-
ZŠ Habrmanova
získala v evropských fondů
-
téměř 2,5
milionu korun
-
- V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
se podařil českotřebovské ZŠ Habrmanova husarský kousek. Jako jediná
základní škola v Pardubickém kraji uspěla ve dvoukolové výzvě v rámci
oblasti "Zvyšování kvality ve vzdělávání pro základní školy" a získala
pro svůj předložený projekt finanční prostředky EU ve výši 2460 tis. Kč.
Cílem programu je rozvoj vzdělanostní společnosti prostřednictvím
modernizace systému vzdělávání a zlepšení podmínek od počátečního
vzdělávání, přes terciární a další vzdělávání a jejich propojení do
systému celoživotního učení. ZŠ Habrmanova uspěla s projektem
"Přírodovědné pokusy ve škole."Připravený projekt je zaměřen na přípravu
výukových materiálů, přípravu digitální učebny včetně interaktivní tabule.
To samo by nestačilo, to je na mnoha školách. Pro rozvíjení
technického myšlení a orientování zájmu žáků na technické obory
obsahuje projekt rozpracovanou metodiku experimentů realizovaných na
kvalitních měřících aparaturách s názornými výstupy v digitální formě,
které zatraktivní výuku. "Doba pokročila, řada žáků školy má mobilní
telefony, notebooky, říká ředitel ZŠ PaedDr. Zbyněk Slavík. "Děti nová
technika zaujme, nemusí se zdržovat nějakými nepřehlednými výpočty a
tabulkami, spád výuky je rychlejší a vede k jasně a názorně
interpretovaným výsledkům. Velká část z poskytnutých financí bude proto
vložena do techniky, ale také do přípravy metodiky práce s novou technikou
a novými experimenty", doplňuje Dr. Slavík.
- Dozvěděl jsem se, že na programu také spolupracují někteří učitelé ZŠ
z Nádražní ulice. Projekt bude probíhat v období 21 měsíců od dubna 2013.
V první fázi realizace projektu půjde o výběr dodavatelů měřících
přístrojů a vybrané digitální techniky. Projekt bude využit v předmětech
fyzika, chemie, přírodopis a některé části i na I. stupni v
tematickém okruhu "Člověk a jeho svět". V další fázi realizace
projektu bude třeba zaškolit učitele a připravit metodiku výuky. Určitým
vzorem může být gymnázium Polička, kde realizují projekt
podobného změření, určení ovšem pro střední všeobecně vzdělávací školu.
Učitelé zapojení do projektu tak budou mít v následujícím období mnoho
práce navíc, nad své běžné povinnosti. Měli by z to být z peněz
určených pro tento projekt také finančně ohodnoceni. Výsledek práce
se projeví v orientaci žáků na technické obory, budou na škole moci
pracovat se špičkovou měřící a digitální technikou. (mm)
|