-
Akce Jedu v tom
s Karlem v pivovaru Faltus
-
- Sobotní večer 19. ledna byl v pivovaru Faltus obohacen o setkání
s významnou českou socioložkou a publicistkou
Jiřinou Šiklovou, se známou
režisérkou a pedagožkou Helenou
Třeštíkovou, s dlouholetým spolupracovníkem Václava Havla Martinem
Vidlákem, kteří přijeli do našeho města v rámci kampaně pro Karla
Schwarzenberga v 2. kole prezidentských voleb.
- Na setkání v zaplněném velkém salonku
nechyběl ani starosta města Jaroslav Zedník a poslanec Prof. Ing. Václav
Cempírek. Byl to příjemný večer naplněný debatou se známými
osobnostmi na současné politické dění. Účastníky setkání nebylo podle
probíhající diskuze nijak třeba přesvědčovat, otázku proč byl měl
být právě Karel Schwarzenberg prezidentem České republiky měli
vyjasněnou. Rozebíraly se dosavadní televizní debaty, postoje obou
kandidátů, prováděla se poctivá srovnání. Účastníci oceňovali především
velký pozitivní vliv svého kandidáta na mezinárodní postavení České
republiky, ale přímé a jednoznačné vystupování ve kterém nikdy nebudou
podpásové metody, účelová jednání. Karel Schwarzenberg nejde do politiky
pro peníze. Velmi pozorně vyslechli přímé osobní zkušenosti hostů, Jiřiny
Šiklové, která se ukázala jako sympatický a dobrý rétor, i dokumentaristky
Heleny Třeštíkové. Obě přerušily svou práci v době kampaně před druhým
kolem proto, aby pomohly prosadit na hrad člověka, který si to podle
jejich mínění stoprocentně zaslouží. "Představuji si tuto kampaň jako
sněhovou kouli, na kterou se nabaluje další a další podpora pro našeho
kandidáta, který se uchází o úřad prezidenta republiky aby pomohl zlepšit
morálku a politickou kulturu v našem státě, a nikoliv jako ze msty za to,
že nebyl zvolen v minulé volbě jako jeho protikandidát," řekla Helena
Třeštíková. Cenné byly také postřehy Martina Vidláka, který vyl
dlouholetým spolupracovníkem prezidenta Václava Havla a také Karla
Schwarzenberga v době, kdy působit na místě kancléře. Řešily se detaily
probíhající kampaně, potřeba soustavně vysvětlovat všem, kteří o to budou
stát, že řada tvrzení v médiích není přesná, je vysoce účelová účelová a
někdy vyloženě podpásová. V této souvislosti byly citovány některé
postřehy prezidenta Václava Klase i jeho syna, ředitele gymnázia Porg.
Potěšil zájem mladých lidí, kterým není jedno jak volby dopadnou i to, že
na ně nijak nepůsobí populistický a často i arogantní slovník
protikandidáta Miloše Zemana.
- Podobné akce se konají v řadě měst české republiky. Akce Jedu v
tom s Karlem je pokračováním na předchozí akci "Pivo s Karlem".
Předvolební kampaň využívá také internet, facebook a další sociální sítě,
které pomohly akcelerovat podporu pro Karla Schwarzenberga především v
posledních týdnech dnech před I. kolem, kdy již byly argumenty ostatních
vyprázdněné a stokrát zopakované.
(mm)
-
-
-
-
-
|
|