Putování za třebovským kohoutem bude již
po třicáté sedmé
Klub českých turistů odbor česká Třebová pořádá ve dnech
18.-19.května 2013 již 37.ročník PUTOVANÍ ZA TREBJVSKYM KOHOUTEM"
Tato tradiční turistická akce je v letošním roce pořádána u příležitosti
90.výročí vzniku organizované
turistiky v České Třebové. Prezentace a start je u
budovy Grymnázia (Tyršovo nám.) Sobotní pěší trasy vedou opět do
prostoru Semanínské naučné stezky ČSOP. Trasy 6km až 20km procházejí
údolím Křivolického potoka přes pravěkou osadu Křivolík, kterou buduje
o. s. Bacrie. Cyklotrasy vedou po cyklostezkách do oblasti Litomyšlska a
Svitavska s návratem do společného cíle na Kozlovský kopec k chatě Maxe
Švabinského.
Trasy nedělní pěší i cyklotrasy jsou směrovány na Naučnou
stezku"Údolím Skuhrovského potoka a Třebovských stěn." Pro účastníky
těchto tras, včetně i vycházkové 6 km trasy pro rodiče s dětmi, je
společný cíl u restaurace "Nad Hrází" v Srnově.
Start po oba dny od 6,00 do 9: 30 hodin, trasy 6 km do 11,00
hod.
Srdečně zveme všechny příznivce pěší turistiky, vyznavače dálkových
pochodů a cykloturistiky, k poznání krásné přírody a zajímavostí v okolí
našeho města!
KČT-odbor Česká Třebová
Nahlášení
bezproudí
Podle oznámení ČEZ bude přerušena dodávka elektrické energie
postupně v některých částech města podle následujícího rozpisu:
30.4. od 8 : 30 hodin do 11 hodin:
ul Slovanská, část, bří Hubálků V Lukách, část Alešovy ulice, ul.
Dvořákova
30.4. od 11. 30 do 14:30 hodin
ul. Brožíkova, část. ulice Slovanské, Broulíkova část ul. Alešovy,
Pražského, ul. Tylova, MŠ Vinohrady, restaurace Křib
2. 5. od 10:30 do 12:00
část sídliště Trávník, část ul. Sadové, restaurace u Václava
2.5. od 13: 00 do 15:00 hodin
Moravská, ul. bří Čapků, část sídliště Křib, Kobylí důl,
Chelčického
Důvodem přerušení rozvodu el. energie je údržba na systému distribuční
soustavy. I v této době je ovšem třeba posuzovat elektrické vedení
jako zařízení pod napětím.
Stavba nové nádražní budovy
v Ústí nad Orlicí je proti selskému rozumu
/Ústí nad Orlicí dne 11.4.2013/
Slavná olympionička Věra Čáslavská si ve čtvrtek prohlédla nádražní
budovu v Ústí nad Orlicí. Čáslavská tak využila své pozvání na festival
Jeden svět, který divákům krom jiných dokumentů nabídl jedno
z posledních dokumentárních děl režisérky Olgy Sommerové „Věra 68“. Věru
Čáslavskou, kterou doprovázela Olga Sommerová, na nádraží přivítal Jan
Blaško ze sdružení SPOUSTI, které festival Jeden svět v Ústí každoročně
pořádá. „Tuto krásnou budovu znám. Jezdím kolem pravidelně do
Zábřehu. Je dobře, že se ji podařilo zachránit. České dráhy i SŽDC by se
měli domluvit na její rekonstrukci. Není možné, aby dál chátrala. Nových
sklo-betonových budov je všude kolem dost. Za těmi turisté jezdit
nebudou. Ale těch starých krásných poctivě postavených budov ubývá,“
řekla Věra Čáslavská, která navštívila i místní nádražní restauraci.
Orlickoústecký kocourkov
Nádražní budovu postavenou v roce 1874 vlastní České dráhy. Jak však
informovala média, schyluje se k převodu nádražních budov z Českých drah
na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-prodaji-nadrazi-spravci-koleji-szdc-fgb-/eko-doprava.aspx?c=A130410_1915038_eko-doprava_spi
A právě SŽDC v Ústí nad Orlicí přestavuje stávající nádraží. Proti
současné historické budově má být postavena budova nová. A může tím
nastat velmi pozoruhodná situace. Zatímco nová nádražní budova se měla
původně stavět proto, že historická měla být zdemolována, později bylo
po nátlaku veřejnosti rozhodnuto, že historická bude stát. Kdo by si
však myslel, že v případě zachování původní budovy stát ustoupí od
stavby budovy nové, je na omylu. Podle schváleného plánu tak vedle sebe
budou stát dvě nádražní budovy. Jedna historická, v majetku Českých
drah, druhá nová, v majetku SŽDC. Ministerstvo dopravy však plánuje, že
historickou budovu by od Českých drah měla koupit SŽDC. Pokud vláda
transakci schválí, v Ústí nad Orlicí bude SŽDC vlastnit dvě nádražní
budovy od sebe vzdálené padesát metrů. „Je to kocourkov. Stavba nové
výpravní budovy je nesmyslná a je to plýtvání veřejnými prostředky,“
kritizuje plán SŽDC Martin J. Kadrman, předseda sdružení Nádraží nedáme!
„Věřím, že vyhraje zdravý rozum a stát najde prostředky na opravu
této krásné památky. Nikde jinde než zde v Ústí jsem se nesetkala s tím,
že by se přes existenci původní budovy stavěla na truc nová. Mám pocit,
jako by někdo chtěl dokázat, že tu novou budovu postaví za každou cenu,
i když to bude proti selskému rozumu,“ uzavřela Čáslavská.
Foto z návštěvy paní Čáslavské volně ke stažení na našem webu.
www.stop-demolici.cz
Hejtman se zajímal o
provázanost vzdělávání a zaměstnanosti
Králicko
(12. 3. 2013) – Na pozvání místostarosty Žamberka Petra Novotného
zavítal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický v rámci svých
výjezdů do regionů na Králicko. Zajímal se o zaměstnanost a vzdělávání.
Nejprve se seznámil s provozem výrobní společnosti OMB
composites EU, a. s., aby následně jednal na městském úřadě se
starostkou Janou Ponocnou a řediteli místních středních škol o
možnostech spolupráce se zaměstnavateli v oblasti.
OMB composites EU, a. s.,
je českou společností zabývající se výrobou sklolaminátových a
kompozitních výrobků,
které jsou určeny pro použití zejména v
automobilovém průmyslu, dopravě a
zemědělství. „Firma zaměstnává více než 100 lidí a
v roce 2014 počítá s nárůstem až na 170 zaměstnanců. Nemohl jsem si
nevšimnout, že v provozu je zapojena spousta mladých lidí krátce po
absolvování školy. Přístupu vedení firmy si velmi cením, neboť právě
tito lidé jsou dnes nejvíce ohroženi nezaměstnaností. Řada z nich ve
snaze najít práci region Králicka raději opouští,“ ocenil přístup
společnosti hejtman Netolický. Firmě se i v této nelehké době daří
dobře, mezi její významné klienty patří například Škoda Transportation,
a. s., Plzeň. „Co se týká exportu, vyrábíme komponenty pro autobusy
a stavební stroje v Nizozemsku,
karavany v Německu nebo kolejová vozidla v Rakousku.
Zakázek máme hodně, potřebovali bychom přejít na dvousměnný
provoz. K tomu však potřebujeme pracovníky z technicky zaměřených
učebních oborů,“ uvedl generální ředitel společnosti Milan
Konečný.
Na radnici v Králíkách potvrdil zájem o spolupráci s tímto
podnikem i Josef Kalousek, ředitel tamějšího Středního
odborného učiliště opravárenského. Tato myšlenka má podporu také
místních starostů. „Mohu vás ujistit, že veškeré kroky ve
školství budou posuzovány vícekriteriálně. Jedním ze zásadních faktorů
pro rozhodování bude návaznost vzdělávání na požadavky zaměstnavatelů.
Snaha přizpůsobit učební obor potřebám podniku a zajistit studentům
odbornou praxi je velmi dobrým nápadem. Je to přesně v souladu
s našimi představami,“ uzavřel hejtman diskuzi.
Malé srovnání:
Kociánka v roce 2010 a 2013
Kde je více zeleně? Kolik to stálo? Opravdu se vám, nové
řešení tak líbí?
|