Akce Jedu v tom s Karlem  v pivovaru Faltus

Sobotní večer 19. ledna byl v pivovaru Faltus obohacen o setkání s významnou českou socioložkou a publicistkou Jiřinou Šiklovou, se známou režisérkou a pedagožkou Helenou Třeštíkovou, s dlouholetým spolupracovníkem Václava Havla Martinem Vidlákem, kteří přijeli do našeho města v rámci kampaně pro Karla Schwarzenberga v 2. kole prezidentských voleb.
Na setkání v zaplněném velkém salonku  nechyběl ani starosta města Jaroslav Zedník a poslanec Prof. Ing. Václav Cempírek. Byl to příjemný večer naplněný debatou se známými osobnostmi na současné politické dění. Účastníky setkání nebylo podle probíhající diskuze  nijak třeba přesvědčovat, otázku proč byl měl být právě  Karel Schwarzenberg prezidentem České republiky měli  vyjasněnou. Rozebíraly se dosavadní televizní debaty, postoje obou kandidátů, prováděla se poctivá srovnání. Účastníci oceňovali především velký pozitivní vliv svého kandidáta na mezinárodní postavení České republiky, ale přímé a jednoznačné vystupování ve kterém nikdy nebudou podpásové metody, účelová jednání. Karel Schwarzenberg nejde do politiky pro peníze. Velmi pozorně vyslechli přímé osobní zkušenosti hostů, Jiřiny Šiklové, která se ukázala jako sympatický a dobrý rétor, i dokumentaristky Heleny Třeštíkové. Obě přerušily svou práci v době kampaně před druhým kolem proto, aby pomohly prosadit na hrad člověka, který si to podle jejich mínění stoprocentně zaslouží. "Představuji si tuto kampaň jako sněhovou kouli, na kterou se nabaluje další a další podpora pro našeho kandidáta, který se uchází o úřad prezidenta republiky aby pomohl zlepšit  morálku a politickou kulturu v našem státě, a nikoliv jako ze msty za to, že nebyl zvolen v minulé volbě jako jeho protikandidát," řekla Helena Třeštíková.  Cenné byly také postřehy Martina Vidláka, který vyl dlouholetým spolupracovníkem prezidenta Václava Havla a také Karla Schwarzenberga v době, kdy působit na místě kancléře. Řešily se detaily probíhající kampaně, potřeba soustavně vysvětlovat všem, kteří o to budou stát, že řada tvrzení v médiích není přesná, je vysoce účelová účelová a někdy vyloženě podpásová. V této souvislosti byly citovány některé postřehy prezidenta Václava Klase i jeho syna, ředitele gymnázia Porg.  Potěšil zájem mladých lidí, kterým není jedno jak volby dopadnou i to, že na ně nijak nepůsobí populistický a často i arogantní slovník protikandidáta Miloše Zemana.
Podobné akce se konají  v řadě měst české republiky. Akce Jedu v tom s Karlem je pokračováním na předchozí akci "Pivo s Karlem". Předvolební kampaň využívá také internet, facebook a další sociální sítě, které pomohly akcelerovat podporu pro Karla Schwarzenberga především v posledních týdnech dnech před I. kolem, kdy již byly argumenty ostatních vyprázdněné a stokrát zopakované.                                                                                                              (mm)