Aeroklub Ústí nad Orlicí pořádá na ukončení prázdnin dne 31.8.2013 od 10,00
hod. na letišti v Ústí nad Orlicí akci pro širokou veřejnost regionu. V
průběhu dne bude možno shlédnout leteckou techniku a ukázky, bude probíhat
soutěž parašutistů v seskoku na přesnost přistání, bude možné si objednat
vyhlídkové lety. Vstup a parkování zdarma. Občerstvení zajištěno. Srdečně
zvou pořadatelé.
-
Informace
z 16. řádného jednání Rady Pardubického kraje konané dne 18. 7. 2013
-
Radní přidají dalších 1,5 milionu na sociální služby. Prostředků od
státu je stále málo
- Rada
Pardubického kraje dnes na svém jednání odsouhlasila návrh radního
zodpovědného za sociální věci a neziskový sektor Pavla Šotoly poskytnout
dalších 1,465 milionu korun na klíčové sociální služby na území kraje.
Ani dofinancování z Ministerstva
práce a sociálních věcí ve výši 26,9 milionu korun nestačí na jejich
pokrytí.
- Někteří
poskytovatelé se potýkají s problémy financování sociálních služeb,
neboť příspěvky na jejich zajištění meziročně
klesají.
„Ačkoliv kraj v letošním roce v rámci
svých grantů rozdělil na sociální služby téměř 25 milionů korun,
nestačila tato částka na pokrytí výpadků, které jsou způsobeny nižšími evropskými
dotacemi z
individuálního projektu na sociální
služby,“
řekl krajský radní Pavel Šotola. Podle něj by
dofinancování ze strany kraje mělo dostatečně
pokrýt rozpočet sedmi podpořených subjektů do konce letošního roku.
„V případě, že bychom nepomohli
například Centru pro zdravotně postižené Pardubického kraje, které
zajišťuje sociální rehabilitaci pro občany se zdravotním postižením, tak
by tato služba jistě do konce roku zanikla," uvedl
Šotola konkrétní příklad u jednoho z podpořených poskytovatelů
sociálních služeb.
- Další finanční
prostředky putují na týdenní
stacionář pro lidi s autismem,
odborné sociální poradenství nebo odlehčovací služby apod.
-
-
Telekomunikační služby pro Pardubický kraj zajistí Telefónica Czech
Republic, a.s.
- Rozhodli o tom dnes na základě vyhodnocení
veřejné zakázky krajští radní. Společnost Telefónica Czech Republic, a.
s., uspěla, neboť podala nejnižší nabídkovou cenu. Pro kraj bude
v následujících třech letech zajišťovat kompletní telekomunikační servis
nejenom mobilní (nabídková cena 6 231 910 Kč bez DPH), ale i pevné sítě
(8 097 006 Kč bez DPH). „Jediným kritériem byla nejnižší nabídková
cena. Pardubický kraj v tomto případě dle zákona naplnil funkci
centrálního zadavatele. To znamená, že Telefónica bude služby zajišťovat
i pro krajem zřizované a zakládané organizace. Očekáváme výrazné úspory
nejenom na úřadě, ale i v našich organizacích, jako jsou například
nemocnice, školy nebo domovy pro seniory,“ sdělil hejtman Martin
Netolický. Podle odhadů by úspory měly dosáhnout 50 až 70 procent.
-
-
Hejtmani chtějí s vládou řešit korekce a úlohu krajů v dalším
programovacím období
- Jihlava (17. července 2013) – Další
setkání vyjednávacího týmu pro přípravu dalšího programovacího období
2014 – 2020 se pod vedením hejtmana Pardubického kraje Martina
Netolického tentokrát zaměřilo na nadcházející páteční jednání s Vládou
České republiky. Hejtmani se chtějí s novým kabinetem domluvit na řešení
korekcí, které státu uložila Evropská komise. Hodlají také znovu otevřít
otázku budoucí existence regionálních operačních programů.
- „Na prvním jednání s vládou chceme
diskutovat otázku korekcí, kde se nám přes veškeré snahy nedařilo najít
žádnou shodu s dnes již bývalým ministrem financí Kalouskem. Nyní se
rýsuje varianta, která by mohla být přijatelná pro obě strany. Kraje
nejsou regionálními operačními programy, tudíž nezpůsobily chybovost
v projektech jiných žadatelů. Proto za ně nemohly a nemohou nést
odpovědnost,“ řekl hejtman a šéf vyjednávacího týmu Martin
Netolický.
- Vyjednávací tým se rovněž zabýval dalším
směřováním fondů EU po roce 2014. „Naším cílem je, aby kraje hrály i
nadále významnou úlohu v regionálním rozvoji a nebyla tato role
zpochybňována, jak se tomu dělo za Nečasovy vlády. Otevřeme znovu otázku
existence regionálních operačních programů. Jsme případně připraveni
žádat prostředky pro kraje na zdravotnictví, sociální oblast a dopravu,“
shrnul závěry jednání Netolický.
- Na uspořádání společného jednání Vlády
České republiky a Rady Asociace krajů České republiky se počátkem tohoto
týden dohodli premiér Jiří Rusnok s předsedou asociace Michalem Haškem.
-
Omezení
vstupu do lesů na Černé hoře a v Nedošínském háji
- Někteří z vás si zřejmě všimli, že na Černé hoře a v Nedošínském
háji bohužel došlo k hromadnému odumírání mladých jasanů a prosychání
korun starých jedinců. Příčinou je pravděpodobně kombinace napadení
těchto dřevin lýkohuby a houbou (Chalara fraxinea), která se do
střední Evropy rozšířila počátkem nového tisíciletí z Asie. Skutečný
důvod tohoto hromadného odumírání jasanů potvrdí počátkem července až
odborníci z Výzkumného ústavu lesního hospodářství a myslivosti, kteří
na základě předpokladu dalšího vývoje tohoto onemocnění navrhnou i
opatření.
- Důsledkem tohoto napadení nejsou jenom hospodářské ztráty, ale
vzhledem k tomu,že se většina prosychajících jasanů nachází
v bezprostřední blízkosti hojně rekreačně využívaných cest (alejí),
především ohrožení bezpečnosti návštěvníků pádem odlomených větví.
Z tohoto důvodu budou pracovníci městských lesů nuceni takto poškozené
stromy prořezat a v případě nutnosti i pokácet.
- MěÚ Litomyšl proto žzádá návštěvníky lesa na Černé hoře, aby do
doby provedení nezbytného zásahu nevstupovali do části za bývalou
hospodou (vpravo od silnice z pohledu od Litomyšle) a stejně tak do
celého Nedošínského háje.
-
K
problematice dopravní obslužnosti: Další malé kosmetické změny v
jízdních řádech
-
Od 1. 7. se opět potichu změnily jízdní řády na některých linkách,
vesměs jde o odstranění některých chyb a malé změny. Týká se to
i linek vedených přes Českou Třebovou, tedy "rychlíkové linky"
250 na Ústí n.O. a Rychnov, linky 930 do Ústí, a také linky
nahrazující naši městskou dopravu tedy 934 sídliště Lhotka -
terminál - Lanškroun. Dokonce je už v předstihu vyvěšen nový
jízdní řád pro linku 933 ČT - Semanín - Litomyšl, který
bude platit od 1. září. Má jen jeden odpolední spoj navíc v
úseku Litomyšl - Pazucha a zpět.
-
-
Obecně
pokračuje snaha netvořit linky MHD ve městech, ale udělat z nich "za
každou cenu" linky příměstské
-
Ty vedou mimo tarifní zónu města a na ně se pak vztahuje dotace z
kraje v rámci systém,u IREDO. Nejlépe to je vidět v Ústí nad Orlicí,
kde bývalá "městská doprava", kterou si řadu měsíců v Ústí platili ze
svého, nyní tvoří linku IREDO 906, která ale jen jediným spojem z 21
vede mimo Ústí do Dolního Doubrouče a proto je nyní dotovaná z
krajského rozpočtu a město šetří. Městská doprava se tak udržuje v
okolí jen v Litomyšli a jeden jediný ranní (školní) spoj linky 705010
placené městem jezdí v Žamberku po 7 km dlouhém okruhu městem
(provozuje Audisbus). MHD v pravém slova smyslu zajišťuje
vlastními silami Rychnov nad Kněžnou s pomocí dopravce AUDIS BUS
celkem 12 spoji jen v pracovní dny a další linky s charakterem
městské dopravy placené městy Rychnov n. Kn a Vamberk jsou
660511, má jen jeden pár pozdně večerních spojů Vamberk - Peklo
nad Zdobnicí - Rychnov a zpět(provozuje ČSAD Ústí n.O.) a linka
665005. Rychnov - Dlouhá ves (v rámci připojených obcí) a zpět také
jen s 1 poledním spojem (Audis bus). město Rychnov nad Kněžnou ovšem
doplácí na dopravní obslužnost v rámci města ročně 3,5 mil. Kč.
-
-
V této souvislosti je třeba zvážit také potřebu vlastní MHD v
České Třebové. Obecně řečeno byla by potřeba jen jako jako
doplňková s malým vozidlem zejména na doplňkové spojení v rámci
města a pro připojení integrovaných obcí např.o víkendech (spoje k
vlakových spojům, do nemocnice, do obchodní zóny, rekreační odpolední
víkendový spoj směr Kozlov ale i na Hory, v zimě pravidelné propojení
skiareálu s Ústím a železničním terminálem (zejména na večerní
lyžování) apod. Práce pro jedno vozidlo typu Minibus by se jistě
našlo, mohlo by být využito také pro školní spoje pro ZŠ a MŠ (do
bazénu, na bruslení) dle objednávek (nebyly by každý den, ale kapacita
vozidla by na to měla časovou rezervu). Vozidlo by si mohlo "na sebe
vydělat" i tím, že by zajistilo pro systém IREDO některé spoje tzv.
dotované základní obslužnosti, kde dnes zbytečně jezdí velké autobusy.
Na to je ovšem třeba získat a uplatnit licenci. Ale když to dokáže
s.r.o, Zlatovánek v Litomyšli, tak by to šlo i u nás...
-
Městská
doprava v Litomyšli:
- Úhrada prokazatelné ztráty ve veřejné linkové dopravě - MHD
Litomyšl v roce 2013 v rozsahu stanoveného jízdního řádu činí podle
rozpočtu města Litomyšl na rok 2013 646800 Kč, dopravu provozuje
s.r.o. Zlatovánek a uvedené prostředky získává formou dotace. Základem MHD v
Litomyšli je okružní linka, však zajišťuje jen poměrně omezený počet spojů v rámci města
Litomyšl a jejich připojených obcí, zajíždí např. 2x do Suché a
Pazuchy dále např. do Nedošína i do Kornice, pouze v
pracovní dny pondělí - pátek. Tvoří jakýsi
doplněk integrované dopravy dotované Pardubickým krajem a platí zde
jiný tarif.
-
Městskou dopravu
zavádí chystá Nové Město na Moravě
-
Michal Šmarda,
starosta Nového města na Moravě k zavedení nové Městské
dopravy
- Od příštího roku by měla začít ve městě
fungovat městská hromadná doprava. Jaké předpokládáte
náklady a už víte cenu jízdného? Častým problém jsou také
černí pasažéři. Máte připravenou nějakou strategii, jak
jim zabránit, a tím i ušetřit?
- Prozatím předpokládáme, že náklady nepřesáhnou jeden
milion korun ročně. Výše jízdného dosud stanovena nebyla.
Detaily doladíme v průběhu zkušebního provozu v první
polovině roku 2014.
-
- Jak bude nyní probíhat zkušební provoz a kolik
linek a zastávek bude ve městě jezdit od příštího roku?
- Plánujeme zavedení dvou okružních linek a celkem 14
zastávek. Autobus by měl jezdit od pěti hodin ráno do osmi
večer. Rádi bychom, aby jezdil sedm dní v týdnu.
|