Třebovák Jiří Špička se zřejmě stal terčem pomluv
Novinky šláply vedle - očerňování politiků je dnes moderní

Internetový server Novinky uvedl s odkazem na časopis Týden článek, ve kterém se píše o možnosti, že Třebovák PhDr. Jiří Špička, člen a představitel strany TOP09 mohl ovlivňovat výběrové řízení ve prospěch českotřebovské firmy CZ LOKO.  Konkrétně jde o tento text:

Bývalého člena vedení TOP 09 Špičku údajně vyšetřuje policie

Bývalého člena předsednictva TOP 09 a nedávného provozního šéfa firmy ČD Cargo Jiřího Špičku vyšetřuje podle časopisu Týden policie v souvislosti s údajně zmanipulovanou zakázkou na modernizaci lokomotiv. Ve výběrovém řízení uspěla východočeská firma CZ Loko. Dnes padesátiletý Špička, zodpovědný za vozový park, podle týdeníku firmě CZ Loko zřejmě k zakázce dopomohl. K holdingu CZ Loko měl blízko i proto, že bydlí v České Třebové, kde sídlí vedení firmy a kde je jeden z hlavních závodů firmy. Policie ale nechce k případu nic říct. CZ Loko vyhrálo v únoru 2010 u ČD Cargo tři výběrová řízení na celkovou modernizaci lokomotiv za 1,2 miliardy korun. Podobně úspěšná byla tato společnost v roce 2008, kdy za renovaci třiceti lokomotiv dostala miliardu korun. Špička je členem pardubického krajského výboru TOP 09. V minulosti byl krátkou dobu členem předsednictva strany.

K textu nelze napsat nic jiného než to, že psát o tom, ze Jiří Špička ovlivnil výběrové řízení CZ Loko v roce 2008 je holý nesmysl. V této době PhDr. Jiří Špička pracoval v České Třebové ve "starých nocležnách" a budoval (s účastí nemalé  dotace z EU) drážní centrum vzdělavání DVI, byl jeho ředitelem a zaváděl tento nový provoz.  Píše se ještě o roce 2010,  kdy byla  smlouva o renovaci lokomotiv prolongována. V té době  Jiří Špička ještě ve vedeni  nebyl. Smlouvu podepisoval za ČD Cargo ještě Josef Bazala. Proto je  zřejmé, že server Novinky.cz asi očerňuje, skočil někomu na špek.  Jedná se o modernizaci tzv. "brejlovců", které společnost CZ LOKO nejdříve dělala pro italské privátni společnosti a  a teprve potom pro ČD resp. ČD Cargo. Je zřejmé, že to tedy snad ani jiná firma dělat nemohla....  Zdá se spíše, že článek pochází od zdroje, který chce za každou cenu očerňovat a zřejmě i vracet nějaké rány, které dostal jinde.   Policie přitom mlčí a tak  tyto podivné zdroje hovoří tak trochu za ni, Formulace pak vypadá, jako by  to nemohlo být jinak než tak jak je napsáno. Server ale nemá pravdu ani v tom, že v České Třebové sídlí vedení formy CZ LOKO. Společnost má sice zde své sídlo, ale vedení sídlí v Nymburce.....   Je tedy vidět, že článek je napsán dost amatérsky a měl by být tedy z webu stažen, jistě s upřesněním, že šlo o nějakou pomluvu nebo spíše jiný zlý úmysl informačního zdroje.... Bylo by solidní, kdyby Novinky odkryly svůj zdroj a pak se od toho distancovaly (mm)
 
Jiřího Špičku se média zastala  

Slamečka: Zakázku pro CZ Loko prověřuje antimonopolní úřad
Společnost ČD Cargo se ostře ohradila proti informacím zveřejněným v časopisu Týden, že nedávného provozního šéfa firmy ČD Cargo Jiřího Špičku a bývalého člena předsednictva TOP 09 vyšetřuje policie v souvislosti s údajně zmanipulovanou zakázkou na modernizaci lokomotiv pro firmu CZ Loko. Podle vedení ČD Cargo ale o zakázce zatím není rozhodnuto a společnost čeká na vyjádření Úřadu na ochranu hospodářské soutěže.

Gustav Slamečka

Gustav Slamečka  FOTO: Petr Horník, Právo  Dnes 12:37   „Žádné podrobnosti k informacím, které zveřejnila v souvislosti s panem Špičkou média, nemáme. V současné době probíhá jediná veřejná zakázka modernizace lokomotiv s účastí CZ LOKO. Ta však není dokončena a čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu,“ sdělil Právu předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka.

Bývalého člena vedení TOP 09 Špičku údajně vyšetřuje policie

Jiří Špička již ve společnosti ČD Cargo nepracuje. Při odchodu nedostal podle vedení firmy odměnu, odstupné ani „zlatý padák“. Podle smlouvy schválené představenstvem ČD mu po dobu osmi měsíců náleží, při dodržení smluvních podmínek, pouze výplata standardní konkurenční doložky.

Chceme být transparentní, tvrdí Slamečka  Prioritou firmy je podle Slamečky udržet hospodaření ČD Cargo v černých číslech a vytvořit předpoklady pro zvýšení jeho efektivity v budoucnosti. Zároveň s tím chce vedení firmy zajistit maximální transparentnost a férovost výběrových řízení.

ČD Cargo se zabývá nákladní dopravou na železnici  FOTO: Jaroslav Soukup, Novinky

„Již před časem jsme změnili metodiku zadávání revizních oprav. Soutěže otevíráme většímu počtu zájemců. Oslovili jsme také nevládní organizace s žádostí o pomoc při zveřejňování našich smluv a při vyhodnocování výběrových řízení,“ řekl Slamečka. CZ Loko vyhrálo v únoru 2010 u ČD Cargo podle časopisu tři výběrová řízení na celkovou modernizaci lokomotiv za 1,2 miliardy korun. Podobně úspěšná byla tato společnost v roce 2008, kdy za renovaci třiceti lokomotiv dostala miliardu korun. Špička je členem pardubického krajského výboru TOP 09. V minulosti byl krátkou dobu členem předsednictva strany.

Reakce na článek v časopise Týden

Vážení, dovoluji si reagovat na informace, které jste zveřejnili s odkazem na aktuální vydání časopisu Týden.
Musím vyvrátit několik mylných údajů.
1.       Do firmy ČD Cargo jsem nastoupil až v září roku 2010, necítím se tedy zodpovědný za zakázky z roku 2008 nebo ze začátku roku 2010, o kterých autor píše, a s nimiž mě nepřímo spojuje.    Soutěž na modernizaci lokomotiv 742, kterou by podle článku měla prověřovat policie, dosud neskončila. ČD Cargo zatím nemá k dispozici oficiální stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Teprve poté, co ÚHOS potvrdí nebo nepotvrdí postup při zadávání veřejné zakázky, může ČD Cargo vyhodnotit soutěž a vyhlásit vítěze zakázky. To se dosud nestalo.    V komisi, která vyhodnocuje tuto zakázku, jsem byl jako člen napsán z titulu své funkce provozního ředitele, ovšem prakticky jsem se její práce vůbec neúčastnil. Zakázku sledoval a nabídky vyhodnocoval pověřený zástupce z odboru údržby a oprav kolejových vozidel.  Není pravda, že bych při odchodu z firmy ČD Cargo získal jakékoliv odstupné, odměnu nebo dokonce „zlatý padák“, jak píše autor článku. Potvrzuje to také nejnověji vyjádření předsedy představenstva Gustava Slamečky: http://www.novinky.cz/ekonomika/272714-slamecka-zakazku-pro-cz-loko-proveruje-antimonopolni-urad.html
Také bych chtěl připomenout, že ke škodě informační důvěryhodnosti se autor textu vůbec nezeptal na názor šéfa investic firmy a ani předsedy představenstva firmy ČD Cargo Gustava Slamečky, kteří by se především měli k splnění či nesplnění kvalifikačních předpokladů firem v této zakázce vyjadřovat.  Zvažuji podání trestního oznámení pro pomluvu na autora textu, neboť jeho obsah se mě osobně a především profesně velmi dotýká a poškozuje moji pracovní pověst. Jiří Špička