Českotřebovský  deník 262/2014 (10.11.)                              

Již 10-té výročí měla akce kamarádů a hudebníků, kteří na vzpomínku zemřelých kamarádů zahráli na českotřebovském hřbitově sérii smutečních skladeb.Zastavení s následným hraním u každého hrobu se neslo přes celý hřbitov.I přes nevlídné počasí se akce zúčastnilo 14 hudebníků, hlavně z řad dechové hudby Řetůvanka a ze swingového orchestru Česká Třebová. Hlavní dík za toto vzpomínkové setkání patří panu Janu Broulíkovi, emeritnímu kapelníkovi Českotřebovské dechovky panu Jiřímu Tölgovi a součastnému kapelníku Řetůvanky panu Jiřímu Zemanovi. Toto setkání mělo příjemný ohlas jak u kamarádů zemřelých, kterých bylo skromným odhadem asi 40 osob, tak i u náhodných návštěvníků hřbitova. Foto poskytl pan Jan Broulík. Následný vzpomínkový akt se potom konal v blízké restauraci, kde se v družné zábavě připomínaly různé příhody s dnes již nežijícími kamarády a byl prokládán hudebním vystoupením několika kytar, basy a "vozembouchu" a sborového zpěvu. Alois Vyroubal
Jak pověsit vlajku 

Roztržená vlajka byla na náměstí rychle vyměněna a spolu s ní i další vlajky na jejichž barvy měl vliv čas a nepohoda, takže máme zase vlajkoslávu v pořádku. V souvislosti s tím jsem dostal ale upozornění, že je zde česká vlajka pověšena špatným způsobem a by ji bylo třeba otočit.
Není to však pravda, vlajka je zavěšena správně, stejně jako ta vlajka předešlá. Má být zavěšena  tak, jak je na fotografii, tedy že modrý klín je nahoře a červený pruh je vpravo !!!
Musí tomu být takto vždy, když se na ni díváme zpředu, tedy z plochy náměstí proti budově českotřebovské radnice.  

Na snímku výměna vlajek na stožárech před radnicí náměstí dnes dopoledne

 


Dopravu u Metransu vyřeší dvě investice

Pardubice (10. 11. 2014) – Dopravu u České Třebové už dva roky komplikují kamiony směřující ze silnice I/14 do areálu logistického překladiště společnosti Metrans a zpět. K projednání její úpravy se v pátek sešli zástupci Pardubického kraje, Lesů České republiky, Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) a města České Třebové. Setkání inicioval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s náměstkem pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.
Problém jízd kamionů od silnice číslo I/14 u společnosti Korado po areál Metransu bude řešen investicí rozdělenou na dvě části. „Bohužel v příštím roce bude provedena jen část, kterou zaplatí Pardubický kraj. Úsek pod třemi mosty bude nadále na rekonstrukci čekat, protože investice není připravena a bude muset být financována sdružením prostředků. Náš kraj splní, co slíbil, už v roce 2015. Ostatní bude záviset na vůli ostatních partnerů včetně města,“ popsal aktuální situaci hejtman Martin Netolický. Pardubický kraj bude tedy investorem rekonstrukce úseku silnice III/35847 od odbočky na Semanínskou ulici k odbočce na areál Metrans a do obce Semanín. Řeší nejen rozšíření a zvýšení nosnosti silnice, ale také souběžné trasování Semanínského potoka.
„Ukazuje se, že logistická centra často vznikají na velmi nevhodných místech bez zajištěného dopravního napojení kapacitně dostačujícími silnicemi. Města a jejich stavební úřady by ale měly myslet nejenom na příslib nových pracovních míst, ale i na rizika budoucích provozních problémů a nákladů, která následně už investor neřeší. Tyto problémy pak dopadají na obce a kraj,“ konstatoval náměstek hejtmana Jaromír Dušek.
Pro druhý úsek silnice od I/14 u Korada pod  takzvané Mosty k odbočce na Semanínskou ulici je projektová dokumentace pro rekonstrukci vypracována. Financování rekonstrukce tohoto úseku zatím není zajištěno, původní předpoklad, že investorem tohoto úseku bude SŽDC, nepotvrdil žádný z  přítomných odpovědných pracovníků SŽDC. Tento úsek má tři majitele: silnice patří Pardubickému kraji, Semanínský potok má jako vlastníka Lesy ČR a oblouky mostu a jeho zajištění je ve vlastnictví SŽDC. Investice má umožnit obousměrný provoz kamionů. Bude upravovat mosty a jejich profil i šířku vozovky, Semanínský potok bude sveden do nového zatrubnění s větším profilem, umístěného pod povrchem vozovky. Povrch vozovky po rekonstrukci bude přibližně o 66 cm níže, než je v současnosti.
„Jako reálné se ukazuje, aby se na této potřebné investici podíleli všichni vlastníci, každý svým dílem odpovídajícím rozsahu na celkové investici. Finanční spoluúčast přislíbil také ředitel společnosti Metrans Jiří Samek," řekl k problému Martin Netolický. „Tato sdružená investice by pak měla být podpořena finančními prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury,“ doplnil Martin Netolický. Žadatelem o dotaci ze SFDI bude Pardubický kraj.
Město Česká Třebová  nyní rozešle projektovou dokumentaci partnerům, vypočte se finanční podíl spojený například se zajištěním stavby pilotáží, s přeložením potoka a se snížením výšky komunikace a její výstavbou.

 

Nechceme druhé Vrbětice. Květná musí být bezpečná

V souvislosti s nedávným výbuchem v muničním skladu ve Vrběticích na Zlínsku se začalo spekulovat o znovuoživení muničního skladu v Květné u Poličky. Svoji návštěvu zvažuje i ministr obrany. S místními samosprávami jsme za jedno. Situace z Vrbětic na Zlínsku se nesmí opakovat, byť v jiné části republiky. Budeme proto požadovat  záruky bezpečnosti uložené munice. Podle našich informací není zcela jisté, že munice bude ve vlastnictví státu. Proti takovému řešení by totiž nikdo nic neřekl. Naopak obnovení v minulém roce uzavřeného skladu může přinést pracovní místa pro některé profese v regionu. Jednoduše potřebujeme vědět co, v jakém technickém stavu a s jakými riziky bude v Květné uloženo. Jinak si těžko dovedu představit souhlas. Bezpečnostní rada kraje, kde jsou zastoupeny všechny složky integrovaného záchranného systému, se záležitostí bude zabývat na svém příštím zasedání.
Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje