Českotřebovské osobní nádraží  je nyní ve velmi dobré kondici, kterou město příliš nevyužívá

Vzorná péče soukromé bezpečnostní služby o českotřebovské osobní nádraží trvá již 8 let.Výsledky se dostavily, v hale nádraží, ani v jejím okolí  ni v podzemních prostorech se neshromažďují bezdomovci, opilci, je zde čisto a klid, nastalo bezproblémové období. Vše je navíc podruhé zajištěno pomocí kamer. Pracovníci bezpečnostní služby nyní navíc neslouží jen na našem nádraží, ale vyjíždějí n kontrolu na nádraží v Ústí nad orlicí, kde mají také dost práce. Na ústeckém nádraží však nejsou trvale a jistě to je znát, jakmile  odjedou, tak se zase některé na nádraží žijící skupiny  zpět do prostor nádraží vracejí, českotřebovské nádraží je tak rozhodně o třídu bezpečnější.  Českotřebovské nádraží navíc nyní poskytuje řadu služeb, je zde nádražní restaurace, prodejna PONT, stánek s občerstvením, novinový stánek  RELAY a nově i prodejna pekařství řetězce Mr. Baker, také bankomat České spořitelny, tedy mezi občany zřejmě nejvyhledávanější banky. Vlakové nádraží , na kterém zastavuje denně velké množství dálkových i regionálních spojů včetně vlaků vyšší kvality, poskytuje tedy odpovídající služby a v dobré kvalitě. Počet zastavujících spojů se má dále zvyšovat, počet cestujících, kteří tudy prochází se tedy nejspíš dále zvýší. Nádraží, respektive Terminál Jana Pernera, slavnostně otevřený před třemi lety 15. září 2010, je současně přestupním uzlem na řadu autobusových linek, proto jsou informace o odjezdech nejbližších autobusů k dispozici v nádražní hale a v podchodu podobně jsou informace o vlacích a autobusech k dispozici i v podzemním parkovišti a při příjezdu.  Prostředí před nádražím je uklizené, architektonicky na výši a zahradnicky upravené, kolem celého náměstí Jana Pernera jsou domy s obnovenými fasádami. Dojem cestujících vstupujících do našeho města přes terminál musí být tedy velmi dobrý. Zatím však kupodivu není náš dopravní terminál výchozím místem do systému cyklostezek a dalších značených cyklokomunikací v našem regionu, alespoň to není nikde znát, i když zde je pro to velmi dobrá příležitost. Máme také fungující podzemní parkoviště, sice dražší, vyrovná se těm komerčním, ale zde zatím po dobu 5 let po otevření zřejmě prostor pro slevy neexistuje.  
Nádraží je dobrou vstupní bránou do města a přesto se je zde řada informací o městě, poskytovaných službách, kulturním a sportovním životě prakticky nedostupná. Před nádražím je sice informační kiosek, ale v letních osluněných dnech jsou obrazuovky bez kontrastu, pro mnohé starší občany tvoří spíše komunikační překážku. Turisté jezdící vlakem jsou většinou starší lidé, zvyklí na  přímou propagaci např. z plakátnic.  Přestože  se jedná o jedno z nejfrekventovanějších míst ve městě, tak zde klasickou plakátnici vlastně nenajdete. Když pořadatelé akcí pořizují a vylepují plakáty, mají  představu, že plakátnice budou plnit svou funkci na co nejvíce frekventovaných místech, třeba u zastávek autobusů  i vlakovém nádraží.  Terminál je však pro plakátnice tabu,  opravdu nelze udělat ani jednu takovou, aby  prostor architektonicky nepoškodila ale naopak doplnila?  V Ústí architekt vytvořil Kociánku, o které si každý může myslet své, ale na stylizované plakátnice nezapomněl.  Také u nás by mělo platit, že musí-li být v tomto prostoru např. odpadkové koše, měl by tam být prostor i pro propagaci, prostě proto, že to je funkční a účelné. Jako jinde v metru, na nádražích a pod.  Všude tam na cestující útočí reklamy a plakáty, nabízí se služby, kultura, sportovní vyžití. U nás nic. Podařilo  se vybojovat nové hodiny, mají ovšem své kritiky, na jejich umístění je vidět je vidět, že byly do prostoru včleněny až dodatečně.
Na  nástupišti autobusového terminálu jsou však poměrně velké vitríny, ve kterých si můžeme přečíst jízdní řády.  Prostor v nich je tak velký, že by bylo možné vytištěné kopie několikrát zvětšit, aby měli i starší lidé větší komfort pro čtení jízdních řádů bez brýlí. Lidé venkovním terminálem spíše procházejí, případně se zastavují těsně na ploše před nádražím, zvláště kuřáci. Proto zřejmě není zájem ani o inzerci v připravených inzertních plochách firmy Hostalek - Werbung, která  tyto plochy na základě smlouvy s pronajímatelem terminálu, tedy firmou Eko Bi s.r.o. provozuje nebo spíše neprovozuje.  Je otázka, zda by nemělo Eko Bi hledat  využití propagace na terminálu přes jinou firmu tak, jak to zajišťují České dráhy nebo Česká pošta, jejichž plochy jsou více využity především v rámci velkých celostátních reklamních kampaní.
Daleko větší zájem  o reklamu a informace by byl ve vnitřních prostorách haly nádraží, kde lidé stojí dlouhé minuty a čekají na vlaky.  Zde však vládne již propagace zprostředkovaná Českými drahami.  Již řadu let se mluví o tom, že bychom měli ve vnitřním prostoru haly nádraží zřídit velkoplošnou obrazovku a zde periodicky promítat  připravené prezentace. Jednak reklamy, které by pomohly s financováním projektu, ale také kulturní a sportovní informace, také zprávy z města či společenského života a pozvánky, ze Třebové a třeba i z okolního regionu, případně zde občas pustit i Zpravodajství OIKTV. Jistě by pořízení a umístění techniky ve frekventované hale nádraží něco stálo, ale máme-li zde drahý a náročný kamerový systém a tolika kamerami v podzemí, jistě bychom vyšetřili  také prostředky na systém informační, aby se i uvnitř v hale přijíždějící nebo odjíždějící  turista nebo i našinec dověděl něco důležitého. Věřím, že realizace možná je, setrvačnost myšlení je dnes ale taková, že nové se prosazuje jen velmi pomalu a obtížně. Zatímco dáváme prostředky na čtyřdenní prezentaci města pro pár set návštěvníků našeho stánku veletrhu cestovního ruchu Holiday world v Praze, tak zde nám unikají lidé, které už k nám do Třebové dojeli, ale my je neumíme na našem nádraží ani oslovit ani řádně informovat, přestože právě na veletrhu jsou fotografie terminálu jedním z lákadel našeho města.
Je také tristní, že ve stánku Relay v hale nádraží nekoupíte ani plán města ani další aktuální informační publikace (Mimo Českotřebovský zpravodaj) a infocentrum máme daleko na náměstí, navíc o víkendech zavřené. Aby mohli navštívit naše nové muzeum a Chaloupku Maxe Švabinského, musíme na něj upozornit. Vše je sice na internetu, ale přiznejme, že Česká Třebová asi není tím nevyhledávanějším heslem  na Seznamu ani v Google. 
                                                                                                                                                                   Milan Mikolecký