem Lanškrouna dle ÚP SÚ
 
Tab. B.4. Intenzity dopravy na silnici I/43 a okolních komunikacích
 
Závěr
Předkládaný záměr je navrhován ve dvou variantách. Obě varianty jsou
vzhledem k jejich délce a způsobu vedení téměř srovnatelné a dopravní funkce obou
variant také. Hlavním rozdílem je způsob napojení na plánovaný obchvat Lanškrouna,
kdy je v případě varianty A upřednostňována trasa před obchvatem a ve variantě B je
tomu naopak.
Z hlediska dopadů na životní prostředí definovaných v rámci oznámení jsou obě
základní varianty přibližně srovnatelné.