Komunální volby optikou nadsázky                                     

Uběhly čtyři roky a máme tu opět tradiční představení s názvem Komunální volby. Organizované skupiny komunálních politiků vyráží do boje o hlasy voličů s cílem obsadit co největší počet žhavých křesel Třebovské sedmadvacítky, za pomoci střízlivě sestavených volebních programů.
Zásadními body programů je transparentnost všeho, nutná realizace projektu koupaliště, dialog na téma socha Jana Pernera, potřeba změnit vše od základů a v neposlední řadě klokani v Javorce.
Tradičním tématem je pro většinu koupaliště v Křivolíku. Aktuální nutnost jeho realizace je už skoro tak tradiční, jako Jabkancová pouť. Bez koupaliště se jistě neobejdeme. Koupaliště je bezpochyby to, co nám ve Třebové v současné chvíli nejvíce chybí, kam budeme všichni naplno tři měsíce v roce chodit a kam se budou sjíždět turisté z blízkého i širokého okolí. Na investici nebude problém vyčlenit prostředky ve stabilním rozpočtu. Je zbytečné počkat s jeho realizací, protože za pár let už bude pozdě. Okrajová témata jako příliv investic, zvýšení zaměstnanosti, na které logicky navazuje potenciál rozvoje města, dostala v programech prostor, který si zaslouží, někdy i dva řádky.
Společným znakem jednotlivých programů je jejich obecná rovina. Spojení jako „pomáhat při řešení případných problémů, které by mohly vzniknout“ nebo „podporovat masové sportovní vyžití občanů“ a také „pokračovat v systému oprav celých budov“ působí tak nějak nijak. Rozhodně ale neurazí. Všechny body programů jsou pečlivě sestaveny s ohledem na potenciál k realizaci a také s ohledem na uskutečnitelnost z finančního hlediska.
V rámci boje o hlasy voličů je možné spatřit dokonce prvky vrcholné politiky, ze kterých je patrné, že se v našem městě nejedná o žádná politická ořezávátka. Někteří vsadili na zvučná jména politiků typu Tomia Okamury, jeho odvolatelnost každého a přímé volby, které jsou bezesporu zásadními tématy politiky šestnáctitisícového města. Úsměvně působí patrová bannerová kampaň na ústřední městské křižovatce, kde mezi sebou soupeří kandidáti různých seskupení a to metodou, kdo bude výše.
Předvolební iniciativa přinesla na svět katalyzátor městského rozvoje v podobě databáze inovativních názorů obyvatel, díky kterému bychom mohli mít v České Třebové například prodejní pobočku Armády České Republiky, městskou ZOO nebo také rozhlednu bez rozhledu.
Někteří by už opravdu postavili koupaliště, ale když už bude koupaliště, tak je potřeba investovat do bazénu, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost. Jiní dokonce do bazénu pozvali voliče a jejich ratolestem udělali radost zmrzlinou - je potřeba myslet na občany, alespoň jednou za čtyři roky.
Je zřejmé, že právě klokani v Javorce a koupaliště rozhýbou město tím správným směrem tak, aby zastavili trend poklesu počtu obyvatel a zajistili příliv investic a celkově tak vytvořili prostor pro rozvoj města.
Nezbývá než doufat, že očekávané cíle budou naplněny a iniciátoři k jejich realizaci vynaloží minimálně stejné úsilí, jaké vložili do jejich přípravy.
S úctou ke všem kandidátům a patřičným nadhledem
JK