ZŠ Habrmanova získala v evropských fondů
téměř 2,5 milionu korun


V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se podařil českotřebovské ZŠ Habrmanova husarský kousek.  Jako jediná základní škola v Pardubickém kraji uspěla ve dvoukolové výzvě v rámci oblasti "Zvyšování kvality ve vzdělávání pro základní školy" a získala  pro svůj předložený projekt finanční prostředky EU ve výši 2460 tis. Kč. Cílem programu je rozvoj vzdělanostní společnosti prostřednictvím modernizace systému vzdělávání a zlepšení podmínek od počátečního vzdělávání, přes terciární a další vzdělávání a jejich propojení do systému celoživotního učení. ZŠ Habrmanova uspěla s projektem "Přírodovědné pokusy ve škole."Připravený projekt je zaměřen na přípravu výukových materiálů, přípravu digitální učebny včetně interaktivní tabule. To samo by nestačilo, to je na mnoha školách.  Pro rozvíjení technického myšlení a orientování zájmu žáků na technické obory  obsahuje projekt rozpracovanou metodiku experimentů realizovaných na kvalitních měřících aparaturách s názornými výstupy v digitální formě, které zatraktivní výuku. "Doba pokročila, řada žáků školy má mobilní telefony, notebooky, říká ředitel ZŠ PaedDr. Zbyněk Slavík. "Děti nová technika zaujme, nemusí se zdržovat nějakými nepřehlednými výpočty a tabulkami, spád výuky je rychlejší a vede k jasně a názorně interpretovaným výsledkům. Velká část z poskytnutých financí bude proto vložena do techniky, ale také do přípravy metodiky práce s novou technikou a novými experimenty",  doplňuje Dr. Slavík.
Dozvěděl jsem se, že na programu také spolupracují někteří učitelé ZŠ z Nádražní ulice. Projekt bude probíhat v období 21 měsíců od dubna 2013. V první fázi realizace projektu půjde o výběr dodavatelů měřících přístrojů a vybrané digitální techniky. Projekt bude využit v předmětech fyzika, chemie,  přírodopis a některé části i na I. stupni v tematickém okruhu  "Člověk a jeho svět". V další fázi realizace projektu bude třeba zaškolit učitele a připravit metodiku výuky. Určitým vzorem může být  gymnázium Polička, kde realizují projekt  podobného změření, určení ovšem pro střední všeobecně vzdělávací školu.  Učitelé zapojení do projektu tak budou mít v následujícím období mnoho práce navíc, nad své běžné povinnosti. Měli by  z to být z peněz určených pro tento projekt také finančně  ohodnoceni. Výsledek práce se projeví v orientaci žáků  na technické obory, budou na škole moci pracovat se špičkovou měřící a digitální technikou.  (mm)