KARNEVAL NA PARNÍKU
Jako již tradičně v den pololetního vysvědčení 31.1 připravili
vyučující na ZŠ Ústecká pro žáky 1.stupně dopoledne plné tance a
soutěží se sladkými odměnami. (Foto D. Špátová)
-
V malém sále Kulturního centra byla zahájena putovní výstava Muzea
strašidel
-
Muzeum strašidel vystavuje v České Třebové již podruhé. Letos
přivezlo velkou expozici, která by se do Výstavní síně nevešla,
proto je výstava instalována v malém sále KC a zcela jej zaplňuje.
prostor je dobře využit i na jevišti. Výstava je určena především
dětem, nám dospělým se může zdát poněkud přece jen "přitažená za
vlasy", ale třeba to je jen povrchní dojem. na výstavu rozhodně
přijďte se svými dětmi, těm se bude výstava líbit. je to výstava
především pro děti. Na výstavě lze zakoupit také některé knížky
pro děti nebo další souveniry.
-
-
-
-
Srovnání
statistik městské policie v letech 2007 - 2012
Zajímavé je vývoj sankcionovaných dopravních přestupků v rámci
města. Zatímco na začátku sledovaného období mezi přestupky
převažovalo překročení rychlosti, pak od roku 2010 tento údaj ze
statistik zcela mizí aby nastoupil další fenomén a to porušení
zóny zákazu stání, který nabyl vrcholu v roce 2011, kdy MP
evidovala 1159 těchto přestupků. (Po určitou dobu MP
rychlost měřit nesměla) V loňském roce pak počet přestupků
tohoto parkování v zóně zákazu stání klesl na polovinu. Lze
spekulovat, zda je to zlepšením kázně českotřebovských motoristů
(díky systematickému dohledu nad zónami zákazu stání), větším
využíváním podzemního parkoviště, větší benevolencí strážníků nebo
zmenšením důrazu na přestupky tohoto druhu. Zóny máme ve
městě dvě, největší zóna je kolem nádraží, druhá kolem Starého
náměstí, která je ovšem vybavená parkovišti a umožňuje i
krátkodobé stání. Zajímavé je že počet porušení zákazu stání (tedy
zřejmě v ulicích mimo zónu) je během let poměrně stabilní a příliš
se nemění. Na polovinu se snížil počet přestupků spočívajících v
nezaplacení parkovného na placeném parkovišti. I zde se tedy kázeň
motoristů zlepšuje. Ze statistik lze dohledat, že se městská
policie působí v řadě oblastí a že se zdaleka nesoustředí jen na
sledování dopravních přestupků. Škoda, že ale zcela
vypustila sledování rychlosti vozidel, přístrojové vybavení má k
dispozici a mohla by alespoň periodicky preventivně působit i v
této přestupkové oblasti,
zejména v okolí škol a v době po školním vyučování. V době
před osmou hodinou ranní je bezpečnost školáků zajištěn poměrně
dobře, odpoledne po škole to už je horší a nejen u nás. Na hlavním velmi frekventovaném tahu máme tři
školy.
-
-
Přehled
vybraných statistických údajů z let 2007 - 2012
-
2007
2008
2009
2010
2011
2012
- Překročení rychlosti
624x
359x
13x
0
0
0
- Neplacení parkovného
106x
109x
75x
45x
56x
47x
Parkování v zóně zákazu stání
495x
352x
900x
894x
1159x
633x
Na železniční trať
Dolní Lipka – Hanušovice se dnes vrátil vlak
Dolní Lipka/Hanušovice (1. 2. 2013) – Za velkého zájmu veřejnosti
vyjel dnes v 10.55 hodin po více než roční odmlce ze stanice Lichkov na
železniční trať Dolní Lipka – Hanušovice motorový vlak. Nové vedení
Pardubického kraje se v čele s hejtmanem Martinem Netolickým a náměstkem
zodpovědným za dopravu a dopravní obslužnost Jaromírem Duškem rozhodlo
na tuto trať vrátit víkendovou železniční dopravu. Cestující tak mohou
pravidelně v sobotu a neděli využívat 5 párů spojů.¨„Pro obnovení
víkendového provozu jsme se rozhodli, neboť je zde obrovský potenciál
využití těchto spojů turisty. Jedná se o jednu z nejatraktivnějších
turistických oblastí v kraji. Ne všechny cíle optimalizace dopravy byly
zcela naplněny, v tomto případě navazujeme na to, co se v minulosti
osvědčilo. Jsem navíc přesvědčen, že tuto změnu přivítají také
cestující, kteří v oblasti Králického Sněžníku a jeho okolí žijí,“
uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Kraj tímto krokem
vyšel vstříc právě požadavkům veřejnosti a starostů z regionu. „Trať
je ve velmi dobrém technickém stavu a právem se těší obrovské podpoře
veřejnosti, která svůj názor vyjádřila tisíci podpisů také v petici. Od
obnovení provozu si slibujeme lepší dopravní spojení cestujících mezi
Pardubickým a Olomouckým krajem a fungování návazností v obou směrech,“
objasnil náměstek Jaromír Dušek. Jízdní řád na obnovené trati je
postaven tak, aby byly zajištěny přípoje na rychlíky také v Olomouckém
kraji, směrem na Jeseníky, Zábřeh na Moravě či na Šumperk. Obdobně budou
fungovat i vlaky jezdící opačným směrem do Pardubického kraje. „Pro
cestující je podstatné, aby se dostali do práce, za kulturou nebo
nákupy. Neřeší, zda svou potřebu uspokojí ještě v Pardubickém kraji nebo
v sousedním regionu. Obnovením spojů tedy bouráme pomyslné
hranice, které byly v dopravní obslužnosti uměle vytvořeny tzv.
optimalizací,“ řekl náměstek Dušek. Hejtman Netolický věří, že se na
provozu trati bude podílet také sousední region. „Železniční trať
Dolní Lipka – Hanušovice vede totiž 12 kilometrů přes jeho území a je
službou také pro jeho občany. Na úrovni hejtmanů a náměstků jednáme o
zapojení Olomouckého kraje,“ doplnil Netolický.
Nový
informačním web k penzijní reformě spustila asociace penzijních fondů.
Během prvního měsíce, kdy byl spuštěn tzv. II. pilíř penzijní
reformy, se ukázalo, že lidem chybí základní informace, Asociace proto
připravila jednoduchý, přehledný a srozumitelný web, který lidem pomůže
zorientovat se v reformě a jednoduše pochopit, jak vlastně II. pilíř
funguje, k čemu je dobrý a komu se může vyplatit. Na stránkách najdou
lidé jednoduché vysvětlení celé reformy českého penzijního systému,
nejdůležitější desatero II. pilíře, rozšířené mýty i vyčerpávající
seznam otázek a odpovědí.
Nové zkušenosti penzijních
společností, které už měsíc nabízejí lidem vstup do druhého penzijního
pilíře, ukazují, že lidem chybí zcela základní informace, jak funguje
česká penzijní reforma, co je to II. pilíř, do kterého je možné
vstoupit od letošního ledna, a komu se vyplatí. Asociace penzijních
fondů proto dnes spustila nové informační stránky o penzijní reformě
www.starnesmysli.cz.
Vznikl jednoduchý, přehledný a srozumitelný web, který lidem pomůže
zorientovat se v reformě a jednoduše pochopit, jak vlastně II. pilíř
funguje, k čemu je dobrý a komu se může vyplatit. Na stránkách najdou
lidé jednoduché vysvětlení celé reformy českého penzijního systému,
nejdůležitější desatero II. pilíře, rozšířené mýty i vyčerpávající
seznam otázek a odpovědí. Stránky budou velmi živé, obden se tu objeví
novinky, které se budou týkat všeho kolem reformy, a lidé budou mít
možnost na webu s Asociací také diskutovat a ptát se na všechno, co je
zajímá. Ke stažení tu jsou důležité zákony, ekonomické studie i
dokumenty Ministerstva práce a sociálních věcí týkající se penzijního
zabezpečení a penzijní reformy.
|