Zahradní slavnost na MŠ Vinohrady aneb loučíme se s
předškoláky
Třetí červnové úterý bylo na naší MŠ nejen v duchu zahradního veselí
plného her a soutěží, ale hlavně loučení s dětmi, které už si pomalu
chystají svoje školní tašky na vstup do první třídy. Všichni předškoláci
byli řádně ošerpováni a na památku dostal každý knihu pohádek, která jim
bude jistě pomocná při prvním čtení. O zábavný program a soutěže se
postarali dva pánové (moderátoři) z vysočanské televize R1, kteří svým
humorem pobavili nejen přítomné děti, ale i jejich rodiče. Během
odpoledne jsme nafukovali zdánlivě nenafouknutelné balónky, pili jsme z
,,bezedných" lahviček pro miminka, tancovali jsme na nejnovější hudební
hity, zpívali jsme a poslechli si pěvecké umění jednoho z moderátorů.
Zahradní slavnost byla báječná a plná veselých úsměvů i přes to, že nám
ji maličko znepříjemňovalo ostré sluníčko a absolutní bezvětří. Těšíme
se na další rok!
Připravuje se rekonstrukce a modernizace úseku silnice III. třídy v
úseku Česká Třebová - Semanín.
Stavební akci si vynutilo otevření logistického terminálu Metrans,
odkud se každý týden po silnicích v regionu rozváří cca 500 kontejnerů
na kamionech do blízkého okolí do okruhu cca 100 km. Stávající silnice
by byly nadměrně zatěžovány těžkou dopravou, proto je třeba přípravu
rekonstrukce jednoznačně přivítat. Příprava již vlastně začala. Na
úrovní Pardubického kraje je schválen investiční záměr a vybrána
projekční firma z Vysokého Mýta, která má za úkol zajistit zaměření
rekonstruovaného úseku přípravou projektu a také projednání záměru se
všemi dotčenými organizacemi. Není jich přitom málo. Modernizovaný
úsek začíná na křižovatce u Korada a končí až za Semanínem u
zemědělských objektů u silnice směr Kozlovský kopec, Pazucha Litomyšl.
Silnice má být připravena v profilu S 6,5 a pro zatížení na úrovni 3,
bude tedy připravena na daleko větší zatížení, než bylo dosud zjištěno
při posledním sčítání dopravy v roce 2010. Je to proto, že v dalším
období dojde k další investiční výstavbě v přilehlé průmyslové zóně,
která bude také potřebovat lepší dopravní obslužnost. Již dnes zde v
Borku sídlí firmy disponující velkými vozidly ( RYDO, Skalický
transport), letos se počítá se zahájením stavby depa České pošty na
místě bývalé společnosti SAS nebo později Šmidl. To přivede do oblasti
další nákladní dopravu a stávající komunikace tomu nejsou přizpůsobeny.
Nejproblematičtějším místem modernizovaného úseku je oblast tzv. tunelů,
kde je žádoucí rozšíření jízdní dráhy tak, aby umožňovala minimálně
potkávání kamionů s osobními vozidly, nejlépe ovšem i potkávání kamionů.
(plnohodnotný dvojpruh). Vzhledem k potřebě zachovat alespoň úzký
chodník pro pěší umožňující cestu od autobusové zastávky u Korada do
Průmyslové zóny oddělený betonovým svodidlem (návrh SÚS) nebude zřejmě
možné dvojpruh s plnou šířkou umožňující míjení kamionů realizovat.
Tunelem protéká zakrytý Semanínský potok, pod stávající asfaltovou
vrstvou je staré dláždění. To umožní určité snížení vozovky v tunelech
proti současnému stavu. Rekonstrukce bude vyžadovat plné uzavření
tunelů a stanovení objízdných tras. Současně dojde k úpravě stávajících
křižovatek a k vytvoření nových sjezdů ze silnice na budoucí komunikace
v průmyslové zóně. Uzavření tunelů si vyžádá dočasnou změnu v
organizaci dopravy a to včetně vedení autobusových linek. Nebude to
jednoduché ale stavbu nelze jinak realizovat.
V
letošním roce se budou provádět během léta projekční práce (termín
dokončení je 30. září). Stavba má být kofinancována z fondů EU.
Připravený projekt bude přihlášen do příslušné výzvy, musí projít
náročným mechanismem výběrového řízení na dodavatele stavby, které trvá
cca 5 měsíců. Proto se termín zahájení prací odhaduje na červen 2014 s
tím, že stavba má být dokončena nejpozději do jara 2015. Veškeré
vyúčtování projektů financovaných do období 2007 - 2013 má ještě
dvouleté období na doúčtování. Do konce roku 2015 musí být tedy projekt
vyřešen také po finanční stránce.
To
jsou první stručné informace ke stavební akci, kterou potřebuje Česká
Třebová pro další rozvoj průmyslové zóny a pro přímé odvedení kamionové
dopravy na silnici I/14 tak, aby kamiony s kontejnery nemusely jezdit
např. po místních komunikacích (kolem Národního domu) nebo přes kopce na
Litomyšl, jak se dnes také děje v nemalé míře. V případě trasy na
Litomyšl nelze jezdit po I/14, neboť kamiony s nákladem kontejnerů
nepodjedou podjezdem "u pivovaru" na II/358).
Volné sociální byty
Město Česká Třebová podle čl. II Pravidel č. 3 pro
pronajímání bytů v majetku Města Česká Třebová
pro sociálně potřebné občany a rodiny vyhlašuje k pronájmu 3
volné byty
- č. 16 o velikosti 1+1 v
čp. 2084
- č. 17 o velikosti
1+1 v čp. 2084
- č. 20 o velikosti 1+1 v čp. 2086 na Semanínské ulici v České Třebové
Žádosti o byty si mohou zájemci vyzvednout na odboru sociálních
věcí a zdravotnictví MěÚ Česká Třebová.
Vyplněné žádosti se všemi přílohami je nutno předat do podatelny
MěÚ nejpozději ve středu 31.07.2013.
V České Třebové dne 25. června 2013 Ing. Jiří Smrčka v.r. vedoucí odboru majetku města
Fotografie
k zamyšlení z Tyršova náměstí, centra našeho krásného
města....
Myslím, že takový nepořádek kolem sebe trpět nemáme, souhlasím s
VV, která fotografie poslala...
Kraj soustředil informace pro
zaplavené obce
Pardubice (26. 6. 2013) – Na webovém
portálu Pardubického kraje pod odkazem Povodně v Pardubickém kraji
najdou občané ze zaplavených obcí i jejich obecní úřady potřebné
informace na jednom místě.
„Dozví se například, o jaké příspěvky
si lidé z obcí, kde byl vyhlášen krizový stav a 3. stupeň povodňové
aktivity, mohou žádat na Ministerstvu pro místní rozvoj, jaké mohou
občané ze zaplavených domů žádat dávky sociální pomoci, jaké mají nároky
v pracovněprávních vztazích a podobně,“ říká hejtman Martin
Netolický.
Také obce mají určité povinnosti
vyplývající ze zákona. Kromě organizace záchranných prací, hlásné
povodňové služby či podávání informací mají zároveň povinnost vést
povodňovou knihu, vyhlašovat a odvolávat stupně povodňové aktivity. Po
odeznění povodňové situace je povinností povodňového orgánu obce
vypracovat dokumentaci o průběhu povodně a provedených opatřeních.
Na tomto místě najdete i fotogalerii
z rozvodněných oblastí a aktualizovaný stav uzavírek silnic. Další
rubriky tu budou umístěny podle požadavků postižených obcí.
Více informací najdete zde: www.pardubickykraj.cz/povodne-pk
Uzavřené úseky silnic
z důvodu přívalových dešťů ze dne 24.6.2013, 02 hodin ráno –
26.6.2013
HOLICKO:
1) Sil. III/30520 v úseku železniční podjezd Opočno (stoupá
hladina Loučné) na silnici je cca 50 cm vody.
CHRUDIMSKO:
1) Sil. III/34043 v úseku Vejvanovice – Dvakačovice (rozvodněná
Novohradka) uzavřeno instalací protipovodňových vaků přes silnici.
Trvá
2) Sil. II/340 v úseku Uhřetice – Uhřetická Lhota (rozvodněná
Novohradka). Nový
3) Sil. II/337 v úseku Stíčany – Dvakačovice (rozvodněná
Novohradka), Nový
4) Sil. III/340 42 v úseku Uhřetice – Dvakačovice (rozvodněná
Novohradka). Nový
5) Sil. III/322 46 v úseku Hrochův Týnec – Podbor (rozvodněná
Novohradka). Nový
6) Sil. III/358 21 v úseku Hrochův Týnec – Trojovice (rozvodněná
Novohradka). Nový
LUŽE:
1) Sil. III/32265 v úseku od x I/17 po křiž. III/3554 Bližňovice
(rozvodněná Novohradka). Trvá
2) Sil. III/3553 v úseku Čankovice - křiž. III/3554 (rozvodněná
Novohradka). Nový
Omezený průjezd dopravním značením.
1) Sil. II/322 v úseku od I/35 Vysoká u Holic – Litětiny – Horní
Roveň – Dolní Roveň – Komárov – Dašice po křiž. III/32255 na
Prachovice (rozvodněný potok Lodrantka který vede podél sil.
II/322). Provoz omezen na 30 km
Další informace budou upřesňované průběžně dle skutečného stavu.
Představenstvo Nemocnic Pardubického kraje spustilo webové stránky
/Pardubice, 26. 6. 2013/ Na webové adrese
www.nempk.cz spustilo představenstvo nemocnic Pardubického kraje
svoje webové stránky. Široká veřejnost má tak k dispozici přehled o
krocích, které členové představenstva uskutečnili od zadání úkolu
krajskou radou zpracovat Scénář efektivní transformace rozvoje akutní
lůžkové péče v Pardubickém kraji. Dokument, o kterém bude jednat
Zastupitelstvo Pardubického kraje na svém zasedání ve čtvrtek 27.
června, je na stránkách k dispozici v celém rozsahu.
Scénář počítá s vytvořením jedné akciové společnosti sloučením pěti
stávajících a s přesuny některých oddělení oborů lůžkové zdravotní péče
při zachování dostupnosti základní péče. Navrhuje změny v
rozmístění některých základních oborů lůžkové zdravotní péče, především
dětského lékařství, porodnice a gynekologie. Jedná se o provázané
lůžkové obory, které jednoduše od sebe nejde oddělit a provozovat
samostatně.
Přesuny jsou navrhovány i v dotčených nadstavbových oborech lůžkové
zdravotní péče, jakými je například urologie, ORL, ortopedie a
neurologie, jsou navrhovány přesunu. „Po vzoru Rakouska a Německa zde
připadá v úvahu spojený lůžkový fond či transformace do ambulantní péče
a do jednodenní chirurgie,“ připomněl předseda představenstva MUDr.
Pavel Havíř a zdůraznil, že počítají s využitím potenciálu všech
nemocnic. „Potřebná struktura péče ve všech oborech akutní medicíny
zůstane dostupná a my budeme mít pro danou péči dostatečně kvalifikovaný
a početně silný personál.“ Místopředseda představenstva Ing. Jiří
Benedikt zopakoval svůj příměr: „Změny nemohou být charakteru
plastické operace, nýbrž operace po velkém úrazu. Jedině tak nemocnice
nevygenerují další dluhy.“
Zdenka Hanyšová Celá
Povodňová
komise monitoruje situaci. Nejpostiženějšími oblastmi jsou zatím Holicko
a Chrudimsko
Pardubice (25. června 2013) – Vzhledem
k vydatným srážkám, které se vyskytují na území Pardubického kraje od
včerejšího odpoledne, se rozlévají některé místní toky a říčky.
Hejtman Martin Netolický proto bez prodlení svolal povodňovou komisi
kraje a ředitele složek Integrovaného záchranného systému Pardubického
kraje, aby si vyměnili informace o skutečném stavu vodních toků
v kraji. Nejpostiženějšími oblastmi jsou zatím Holicko a Chrudimsko.
Od půlnoci do 10. hodiny dopolední evidovali hasiči 85 událostí a
evakuovali dvě osoby.
„Oproti předpokladům srážky padají
především v západní části kraje. Jak mě informoval ředitel pobočky
ČHMÚ v Hradci Králové Zdeněk Šiftař, dosavadní úhrn srážek se pohybuje
mezi 60 až 80 milimetry, na Chrudimsku a Holicku však lokálně přesáhl
i 100 milimetrů,“ informoval hejtman Martin Netolický. Podle
Šiftaře jsou srážky trvalého charakteru, očekává jejich úbytek
v odpoledních a večerních hodinách dnešního dne. V souhrnu za dva
poslední dny spadlo celkem 120 milimetrů srážek. Pokud se situace
dramaticky nezmění, neměla by se situace na vodních tocích výrazně
zhoršovat.
„Ředitel závodu Povodí Labe mě
informoval, že jeho zaměstnanci jsou v pohotovosti již od včerejší 21
hodiny večerní a řeší situaci přímo v terénu. Přijali příslušná
opatření, aby nedošlo k přelivu koruny hráze Sečské přehrady,
v Hamrech, Pařížově, Křižanovicích a Pastvinách,“ sdělil šéf
bezpečnostní rady kraje Netolický. V některých místech se
lokálně rozlévají řeky Chrudimka, Novohradka a Doubrava. S vodou
bojují hasiči i ostatní složky IZS také v Ředicích na Holicku. „Hovořil
jsem přímo se starostou Holic Ladislavem Effenberkem, který je
předsedou povodňové komise obce s rozšířenou působností Holice.
Ujistil mě, že spolupráce dobrovolných hasičů, místních samospráv a
Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje funguje velmi dobře,“
doplnil hejtman Netolický. Na Holicku je zřízeno sektorové operační
středisko HZS PK, které situaci řídí přímo na místě. I na dalších
místech kraje probíhá pytlování a výstavba ochranných protipovodňových
hrází. Monitorují se i hráze rybníků.
-
|