|
Ve čtvrtek 28. listopadu 2013 se v obřadní síni českotřebovské radnice
opět sešlo vedení města s českotřebovskými podnikateli. Pozvání starosty
města přijali zdejší podnikatelé téměř stoprocentně. Starosta
informoval zástupce podnikatelské veřejnosti a bankovního sektoru o
letošních realizovaných investicích ve městě, také o probíhajících
jednáních a výhledu na rok 2014. Chystané investice se týkaly nejen
samotného města, ale ale hovořilo se také o vstupu nových investorů, o
potřebných úpravách dopravní infrastruktury zejména v průmyslové oblasti
města za nádražím. klíčovou investicí je rekonstrukce tzv. "tunelů", tedy
mostů pod tělesem nádraží, kde roste intenzita dopravy a to především
dopravy nákladní, vzhledem k rostoucí výkonnosti průmyslové zóny a zahájení
činnosti firmy Metrans. Její rozvoj přitom pokračuje. Chystá se další etapa
výstavby, ve které bude rozšířen počet kolejí obsluhovaných portálovými
jeřáby o další svazek kolejí, přibudou tři další jeřáby s rozponem 75 metrů.
Město zprostředkovalo pro Metrans nové pozemky o velikosti cca 3 ha
pro výstavbu zázemí, tedy vícepodlažní budovy, ve které bude dispečink -
řízení pohynu kontejnerů nejen v ČR, ale na vlacích fi Metrans v celé Evropě
a také sem bude přeneseno z Prahy Uhříněvse sídlo firmy. Ve třech směnách
zde bude pracovat celkem 300 dispečerů. Tím vzniknou větší nároky na
městskou insfrastrukturu, mělo by se to projevit i ve zvýšení kupní síly
obyvatelstva, v obsazenosti bytů, výstavbě nových bytů a domků. Vzniká
potřeba investovat do komunikací v nové průmyslové zóně, město v této věci
spolupracuje se společnosti Čzechinvest.. prosincové jednání zastupitelů 16.
12: bude jednat o vstupu dalšího investora do zdejší průmyslové zóny, která
si kupuje pozemek a postaví zde ve dvou etapách dvě velké haly se
zázemím. Jde o firmu Wakestone, napojenou na logistickou činnost terminálu
Metrans. Zájem mají i další firmy. V diskuzi zástupci firmy v zóně kolem
Semanínské ulice upozorňovali na potřebu rekonstrukce i této vozovky, která
je stále více zatížena a její stav tomu neodpovídá. V příštím
roce se bude realizovat rekonstrukce komunikace v tunelech, doba
trvání uzavírky bude cca 6 měsíců. V této době bude doprava na Semanínské
ještě problematičtější než nyní. Setkání radnice s podnikateli se pravidelně opakuje, umožňuje vzájemné konzultace podnikatelských záměrů a jejich skloubení se zájmy a potřebami města, takže pokračováním setkání byly pak individuální diskuze na konkrétními problémy, které tíží tu či onu firmu. Často podnikatelé přichází s jednoduše řešitelnými náměty a návrhy. Starosta má tedy nyní po setkání řadů námětů, se kterými může pracovat a zahrnout je podle možností třeba po etapách mezi úkoly, které se budou realizovat. Česká Třebová má specifické uspořádání městského intravilánu, je ovlivněn liniovými stavbami - průtahem silnice I/14 a železničním koridorem, jehož rekonstrukce se stále oddaluje, se mluví o možném zahájení v roce 2015. Tato skutečnost je někdy brzdou pro další investice, které by měly navazovat na rekonstruovaný železniční koridor. Důležité je nyní také ustavit vládu, schválit státní rozpočet a rychle se dát do práce, rozběnout další potřebné dotační programy a podle úspěšnosti předložených projektů také tolik potřebné další investice ve městě. |