Varování !
Vážení
spoluobčané, touto zprávou vás chci varovat před sjednáváním prací
s kominíkem Lubomírem Chroustem. Může se vám stát (jako nám), že si u
výše jmenovaného objednáte např. vyvložkování komínů, ten si od vás
vyžádá zálohu a po převzetí peněz práce pak provede jen zčásti a více
se neukáže. Jeho mobilní telefon vám od té chvíle hlásí, že účastník
není dostupný… Za SMJ jednoho bytového domu v České Třebové. Jaroslav
Láznička“
Scénář byl schválen, nemocnice mohou nastoupit cestu k efektivní
transformaci
Po obsáhlé
diskuzi schválili 27. června zastupitelé Pardubického kraje Scénář
efektivní transformace akutní lůžkové péče. Ten spočívá na třech
hlavních pilířích: jednotném vedení
nemocnic, vytvoření společné servisní organizace a správném rozložení
oborové struktury. Po předchozích jednáních politických klubů se
zastupitelé dohodli, že termín fúze pěti nemocnic, a to v Pardubicích,
Chrudimi, Ústí nad Orlicí, Litomyšli a ve Svitavách, posunou z 1.
ledna 2014 na 1. červenec 2014. Zároveň pověřili 1. náměstka hejtmana
Romana Línka a ředitele Krajského úřadu Pardubického kraje Jaroslava
Folprechta vypracovat a předložit podrobný prováděcí projekt
transformace zastupitelstvu 12. prosince 2013.
Posunutí
termínu ocenil i hejtman Martin Netolický: „Budeme mít větší čas na
kvalitní přípravu všech podrobností. Jedná se totiž o jednu
z největších změn v našem zdravotnictví, tedy alespoň v té části,
kterou můžeme v rámci kraje ovlivnit.“ Ten také připomenul, že
kdyby kraj netlačil na úsporná opatření již v minulém roce, byla by
dnes ztráta nemocnic několikrát větší. „Zdravotnictví v kraji je
jeden organizmus, který postupně vytváříme. Doposud si nemocnice spíše
konkurovaly, vytvoření jedné silné společnosti je pochopitelným
krokem,“ shrnul Netolický.
Konečný návrh
tohoto usnesení dostal většinovou podporu napříč politickými
stranami. „Čeká nás náročná cesta. Věřím, že přispěje ke stabilitě
všech pěti nemocnic a že se díky tomu občanům dostane kvalitní a
v regionu dobře dostupné péče,“ uvedl Roman Línek, který byl
předkladatelem návrhu scénáře. Dodal, že řada slučovacích kroků se
uskuteční už v průběhu příštích měsíců tak, aby samotná fúze mohla být
hladkou záležitostí.
Do
cyklojízdy s Letními peckami se zapojil i hejtman
Sportovní
duch krajského radního René Živného, který v cyklodresu dorazil i na
zasedání Rady Pardubického kraje, strhl také hejtmana Martina
Netolického. V sobotu 29. června se k němu připojil v propagační
cyklojízdě Pardubickým krajem, a to na úseku z Litomyšle do České
Třebové.
„Smekám
před radním Živným. Vyzkoušet stovky kilometrů cyklotras i běžných
silnic jeho téměř závodním tempem chce pořádnou výdrž a fyzičku,“
ocenil výkon radního hejtman. „Jsem rád, že jsem si konečně mohl
vyzkoušet sbírání razítek do vandrovní knížky. Podobné soutěže skvěle
zapadají do propagace krás našeho kraje a vybízejí lidi k aktivnímu
trávení volného času,“ dodal Martin Netolický.
Krajský radní
pro cestovní ruch a sport uzavřel svou jízdu po 22 turistických
místech, zapojených do soutěže Letní pecky, poznej všecky, 3.
července. Soutěž organizuje Pardubický kraj a Destinační společnost
Východní Čechy. Účastníkům stačí navštívit pět z nich, získat razítko
a mohou hrát o let historickým dvouplošníkem nebo noc v Tvrzi Orlice.
Majitelé „chytrých“ telefonů jen vyfotí v jednotlivých destinacích
soutěžní kód, odpoví na otázku a mohou vyhrát tablet.
„Turistické
destinace jsou perfektně připravené a osobně jsem se přesvědčil, že
mají co nabídnout,“ svěřil se se svými dojmy bezprostředně po
dojetí do cíle u Muzea perníku v Rábech Živný. „Vyzkoušel jsem
cyklostezky, silnice, přepravu kola vlakem i cyklobusem a zaznamenal
jsem obrovské zlepšení služeb pro turisty,“ pokračoval radní.
„Doslova nadšený jsem z cyklotrasy Letohrad – Choceň, která vede
nádherným údolím Tiché Orlice a je jako stvořená na výlet s dětmi,“
pochvaloval si jako otec dvou synů část cesty. Z Chocně Živný ještě
odbočil na návštěvu Regionálního muzea Vysoké Mýto, kde si prohlédl
expozici karosářské výroby Sodomka.
Celkem ujel
Živný na kole téměř 500 kilometrů. Kromě přepravy kola testoval i
další služby pro cykloturisty. Za celou cestu se setkal jen s několika
negativními zkušenostmi: „Jednou jsem musel rychle ujíždět zuřivému
psovi, ale na druhou stranu jsem ten kopec díky jeho pronásledování
vyšlápl velmi rychle. Párkrát jsem také zaznamenal chybějící značení
cyklotras, a nápravu už jsem probral s Klubem českých turistů. No a
samozřejmě bychom potřebovali více samostatných úseků cyklostezek, ale
to je otázka financí. Každopádně pokud to jen trochu půjde, budu za ně
osobně bojovat,“ uzavřel René Živný.
MLSem
Pardubického kraje Babiččiny koláče i čertovská klobása
Na
pardubickém závodišti byl vyhlášen 7. ročník soutěže MLS Pardubického
kraje. Prestižní značkou kvality se nově může pyšnit 29 výrobků. Mezi
nimi například Babiččiny koláče nebo čertovská klobása. Dalších sedm
potravinových specialit obdrželo značku Regionální potravina
Pardubického kraje.
„Z našich
polí do vašich kuchyní a na vaše stoly,“ připomněl heslo soutěže
krajský radní pro životní prostředí, zemědělství a venkov Václav
Kroutil. Podle něj měl i letošní ročník vysokou úroveň. Občany při
této příležitosti také upozornil na nadcházející spotřebitelskou
soutěž: „Lidé budou moci ještě sami rozhodnout o nejlepších
MLSech, a to při mezinárodní výstavě Koně v akci 7. září 2013 na
dostihovém závodišti v Pardubicích.“
MLS Pardubického kraje vyhlašuje krajské informační středisko
AGROVENKOV ve spolupráci s Pardubickým krajem a hejtmanem Martinem
Netolickým. Značku Regionální potravina Pardubického kraje uděluje
Ministerstvo zemědělství nejkvalitnějším regionálním výrobkům v kraji.
Letos je mezi nimi například pivo Rychtář Speciál, Pernštýnská klobása
nebo třeba Tvarohová pomazánka z kravského mléka.
Výrobky
oceněné značkou MLS Pardubického kraje 2013 (Výrobce – výrobek):
I. Mlýnské a pekárenské a cukrářské výrobky
AGRO VYSOČINA BYSTRÉ akciová společnost -
Babiččiny koláče
JaJa Pardubice s.r.o. - Střední srdce
perníkové bíle zdobené
Statek Uhersko - Ing. David Novák - Uherské
špalíky
Pekárna Letohrad, s.r.o. - Listová taštička
se špenátem, Makovec - řez
Věra Krejčí - Škvarková placka
Zemědělské družstvo Rosice u Chrasti -
Ovsenka
Petr Novotný - Pardubický zdobený perník -
Perníkový "CIBULÁK" v dárkové krabičce
Smékalovo pekařství spol.s r.o. - Kapsa
borůvková 70 g
II. Mléko a mléčné výrobky
Zbyněk Štěpánek - Kozí BRYNZA
Mlékárna Hlinsko, a.s. - Farmářské máslo
85% 200g
Choceňská mlékárna s.r.o. - Choceňský
smetanový jogurt MAX brusinkový
Miltra B s.r.o. - Kokos Premium, Bohatýr
III. Maso a masné výrobky
UZENINY KOŘÍNEK s.r.o. - Zámecká kotleta
Řeznictví Sloupnice s.r.o. - Sloupnická
tlačenka
ZEAS, a.s. Pod Kunětickou horou - Játrový
sýr s mandlemi
MASOEKO s.r.o. - Medová šunka
Oldřich Čejka - Řeznická sekaná
Jatka Lanškroun s.r.o. - Pirátská klobása
Zemědělské družstvo Rosice u Chrasti -
Myslivecký salám
Řeznictví-uzenářství Francouz s.r.o. -
Čertovská klobása
TORO VM a.s. - TORO Speciál
Alima-CZ, s.r.o. - Pikantní kostičky
Klášterecké masné pochoutky,a.s. - Pirožky
paprika
BOCUS,a.s. - Horácká klobása
IV. Výrobky z medu a ostatní
Medovinka, s.r.o. - Včelařova meducína
bylinná
Ludmila Gregorová Valášková - Medové
sušenky
LABETA,a.s. - Marináda Medová pikant 200g
-
Tiché kryty mají za sebou první
testy. Uspěly
- Pardubice (19. července 2013) – Tiché
kryty na frekventované silnici z centra Pardubic směrem na Hradec
Králové jsou v provozu přibližně měsíc. Zkušenosti s jejich provozem
jsou prozatím dobré. Shodli se na tom účastníci dílčího vyhodnocení
stavby, kterou spolufinancoval Pardubický kraj a Státní fond dopravní
infrastruktury.
- Pokládka tichých krytů v úseku
frekventované silnice od Wonkova mostu směrem k obchodním zónám
Interspar a Globus a dále k napojení na silnici I. třídy na Hradec
Králové byla pilotním projektem, který má odzkoušet vhodnost této
technologie na silnicích. Vybraný úsek se svou dopravní zátěží blíží
hodnotám silnice I. třídy, resp. ji překračuje. Denně tudy projede 20
tisíc automobilů, což je parametr dálnice.
- „To byl také jeden z důvodů, proč
jsme se rozhodli technologii pokládky tichých krytů vozovky vyzkoušet
právě zde. Navíc silnice byla před rekonstrukcí a tak jsme vlastně
spojili dva požadavky v jeden,“ vysvětluje náměstek hejtmana
Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Jaromír
Dušek a dodává, že pokud se tiché kryty provozně i ekonomicky osvědčí,
není důvod je nevyužít v jiných lokalitách Pardubického kraje.
- Projekt spolufinancoval Pardubický kraj
jako vlastník vozovky spolu se Státním fondem dopravní infrastruktury.
Jednalo se o příspěvek z programu, který Státní fond dopravní
infrastruktury vyhlásil na podporu nových technologií. „Pardubice
jsou pilotní projekt jak využívat finanční prostředky, aby měly přínos
nejen v dané lokalitě, ale aby omezovaly i další výdaje, v případě
tichých krytů se dá ušetřit například na hlukových stěnách, které
nejsou potřeba. Tento úsek je modelový i v tom, že pokud se osvědčí,
můžeme tuto technologii využívat také na dálnice či rychlostní
silnice,“ říká ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury
Tomáš Čoček. Účastníci pracovního setkání si modernizovaný úsek
silnice projeli a shodli se, že po měsíci užívání se dá projekt
hodnotit kladně. Ztišení jízdy je znatelné. „Bude zajímavé
sledovat, jestli tato snížená hlučnost vydrží i v dalších letech
provozu a jaké budou náklady na údržbu. Pokud se to osvědčí, je to
cesta jak pokračovat dál,“ dodává Čoček.
Modernizace ulice Teplého
pokračuje druhou etapou
Pardubice (19. 7. 2013) – První etapa
uzavírky Teplého ulice skončí již tuto neděli. Od pondělí 22. července na
ni bezprostředně navazuje druhá etapa, jejíž konec se plánuje na sobotu
31. srpna.
Teplého ulice na sídlišti Dukla
bude tentokrát uzavřena od vjezdu do Dopravního podniku po křižovatku s
ulicí Pražská za čerpací stanicí Benzina.
„Objízdná trasa je i nadále vedena obousměrně
od křižovatky ulice Teplého s ulicí Rožkova ulicemi Rožkova a Milheimova
až po křižovatku v ulici Pražská, kde se za čerpací stanicí Benzina
napojuje na silnici I/37 a mimoúrovňovou křižovatku Závodiště,“
sdělil náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek a
dodal: „I zásluhou důsledného informování
veřejnosti je dopravní situace v místě uzavírky klidná. Proto děkuji
řidičům a občanům, kterých se omezení týká, za jejich trpělivost. Nové
povrchy jim dočasné nepohodlí vynahradí.“
Pro tranzit
je objízdná trasa obousměrně vedena ze směru od Přelouče přes
mimoúrovňovou křižovatku Závodiště po silnici I/37 směrem na Chrudim a
poté přes okružní křižovatku Dražkovice ulicemi Chrudimská a Jana Palacha
zpět do města.
Stavební práce v Teplého ulici
jsou z důvodu co nejmenšího omezení dopravy a zároveň zajištění dopravní
obslužnosti prováděny ve třech etapách. Po nich budou následovat práce v
ulicích 17. listopadu a Jana Palacha v období od jara do podzimu roku
2014.
Ulice Teplého se tak dočká modernizace za 53,2 milionu korun, z čehož 85
procent zaplatí peníze z evropských fondů. Stavbu provádí společnost
M-silnice, a. s. V rámci projektu budou modernizovány krytové vrstvy
včetně odvodnění a budou sanovány podkladní vrstvy v místech výskytu
trvalých deformací. Součástí modernizace bude i svislé a vodorovné
dopravní značení.
|