Podobně jako cyklomaraton, konal se stejný pátý ročník další českotřebovské významné akce  nazvané "MOTORDNY", jako vždy na zimním stadionu na Skalce a v jeho bezprostředním okolí.  Návštěvníci již mohli porovnávat s předchozími ročníky, v podstatě věděli, do čeho jsou, rozsah akce byl obdobný, v některých detailech byly proti minulým ročníkům odlišnosti.  Možná bylo poznat, že v současné době nezažívají prodejci automobilů mimořádnou nákupní horečku, nabídka jednotlivých prodejců neobsahovala kompletní řady nabízených modelů, ale jen to co měli k dispozici, tradičně nechyběla expozice traktorů, motorek, svou prezentaci s technikou měli hasiči. Nebylo však např. možné vyzkoušet elektrokola. To ovšem byla především nabídka dětem respektive rodinám s dětmi.  Nechyběla ani expozice historických automobilů, ve které vévodily dvě vozidla 40 let staré T 603, ovšem s normálními SPZ. Především ti starší mohli tyto dříve vlakové lodě papalášů všeho druhu porovnávat s dnešními vozidly. Návštěvníky určitě také zaujala simulace převrácení vozidla, která zde již byla jednou prezentována před dvěma lety. Nechyběl ani doprovodný program, ve kterém  nechyběla autodráha, jako pozvánka na dlouhou dráhu DS Intex do Horbytu, nahoře na galerii pak bylo možné vyzkoušet šikovnost při řízení radiem řízeného vozidla na širší dráze.

Slavnostní zahájení akce se konalo tradičně v sobotu po poledni, za účasti místostarosty města Dobromila Keprta, jednatele Eko- Bi Ing. Miloslava Cinka, vedoucího sportovní divize Eko Bi Zdeňka Řeháka a jednatele spolupořadatelské firmy Autoeso Rybník Jiřího Svěráka. Zahajovalo se přípitkem. Vystoupila taneční škola Šárky Prossové, navíc se konalo vystoupení policistů - zneškodnění pachatele přepadení. Zahájení akce bylo opravdu impozantní za velkého zájmu veřejnosti. Další den, v neděli již bylo volněji, možná řada potenciálních návštěvníků odjela mimo město a na auta se tak nepřišlo možná podívat tolik lidí, kolik pořadatelé a hlavně prodejci automobilů očekávali. Možná to je i v potřebě zaplatit (sice nevelké) vstupné, běžně se do autosalonu žádné vstupné neplatí - tam se přece auta prodávají a zde se nakupujícím se takto kladou umělé překážky. Snad kdyby byl program akce doplněn o některé kaskadérské kousky nebo atraktivní přehlídku superveteránů, pak by to bylo možné pochopit. Propagaci akce by mohla přispět např. cílová jízda některého veteránského klubu, setkání motorkářů nebo jiného klubu - vedle je přece volná plocha fotbalového stadionu. Připomeňme bohatou motoristickou historii českotřebovského automotoklubu. Večer by mohl být i koncert pod širým nebem s možností prohlídky vystavených vozidel nebo i projekcí záznamů motoristických soutěží, prezentací závodních kamionů apod. Tím by "Motordny" naplnily ještě více svůj název a staly se v regionu ještě atraktivnější... Kompletní historii dosud pořádaných Motordnů v České Třebové má na svých stránkách spolupořadatelská firma Autoeso Rybník. (www.autoeso.com)

Fotografie Martin Šebela