-
Sněžná fréza CZ LOKO má premiéru v tropických vedrech
-
OSTRAVA,
19. června 2013
- Sněžný pluh v tropech. Právě takové klima provází českou premiéru
sněžné frézy s pluhem společnosti CZ LOKO na, tropickým horkem rozpáleném,
veletrhu Czech Raildays v Ostravě. Novinka určená k zimní údržbě kolejí
zaujme na jedné straně šípovým pluhem a na druhé mohutnou frézou, která si
poradí s metr a půl vysokými závějemi. Za hodinu dokáže z kolejí odházet
až tři tisíce metru krychlových sněhu. O pohon frézy se stará šestiválcový
spalovací motor Caterpillar C13 s výkonem 328 kW. Rám
vozidla je osazen otočí pro jeho otočení
v koleji.
-
„Takové moderní vozidlo na zimní údržbu
železničních tratí tady na trhu chybělo. Jde o náš původní vývoj,
rozšiřující využití speciálních drážních vozidel MUV 74 na celý kalendářní
rok. Tedy na letní i zimní provoz podle toho, jaká přídavná zařízení se na
ně namontují,“ říká Josef
Bárta, generální ředitel CZ LOKO.
- Vozidlo MUV 74 s hydrostatickým přenosem
výkonu, které získalo už řadu ocenění za technická řešení, může být
vybaveno i jeřábem, zařízením na transport kolejnic nebo
štěpkovačem na drcení kmínků a větví pro likvidaci náletů kolem tratí.
-
Další novinkou, kterou CZ LOKO představuje
na Czech Raildays v barvách Správy železniční a dopravní cesty, je
speciální drážní vozidlo MVTV 2.2 pro kontrolu a údržbu trakčního vedení.
Jde o dvounápravový vůz vážící 27,6 tuny, u něhož byl mechanický přenos
výkonu nahrazen elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC), přičemž jsou
nově poháněny obě nápravy. Vozidlo má maximální rychlost 90 km/h a místo
spalovacího motoru LIAZ ho pohání motor TEDOM. Pracovní pojezd (1 až 5
km/h) se využívá při měření a práci na trolejovém vedení.
-
„Komplexní modernizace původních
vozidel MVTV 2 přinesla výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu,
prodloužila jejich životnost a zlepšila pracovní podmínky a možnosti až
osmičlenné posádky,“ říká Roman
Čechura, manažer marketingu.
-
Vozidlo MVTV 2.2 vyvinuté pro úzký i
široký rozchod železničních tratí je schopné pracovat při teplotách -25 až
+40 °C. Tedy i v tropickém počasí, které mezinárodní veletrh drážní
techniky, končící ve čtvrtek 20.června, provází.
-
***¨
|