Prezident Zeman ocenil úspěšný rozvoj společnosti CZ LOKO ČESKÁ TŘEBOVÁ, 12. září 2013
Křtem čtyřnápravové lokomotivy řady 744 vyvrcholila návštěva prezidenta Miloše Zemana v akciové společnost CZ LOKO ve čtvrtek dne 12. září. Jde o původní český produkt, který se už v modifikaci pro širokorozchodné tratě prosazuje pod označením TEM LTX rovněž v zahraničí, konkrétně v Ruské federaci a Litvě. „Snažím se být v tom dobrém slova smyslu agentem všech baťovských úspěšných podnikatelů,“ řekl na setkání se zaměstnanci Miloš Zeman a uvedl, že jako bývalý prognostik věří, že se společným úsilím najde dostatečný odbyt pro lokomotivy CZ LOKO.
. „Silný vlastní vývoj a podíl na řadě zahraničních projektů dieselelektrických lokomotiv je to, co nás výrazně odlišuje od konkurence. Hlavně díky tomu se dokážeme vypořádat s výrazným propadem tuzemských zakázek. Další zahraniční expanzi by ale pomohlo, kdyby naše nová vozidla našla uplatnění rovněž u národního dopravce. To je vždy nejlepší reference a v cizině zcela běžná,“ vysvětluje Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO, které jako finální výrobce dává práci dalším stovkám lidí z řady spolupracujících českých firem. Prezident Miloš Zeman odpověděl na několik dotazů zaměstnanců a z přesuvny lokomotiv si prohlédl provoz a produkci společnosti CZ LOKO, včetně speciálních drážních vozidel, které slouží k údržbě tratí Správy železniční dopravní cesty. Oba nové typy českých lokomotiv 719 a 744 vycházejí z nejvyššího stupně technického poznání a splňují požadované technické a legislativní standardy. Díky hospodárnosti, spolehlivosti a bezpečnosti představují kvalitní a konkurenční produkt českého průmyslu.
*** Akciová společnost CZ LOKO je jednou z největších středoevropských firem zaměřených na výrobu, modernizace a opravy dieselelektrických lokomotiv. Její obrat v roce 2012 dosáhl 2,165 miliard Kč. Sídlem firmy se 730 zaměstnanci je Česká Třebová. Další provozovny jsou v Jihlavě a Nymburku. V Česku, po pádu ČKD Lokomotivky, tak CZ LOKO udrželo tradici vývoje a výroby dieselelektrických lokomotiv. Firma přitom exportuje i své know-how na montáž, dodávku konstrukčních celků a technickou podporu svých výrobků v dané zemi.
|