Českotřebovská městská policie dvacetiletá
Slavnostní okamžiky prožili strážníci Městské policie v
obřadní síni městského úřadu v úterý dne 24. dubna 2012.
Vzhledem k tomu, že Městská policie Česká Třebová slaví v tomto
roce výročí 20 let od založení, sešli se všichni strážníci
s vedením města, aby si tuto významnou událost připomněli.
Starosta města pan Jaroslav Zedník všem strážníkům poděkoval za
záslužnou práci a ocenil dva strážníky, kteří působí u Městské
policie od samého počátku. Současně popřál všem přítomným, aby
se jim v další službě dařilo. Po společném fotografování
strážníci shlédli záznam reportáže OIK z roku 1992, která
zachytila slavnostní nástup prvních členů Městské policie na
Starém náměstí v České Třebové a její uvedení do provozu.
Petr Baláž .- městská policie
MF DNES píše o tom, že se ve Třebové zlobí na Regiojet a Leoexpres,
neboť
i nadále zde nebudou zastavovat... Vytváří tak příklad Českým drahám nebo
naopak dělají pro České dráhy větší prostor? Je to obehraná písnička. Pro
Regiojet zastávka v České Třebové nic neznamená, podobně pro
Leoexpres, jezdí pro velká města a mezi velkými městy.
Venkov nikoho nezajímá, jako soukromí dopravci bez
dotací nemusí samosprávu poslouchat ani na úrovni města ani
kraje. A tak si žluté vlaky, pendolina a Leoexpres budeme
jen prohlížet při jejich průjezdech přes Českou
Třebovou. Jezdi tudy docela pomalu, takže si je můžeme
prohlédnout důkladně.
Občany zlobí "botičkové hody" městské policie na Slovanské
ulici nad nádražím.
Domnívají se, že zde parkující auta nikomu nepřekáží a
že by zde mělo být dovoleno alespoň krátkodobé parkování.
Pokud to opravdu není možné, tak by začátek Slovanské ulice nad nádražím
mělo být označeno novou značkou zákazu stání (s
výjimkou na ta nešťastná "povolení". Lze sice
připustit, že uvnitř zóny to sice není potřeba, ale bylo by to solidní jednání.
Cizí motorista si nemůže pamatovat tvar zóny zákazu stání a zapomene, že
před třemi křižovatkami do takové oblasti vjel a dosud nevyjel. Bylo
by to připomenutí, které by věřím bylo respektováno. Jinde zbytečná značka
zákazu stání nevadí, např v ulici na Trubech před ordinací
praktického lékaře MUDr. Křibské, kde je značka umístěna na konci ulice také
zbytečně, protože v zákoně je přece pamatováno na to, že
před křižovatkou je stání vozidel zakázáno. Vraťme se na
Slovankou ulici: Je to jedna z mála místních komunikací,
které šířkově vyhovují stání a přesto se zde mohou stát jen
zde bydlící či podnikající motoristé. Na Sadové ulici,
kterou projedou denně desítky autobusů a dalších velkých
vozidel je na jakékoliv stání šířka nedostačující, a
přesto sem město vydává "povolení" parkovat. Motoristé tak
dostanou do rukou městem vydané "povolení k porušování
zákona". Sadová ulice je jedna z páteřních komunikací města
a měla by být udržována co nejpropustnější, dlouhodobé
parkování je zde nepřípustné, déle parkující auta by mohla
stát např. v dosud prázdné ulici Na Strouze, kudy autobusy
nejezdí. Je pravda, že význam Sadové ulice poněkud
klesl po zjednosměrnění ulice Nádražní, lze však nyní projet
přes náměstí Jana Pernera po nově vybudované (a kvalitní)
komunikaci kolem terminálu na Slovanskou ulici a
nemusíme jet po přetíženém průtahu města. Zde však jsou
motoristům "nastraženy" dvě překážky v podobě dvou necitlivě
provedených zvýšených "zpomalovacích prahů", nemilosrdně
ničících vozidla. Docela se divím autobusovému dopravci,
který je zde takto velmi poškozen, nadšeni nejsou ani
ostatní motoristé včetně mé osoby, raději tudy nejezdit.
Druhou možností je odstranění nebo alespoň úprava
zpomalovacích pásů. Na problém jsem se dotazoval a
dozvěděl se, že odstranit je nelze jistě 5 let po dokončení
terminálu, neboť byly uvedeny v projektové dokumentaci,
která se měnit nesmí. Pouze se mají v letošním roce
upravovat nájezdy na druhý, tedy "vyšší " zpomalovací pruh s
přechodem proti schodům, aby byl pro vozidla šetrnější.
Myslím, že provoz na přechodu není takový, aby bylo toto
opatření potřeba. Dole u budovy ČD Cargo je práh potřeba asi
více, neboť brání vozidlům, projíždějícím shora na kruhový
objezd s kopce, aby se rozjela na vyšší rychlost.
Připomínám, že podobný "zpomalovací práh" byl v Ústí n.O. v
Hylvátech před základní školou, ale na žádost ČSAD, která má
v sousedství své garáže, byl práh odstraněn, ničil
projíždějící autobusy. A tak zde zbyla pouze "třicítka". U
Terminálu máme dokonce dvacítku, a dva prahy navíc...
Vada
na kráse u Starého náměstí
Upravené Staré náměstí, novostavby v Nádražní ulici,
zelené pruhy a nová výsadba má blízkou vadu na kráse, kterou
najdeme na snímku. je na soukromém pozemku a Město s tím nic
neudělá. Nezbývá než alespoň na to upozorňovat. Co je
platná masivní reklamní kampaň sousední Oční optiky, a
upravená výloha sousední prodejny, když nedokážou zajistit
pořádek vedle své provozovny. To může udělat majitel
pozemku.
Lze ho snadno vyčíst z katastrální digitální mapy.
Myslím, že využívá nemovitost za komerční nájem a měl by
tedy mít peníze na úpravu. Není to otázka letošního jara,
ale dlouhodobý problém. Nemůžeme už nad tím pořád jen
zavírat oči, je to totiž ostuda nás všech, řada lidí si
myslí, že to je problém města, ale není, je to problém
soukromého vlastníka.
-
Vládní experimenty dopadají i na lázeňskou péči
- Lázně Bohdaneč – Radní Pardubického kraje
Martin Netolický přijal pozvání od Rudolfa Bubly,
výkonného ředitele Léčebných lázní Bohdaneč,
které se specializují na léčbu pohybového
aparátu. Ústředním tématem jednání byly
legislativní změny ve zdravotnictví a jejich
dopady do lázeňské a rehabilitační péče.
„Poskytovatelé lázeňské péče nemohou stejně jako
ostatní zdravotnická zařízení v České republice
kvůli nepromyšleným krokům vlády dlouhodobě
finančně plánovat. I ony se musí vypořádávat
s klesajícími platbami od pojišťoven.
Předpokládané zavedení tzv. indikačního seznamu
by mělo znamenat finanční propad v lázeňství o
půl miliardy korun. Vedle toho se již dnes
negativně projevuje úbytek pacientů doporučených
revizními lékaři pojišťoven k lázeňským pobytům,
kterým je péče hrazena plně,“ uvedl ke schůzce
krajský radní Martin Netolický. Ten se během
prohlídky areálu lázní zajímal právě o strukturu
klientů. „V České republice od roku 1996 poměr
finančních prostředků na lázeňství stále klesá.
Lázním tak většinou nezbývá nic jiného, než se
snažit získávat více klientů z řad tzv.
samoplátců a ze zahraničí. Dlouhodobě je však
tento stav neudržitelný, i trh má své limity,“
objasnil Netolický a dodal: „Lázně Bohdaneč jsou
jediným zařízením svého druhu v Pardubickém
kraji. Dohodli jsme proto s panem ředitelem na
pravidelných schůzkách.“ Krajský radní Netolický
diskutoval s ředitelem Bublou také o krocích,
které kraj činí, aby stabilizoval zařízení
poskytující akutní zdravotní péči.
-
|