Českotřebovský deník 132/213 (15.1.)                                   
Studenti gymnázia
ve Vídni

Ve středu 9. ledna se studenti gymnázia v České Třebové v ranních hodinách vypravili autobusem do hlavního města našich jižních sousedů. Jejich cílem byla prohlídka mnoha vídeňských pamětihodností, jako např. parlamentu, divadla, radnice, chrámu sv. Štěpána, zámku Schönbrunn a části města, kde se nacházejí pozoruhodné stavby světoznámého architekta Hundertwassera.
Nejdůležitější součástí exkurze byla prohlídka klenotnice (Schatzkammer), kde žáci mohli vidět korunovační klenoty evropských panovníků, mimo jiné i císaře Rudolfa II., a návštěva technického muzea, která byla asi tím nejzajímavějším z celého dne. Ke zhlédnutí zde bylo mnoho interaktivních expozic a exponátů ze světa techniky od motocyklů již neexistujících značek (Puch, Indian) až po letouny a lokomotivy.
Žáci se domů vrátili z exkurze, která byla z velké části umožněna díky podpoře firmy Geodezie p. Ing. M. Kadlece, zpět ve večerních hodinách s mnoha zážitky a obohaceni o zkušenost, jak vypadá život ve Vídni.                                          Petr Kolář

 

Oslavy 20. výročí vzniku KABELOVÉ TELEVIZE CZ s.r.o. na webu

 Oslavy jsou zpracovány formou videoreportáže, kterou můžete shlédnout na webových stránkách www.gtt-as.cz v záložce aktuality (  http://www.gtt-as.cz/novinka/20-let-s-kabelovou-televizi-cz  ). Na těchto webových stránkách můžete shlédnout i další dva dokumentární filmy ( 20.let KABELOVÉ TELEVIZE CZ s.r.o. a výstavba Datového centra Elbrus).
 
TISKOVÁ ZPRÁVA, 15. 1. 2013, NEZÁVISLÍ, Pardubický kraj

Dne 10. ledna 2013 sdělil starostům Pardubického kraje náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Ing. Jaromír Dušek, že Pardubický kraj plánuje s účinností od 3. března 2013 z důvodu omezených finančních prostředků na dopravní obslužnost návrat k autobusovým jízdním řádům, které v našem kraji platily před 10. prosincem 2011 s tím, že k tomu proběhnou v krátké době připomínková řízení. O tomto kroku informuje i tisková zpráva Pardubického kraje ze dne 14. ledna 2013.
Z reakcí starostů, které lze v posledních několika dnech sledovat, zní jasný a zřetelný nesouhlas.  Kritika starostů nesměřovala v uplynulých měsících vůči snaze kraje optimalizovat veřejnou dopravu. Kritika směřovala vůči způsobu provedení této „optimalizace“, která cestujícím Pardubického kraje působila dlouhodobě velké potíže a v některých případech je působí dodnes. Pardubický kraj zvolil v těchto dnech pro řešení neutěšené situace v dopravní obslužnosti ten nejjednodušší, ovšem ne příliš šťastný krok, a to návrat k původním autobusovým jízdním řádům, které v našem kraji platily před nástupem integrovaného dopravního systému IREDO
Při zavádění tohoto systému společnost OREDO společně se zástupci Pardubického kraje apelovala např. na ředitele škol, aby s ohledem na jízdní řády provedli změnu zahájení vyučování a v řadě případů se tak stalo. Někteří zaměstnavatelé z tohoto důvodu změnili i pracovní dobu. V případě, že dojde k návratu k původním jízdním řádům, nastanou komplikace nejen v tomto směru.
NEZÁVISLÍ považují plánovaný návrat k jízdním řádům platným před 10. prosincem 2011 za nešťastný. Domnívají se, že skutečné optimalizace veřejné dopravy v našem kraji, která by samozřejmě přinesla i snížení nákladů na dopravní obslužnost, o kterém vedení Pardubického kraje hovoří, lze docílit zcela jinou cestou. Cestou trnitou, namáhavou, možná i časově náročnou, ale dozajista cestou, která by vedla ku prospěchu všech – tedy nejen vedení Pardubického kraje, ale i všech jeho občanů. Je třeba otevřít opětovné diskuse se starosty, řediteli škol, ale i zaměstnavateli ohledně stávajícího integrovaného systému regionální dopravy a hledat řešení, jak náklady na dopravní obslužnost snížit – třeba jenom tím, že se zruší nevyužité spoje, které rozpočet na dopravní obslužnost v kraji zcela jistě zbytečně zatěžují.