-
UPOZORNĚNÍ NA
SPLATNOST
-
MÍSTNÍHO POPLATKU ZA PROVOZ SYSTÉMU SHROMAŽĎOVÁNÍ, SBĚRU, PŘEPRAVY,
TŘÍDĚNÍ, VYUŽÍVÁNÍ A ODSTRAŇOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ
- Městský úřad Česká Třebová, jako správce
místních poplatku, upozorňuje občany, kteří ještě nesplnili svoji
zákonnou povinnost, vyplývající jim z Obecně závazné vyhlášky Města
Česká Třebová č. 2/2012 a následně č. 1/2013, a dosud nezaplatili
místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění,
využívání a odstraňování komunálních odpadů za rok 2013:
-
Poplatek za 2. pololetí
2013 je třeba uhradit do 31.10.2013
-
PROSÍME O
KONTROLU, ZDA JSTE TYTO POPLATKY UHRADILI.
- Místní poplatek je možné uhradit
v hotovosti na pokladně Městského úřadu nebo bezhotovostním převodem na
bankovní účet č. 8010-0000826611/0100 vedený u pobočky Komerční banky
v České Třebové. Pro bezhotovostní platbu je poplatník povinen si předem
vyžádat od správce poplatku variabilní symbol.
Dále upozorňujeme poplatníky, kteří mají nastaveny měsíční trvalé
příkazy ve výši 40,- Kč za osobu a měsíc, aby si tyto příkazy změnili na
pololetní trvalé příkazy se splatnostmi do 30.04. příslušného kalendářního
roku za 1. pololetí a do 31.10. příslušného kalendářního roku za
2. pololetí ve výši 294,- Kč za osobu a pololetí.
V případě nejasností získáte další informace Na finančním odboru MěÚ.
Miroslava Neugebauerová, tel. 465 500 136
Hokejisté
prohráli v Moravské Třebové
- Sn Moravská Třebová -
Kohouti Česká Třebová 6 : 0 Hrálo se ve středu 23.1°0. od
18:30 hodin
-
-
Jabkancová
pouť proběhne 16.11.2013.
- Prodej jabkanců začne v 7.00.Během dopoledne bude pro dobrou náladu
znít reprodukovaná hudba.Program bude zahájen pochodem dechové hudby
Řetůvanka ze Starého nám. v 11.30 směrem k chalupě U Kostelíčka,kde bude
od 12.00 do 13.00 koncertovat.Od 13.00 do 13.30 bude hrát skupina Medvědi.V
13.30 bude zahájen hlavní program s Jabkancovými umělci za vedeni pana
Jiřího Jireše. Potom bude zase hrát skupina Medvědi. Konec poutě bude až
ve chvíli, kdy budou jabkance vyprodány.
Pouť ke sv. Kateřině Alexandrijské neboli Jabkancová pouť 16. 11. 2013.
-
Program v rotundě:
-
9:00 Modlitba chval
-
9:30 – 13:45 Prohlídka rotundy s průvodcem
-
14:00 – 15.30 Modlitba i pro ty, kdo se nikdy nemodlili (v této době
nebude probíhat prohlídka rotundy)
-
16.00 – 17.00 Poutní bohoslužba – s přáním přítomným Kateřinám (v této
době nebude probíhat prohlídka rotundy)
-
-
Financování sociálních služeb v roce 2014? Kraj jedná
se starosty i poskytovateli služeb
- Pardubice (23. 10. 2013) – Podpořit spolupráci kraje a obcí
v sociální oblasti, představit poskytované služby, ale také podrobně
popsat systém financování – to jsou cíle setkání krajského radního
Pavla Šotoly a zástupců Pardubického kraje se všemi starosty
obcí. V září a říjnu proto postupně navštěvují všech 15 obcí
s rozšířenou působností a informují starosty v oblasti o změnách
v sociální oblasti v příštím roce.
- „Od poloviny září jsme uskutečnili dvanáct setkání se
starostkami a starosty obcí ze spádového území jednotlivých obcí
s rozšířenou působností. Další tři setkání nás do konce října ještě
čekají. Chceme představitelům samospráv ukázat, jaká je situace
v oblasti sociálních služeb, jak je na území kraje i konkrétního
regionu zajištěna sociální péče, jaký předpokládáme vývoj
v nejbližších letech a jakým způsobem chce Pardubický kraj přistupovat
k řízení sítě sociálních služeb,“ uvedl radní Šotola, který má
v radě na starost sociální věci a neziskový sektor.
- Pardubický kraj je podle zákona odpovědný za zajištění dostupnosti
sociálních služeb na svém území. Od 1. ledna 2015 by měl převzít od
Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky (MPSV) agendu
spojenou s rozdělováním dotací ze státního rozpočtu na poskytování
sociálních služeb. „Jsme si vědomi své odpovědnosti za úroveň a
dostupnost sociální péče, proto již od jara letošního roku intenzivně
pracujeme na vytvoření nástrojů, které nám pomohou nastavit
srozumitelný a jednotný systém financování sociálních služeb. Našimi
partnery jsou poskytovatelé sociálních služeb a rovněž obce, jejichž
občané služby využívají,“ doplnil Šotola.
- To, jaké služby budou podporovány a jakým způsobem, popisuje
střednědobý plán rozvoje sociálních služeb, roční akční plány a nově
vznikající kritéria pro financování sociálních služeb. Připravovaná
kritéria budou sloužit k transparentnímu rozdělování finančních
prostředků na sociální služby ze státního rozpočtu a rozpočtu
Pardubického kraje a umožní nastavit stabilní prostředí pro
financování sociálních služeb. „Zajištění sociální péče občanům je
odpovědností každé samosprávy. Pardubický kraj a řada obcí si tuto
odpovědnost uvědomují a významnou měrou finančně přispívají na
poskytování sociálních služeb, přestože jim to žádný zákon neukládá.
Naší snahou je nastavit ve spolupráci s obcemi takou síť služeb, která
bude reflektovat potřeby obyvatel kraje a která bude dlouhodobě
udržitelná,“ doplnil Šotola.
- Na území Pardubického kraje působí přibližně 130 poskytovatelů
sociálních služeb, kteří poskytují více než 290 služeb pro lidi, kteří
se ocitli v obtížné životní situaci. Roční náklady na tyto služby se
pohybují kolem 1,4 miliardy korun. Největší měrou se na nákladech
podílí sami uživatelé služeb, kteří za ně v roce 2012 zaplatili více
než 676 milionů korun (47 procent celkových nákladů). Podíl obcí a
kraje na této částce představoval shodně sedm procent, tj. přibližně
100 milionů korun. Přibližně šest procent připadá na zdroje Evropské
unie a ostatní zdroje, pět procent pak na fondy zdravotních
pojišťoven. Dotace MPSV tvořila více než pětinu, přibližně 320 milionů
korun. A právě dotaci ministerstva bude od ledna roku 2015 rozdělovat
mezi jednotlivé poskytovatele Pardubický kraj.
-
-
Evropské peníze mají jít regionům
-
V uplynulých dnech jsem měl příležitost diskutovat s představiteli
partnerského Regionu Centre ve střední Francii přípravu na čerpání
fondů Evropské unie pro příští sedmiletou perspektivu a nestačil
jsem se divit. Z rozhodnutí prezidenta republiky a francouzské vlády
budou tamní regiony čerpat prostřednictvím regionálních operačních
programů. U nás je přitom trend přesně opačný – všechno
centralizovat do jednoho operačního programu přímo pod patronací
ministerstva pro místní rozvoj. Proto jsem v diskusi zkusil užít
argumenty, které jsou českým krajům stále předhazovány, a zeptal
jsem se, co Francii k tomuto rozhodnutí vede. Nejprve zavládl ze
strany francouzských partnerů údiv nad touto otázkou, když je
Evropská unie přeci založena na principu decentralizace směrem do
území. Když jsem ale dále poslouchal, bylo mi jasné, že řada nám
předkládaných argumentů je lichá. Příkladně počet operačních
programů. Ve Francii jich vznikne celkem 27 (u nás doposud bylo 8
tzv. ROPů). Námitka, že se to nebude Bruselu líbit, byla ihned
smetena ze stolu. Je to věcí každého členského státu, jak si
podmínky čerpání nastaví. Přestože Evropská komise vznesla námitku,
Francie si trvala na svém. Výsledek jednání Francouzi považují za
velký úspěch. O penězích pro regiony budou rozhodovat regiony. Co si
z toho vzít pro naše poměry? V České republice zanikají nejlépe
čerpající regionální operační programy, přitom ty, které způsobují
vracení prostředků v tomto období pod vedením pražských
ministerstev, mají být zachovány. Je to paradox, který jde zcela
proti trendu. Zase u nás rozhodla politika. Velice by mě zajímalo,
jestli by vláda takto rozhodla, kdyby ve vedení krajů byli zástupci
ODS a TOP 09. Asi by pak rozhodnutí vlády mělo jiný závěr. Nezbývá
než doufat, že po předčasných volbách vznikne vláda, která bude
respektovat kraje jako relevantní partnery a nastaví čerpání
evropských fondů tak, jak je to zcela běžné ve vyspělých zemích
západní Evropy. Máme přeci dobré zkušenosti, proč tedy vymýšlet něco
nového!
-
Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje