Českotřebovský deník 90/2013 (12.4.)                                    
Putování za třebovským kohoutem bude již po třicáté sedmé 

Klub českých turistů odbor česká Třebová pořádá ve dnech 18.-19.května 2013 již 37.ročník PUTOVANÍ ZA TREBJVSKYM KOHOUTEM"  Tato tradiční turistická akce je v letošním roce pořádána u příležitosti 90.výročí vzniku organizované
turistiky v České Třebové.   Prezentace a start je u budovy Grymnázia (Tyršovo nám.) Sobotní pěší trasy vedou opět do prostoru Semanínské naučné stezky ČSOP. Trasy 6km až 20km procházejí údolím Křivolického potoka přes pravěkou osadu Křivolík, kterou buduje o. s. Bacrie. Cyklotrasy vedou po cyklostezkách do oblasti Litomyšlska a Svitavska s návratem do společného cíle na Kozlovský kopec k chatě Maxe Švabinského. 
Trasy nedělní pěší i cyklotrasy jsou směrovány na Naučnou stezku"Údolím Skuhrovského potoka a Třebovských stěn." Pro účastníky těchto tras, včetně i vycházkové 6 km trasy pro rodiče s dětmi, je společný cíl u restaurace "Nad Hrází" v Srnově.
Start po oba dny od 6,00 do 9: 30 hodin,  trasy 6 km do 11,00 hod.
Srdečně zveme všechny příznivce pěší turistiky, vyznavače dálkových pochodů a cykloturistiky, k poznání krásné přírody a zajímavostí v okolí našeho města!                                                                                                                           KČT-odbor Česká Třebová
 
Nahlášení bezproudí 

Podle oznámení ČEZ  bude přerušena dodávka elektrické energie postupně v některých částech města podle následujícího rozpisu:
30.4. od 8 : 30 hodin do 11 hodin: 
ul Slovanská, část, bří Hubálků V Lukách, část Alešovy ulice, ul. Dvořákova 
30.4. od 11. 30 do 14:30 hodin 
ul. Brožíkova, část. ulice Slovanské, Broulíkova část ul. Alešovy, Pražského, ul. Tylova, MŠ Vinohrady, restaurace Křib
2. 5. od 10:30 do 12:00
část sídliště Trávník, část ul. Sadové, restaurace u Václava
2.5. od 13: 00 do 15:00 hodin
Moravská,  ul. bří Čapků, část sídliště Křib, Kobylí důl, Chelčického
Důvodem přerušení rozvodu el. energie je údržba na systému distribuční soustavy. I v této době je ovšem třeba posuzovat elektrické vedení  jako zařízení pod napětím.
 
Stavba nové nádražní budovy v Ústí nad Orlicí je proti selskému rozumu

/Ústí nad Orlicí dne 11.4.2013/
Slavná olympionička Věra Čáslavská si ve čtvrtek prohlédla nádražní budovu v Ústí nad Orlicí. Čáslavská tak využila své pozvání na festival Jeden svět, který divákům krom jiných dokumentů nabídl jedno z posledních dokumentárních děl režisérky Olgy Sommerové „Věra 68“. Věru Čáslavskou, kterou doprovázela Olga Sommerová, na nádraží přivítal Jan Blaško ze sdružení SPOUSTI, které festival Jeden svět v Ústí každoročně pořádá. „Tuto krásnou budovu znám. Jezdím kolem pravidelně do Zábřehu. Je dobře, že se ji podařilo zachránit. České dráhy i SŽDC by se měli domluvit na její rekonstrukci. Není možné, aby dál chátrala. Nových sklo-betonových budov je všude kolem dost. Za těmi turisté jezdit nebudou. Ale těch starých krásných poctivě postavených budov ubývá,“ řekla Věra Čáslavská, která navštívila i místní nádražní restauraci.   
Orlickoústecký kocourkov
Nádražní budovu postavenou v roce 1874 vlastní České dráhy. Jak však informovala média, schyluje se k převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-prodaji-nadrazi-spravci-koleji-szdc-fgb-/eko-doprava.aspx?c=A130410_1915038_eko-doprava_spi  A právě SŽDC v Ústí nad Orlicí přestavuje stávající nádraží. Proti současné historické budově má být postavena budova nová. A může tím nastat velmi pozoruhodná situace. Zatímco nová nádražní budova se měla původně stavět proto, že historická měla být zdemolována, později bylo po nátlaku veřejnosti rozhodnuto, že historická bude stát. Kdo by si však myslel, že v případě zachování původní budovy stát ustoupí od stavby budovy nové, je na omylu. Podle schváleného plánu tak vedle sebe budou stát dvě nádražní budovy. Jedna historická, v majetku Českých drah, druhá nová, v majetku SŽDC. Ministerstvo dopravy však plánuje, že historickou budovu by od Českých drah měla koupit SŽDC. Pokud vláda transakci schválí, v Ústí nad Orlicí bude SŽDC vlastnit dvě nádražní budovy od sebe vzdálené padesát metrů. „Je to kocourkov. Stavba nové výpravní budovy je nesmyslná a je to plýtvání veřejnými prostředky,“ kritizuje plán SŽDC Martin J. Kadrman, předseda sdružení Nádraží nedáme!
„Věřím, že vyhraje zdravý rozum a stát najde prostředky na opravu této krásné památky. Nikde jinde než zde v Ústí jsem se nesetkala s tím, že by se přes existenci původní budovy stavěla na truc nová. Mám pocit, jako by někdo chtěl dokázat, že tu novou budovu postaví za každou cenu, i když to bude proti selskému rozumu,“ uzavřela Čáslavská.
Foto z návštěvy paní Čáslavské volně ke stažení na našem webu. www.stop-demolici.cz

 

Hejtman se zajímal o provázanost vzdělávání a zaměstnanosti

Králicko (12. 3. 2013) – Na pozvání místostarosty Žamberka Petra Novotného zavítal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický v rámci svých výjezdů do regionů na Králicko. Zajímal se o zaměstnanost a vzdělávání. Nejprve se seznámil s provozem výrobní společnosti OMB composites EU, a. s., aby následně jednal na městském úřadě se starostkou Janou Ponocnou a řediteli místních středních škol o možnostech spolupráce se zaměstnavateli v oblasti.
OMB composites EU, a. s., je českou společností zabývající se výrobou sklolaminátových a kompozitních výrobků, které jsou určeny pro použití zejména v automobilovém průmyslu, dopravě a zemědělství. „Firma zaměstnává více než 100 lidí a v roce 2014 počítá s nárůstem až na 170 zaměstnanců. Nemohl jsem si nevšimnout, že v provozu je zapojena spousta mladých lidí krátce po absolvování školy. Přístupu vedení firmy si velmi cením, neboť právě tito lidé jsou dnes nejvíce ohroženi nezaměstnaností. Řada z nich ve snaze najít práci region Králicka raději opouští,“ ocenil přístup společnosti hejtman Netolický. Firmě se i v této nelehké době daří dobře, mezi její významné klienty patří například Škoda Transportation, a. s., Plzeň. „Co se týká exportu, vyrábíme komponenty pro autobusy a stavební stroje v Nizozemsku, karavany v Německu nebo kolejová vozidla v Rakousku. Zakázek máme hodně, potřebovali bychom přejít na dvousměnný provoz. K tomu však potřebujeme pracovníky z technicky zaměřených učebních oborů,“ uvedl generální ředitel společnosti Milan Konečný.
Na radnici v Králíkách potvrdil zájem o spolupráci s tímto podnikem i Josef Kalousek, ředitel tamějšího Středního odborného učiliště opravárenského. Tato myšlenka má podporu také místních starostů. „Mohu vás ujistit, že veškeré kroky ve školství budou posuzovány vícekriteriálně. Jedním ze zásadních faktorů pro rozhodování bude návaznost vzdělávání na požadavky zaměstnavatelů. Snaha přizpůsobit učební obor potřebám podniku a zajistit studentům odbornou praxi je velmi dobrým nápadem. Je to přesně v souladu s našimi představami,“ uzavřel hejtman diskuzi.
 
Malé srovnání: Kociánka v roce 2010 a 2013                       

Kde je více zeleně?  Kolik to stálo?  Opravdu se vám, nové řešení tak líbí?