Českotřebovský deník 84/2013 (6. dubna)                            

 
Ministr  zahraničních věcí Karel Schwarzenberg byl na pracovní návštěvě v našem regionu.- během dne navštívil m.j. v doprovodu poslance Prof. Ing. Václava Cempírka města Litomyšl a Žamberk, aby pak podvečer kolem 17 hodiny navštívil českotřebovskou radnici. Zde se při besedě se starostou města Jaroslavem Zedníkem a poslancem Václavem Cempírkem podepsal do pamětní knihy města. Krátce nato se ministr Karel Schwarzenberg setkal v restauraci Bravo  se svými příznivci v rámci akce "pivo s Karlem". Zcela zaplněná restaurace hotelu Bravo byla pro ministra příjemným prostředím, ač  zde zůstal  před davem svých příznivců také sám, dokonale zvládl jak funkci moderátora, tak  aktivně, výstižně a krátce odpovídal  na spoustu položených dotazů. "neexistují blbě položené otázky, pouze špatné odpovědi politiků, řekl a opravdu se vždy snažil vystihnout krátce jádro věci navíc i tak, že odpovědi šlo dobře porozumět. Některé otázky se vracely ještě k nedávno skončené předvolební kampani prezidentských voleb, kde byly právě proti ministru Schwarzenbergovi používány nejrůznější podpásové metody, proti kterým se slušný člověk jen těžko brání.  Ve všech přítomných zanechal ministr velký  dojem sympaťáka, který nedělá v politice proto, aby si nahrabal, ale proto, že v ní žije od svých devíti let a není mu lhostejný budoucí vývoj našeho státu. debatovalo se také na téma vznikajícího Fóra Karla Schwarzenberga,  které nemá bát v žádném  případě novou politickou stranou, ale novou platformou slušných lidí zajímajících se o politiku a zastávajících především pravicové nebo středopravicové názory.  Nově vzniklé fórum má přesvědčit lidi, že je zapotřebí hledat pozitivní cestu k politice místo planého nadávání na politiky po hospodách.
Jak prozradil po besedě českotřebovský poslanec TOP 09 Václav Cempírek, tak obdobně pozitivní dojem z debat s občany měl také v Litomyšli i v Žamberku.  Vzhledem  k zájmu ministra o náš region je pravděpodobné, že se podaří získat Karla Schwarzenberga pro Českou Třebovou ještě na další termín, možná již během září t.r.   
Fotografie z přijetí na radnici Ludmila Rašnerová, ze setkání v hotelu Bravo Milan Mikolecký
 
 
Další zprávy jen stručně

Výstava: Podvečer  v sobotu 6. dubna byla ve Výstavní síni KC zahájena výstava českotřebovských osobností - Antonína Bennewitze, Oldřicha Bittla a Františka Preislera, šéfa olomoucké opery.
 
 
Koncert Komorního orchestru Jaroslava Kociana zahájil jubilejní 15. ročník  Hudebního festivalu Antonína Bennewitze.
 
 
V klubu Modrý trpaslík se konalo vystoupení mima Radima Vitzváryho společně se svým bratrem Jaroslavem Kučerou, rodáků z České Třebové. Jejich společné vystoupení bylo nadšeně přijato zaplněným Klubem Modrý trpaslík. Originální projekt představil jak pantomimu, tak i HIP HOP.
 
 
EUROVIA kritizuje České dráhy, že se nestarají o historickou nádražní budovu v Ústí nad Orlicí

/Ústí nad Orlicí dne 6.4.2013/
Sdružení Nádraží nedáme! dlouhodobě kritizuje České dráhy, které vlastní historickou nádražní budovu v Ústí nad Orlicí za macešský vztah, který tento v podstatě státní podnik ke kulturní památce má. Otřesné podmínky pro odbavování cestujících vygradovaly před rokem, kdy sdružení Nádraží nedáme! zorganizovalo úklid nádraží, ke kterému se spontánně přidávali někteří cestující. Mezi uklízeči se však objevily známé tváře, jakými jsou dokumentaristka Olga Sommerová, dlouholetý generální inspektor Českých drah a později šéf Drážní inspekce Zdeněk Žák nebo českotřebovský patriot bývalý děkan Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze Pavel Kovář. „Na to množství špíny nikdy nezapomenu. Vynesli jsme tehdy čtrnáct věder plných smetí. A to se tam prý pravidelně uklízí,“ vzpomíná Jindřich Fiala, tajemník sdružení:
Nyní se ke kritikům Českých drah přidal i ředitel stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí Jaroslav Strnad ze stavební firmy EUROVIA. Ten pro sobotní vydání Orlického deníku v souvislosti s aktuálním děním ohledně záchrany pěti obloukového železničního mostu postaveného Janem Pernerem uvedl: „Bojím se ovšem toho, aby to nedopadlo stejně jako se starou výpravní budovou, která se sice jako památka zachová, ale nebude mít majitele, který by se o ni staral."
http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/pry-to-byla-pouze-bublina-20130406.html  Stav historické výpravní budovy je skutečně neutěšený a jsem rád, že se k naší kritice přidává už i samotná stavební firma EUROVIA. České dráhy, které objekt vlastní, se o budovu prakticky nestarají. V tom se s panem ředitelem Strnadem shoduji. Všudypřítomné pavučiny, prach a rozpadající se vnější plášť budovy je ostudou nejen státu, ale i města, protože první, co cestující, který do Ústí nad Orlicí přijede, uvidí, je mnoho desítek let neopravená ušmudlaná budova. Apelujeme proto na České dráhy i pana ministra Zbyňka Stanjuru, aby věc začali se vší odpovědností řešit,“ řekl Martin J. Kadrman, předseda sdružení Nádraží nedáme!   
Ing. Martin J. Kadrman viceprezident