Českotřebovský deník 46/2014 (23.2.)                                   

Informace k dlouhodobé výluce v Ústí nad Orlicí                                                

Vážení cestující,
z důvodu stavební a výlukové činnosti v železniční stanici Ústí nad Orlicí v roce 2014 jsou přijata následující opatření:
• v souvislosti s přestavbou železniční stanice Ústí nad Orlicí dojde od 16. 3. do 31. 8. 2014 k jejímu uzavření pro cestující veřejnost (ve stanici nebude možný výstup a nástup cestujících, pro veřejnost budou uzavřeny rovněž přístupové cesty),
• všechny osobní vlaky a rychlíky zastavující ve stanici Ústí nad Orlicí budou po dobu výluky zastavovat pouze na zastávce Ústí nad Orlicí město,
• vlaky Os 4766, 5070, 5072, 5074, 5076 (pouze v neděli) ukončí jízdu na zastávce Ústí nad Orlicí město! vlaky Os 5071, 5073, 5047, 5075, 5077, 5079 začínají jízdu na zastávce Ústí nad Orlicí město! Vlak Os 4766 ukončí jízdu na zastávce Ústí nad Orlicí město. Přestup mezi vlaky Os 4766 a Sp 1652 není možný. Cestující směr Choceň mohou použít vlak Os 5024, který v úseku Česká Třebová - Choceň pojede nově také v pracovní dny. Vlak Os 5055 pojede v pracovní dny nově až do stanice Česká Třebová,
• osobní vlaky v trati Ústí nad Orlicí - Letohrad budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou mezi zastávkou Ústí nad Orlicí město a Letohradem (Os 20000 a 20004 o víkendu, které stanici Ústí nad Orlicí projedou a ve směru Pardubice pokračují jako vlak Os 5002 a Sp 1652),
• všechny spěšné vlaky a vlak Os 5003, který ze stanice Ústí nad Orlicí pokračuje ve směru Letohrad jako vlak Sp 1915 zastaví na zastávce Dolní Libchavy, kde bude na tyto vlaky a od těchto vlaků zajištěna v trase Dolní Libchavy- Ústí nad Orlicí město náhradní autobusová doprava. Vlaky Sp 1916 a Sp 1914 denně pojedou až do stanice Choceň, kde je zajištěn přestup na rychlík směr Praha. Vlaky zastaví také ve stanici Brandýs nad Orlicí,
• ve frekvenčně nejsilnějších časech budou v pracovních dnech mezi Letohradem a Chocní zavedeny tři páry přímých autobusových spojů, vždy s přestupem ve stanici Choceň na rychlíky a od rychlíků ve směru Pardubice - Praha. V úseku Choceň - Letohrad je zaveden nový Os 33029, který z železniční stanice Ústí nad Orlicí jede jako vlak Os 20029 podle výlukového jízdního řádu,
• všechny výše popsané změny jsou uvedeny ve výlukovém jízdním řádu, který je zde zveřejněn. POZOR - časy odjezdů a příjezdů autobusů náhradní autobusové dopravy jsou odlišné od časů odjezdů a příjezdů pravidelných vlaků!! Sledujte prosím výlukový jízdní řád!
• cestující ze / ve směru Pardubice, kteří z / do zastávky Ústí nad Orlicí město použijí náhradní autobusovou dopravu přes zastávku Dolní Libchavy budou přepraveni bez doplatku jízdného. Jízdenky vydané ze směru Pardubice a Letohrad do ŽST Ústí nad Orlicí platí bez doplatku jízdného až na zastávku Ústí nad Orlicí město. Na zastávce Ústí nad Orlicí město je rovněž zajištěn prodej mezinárodních jízdních dokladů.
Vážení cestující, omlouváme se Vám za problémy způsobené rozsáhlou výlukovou činností. Veškeré úpravy a postupy jsou realizovány pro celkové zlepšení stavu nádraží Ústí nad Orlicí a také pro zrychlení železniční dopravy a dosažení nejvyššího stupně jejího zabezpečení. Po dokončení stavby nabídne železnice v Ústí nad Orlicí lepší parametry a služby.
 
Nevyužité autobusové zastávky

Dovoluji si tímto reagovat na příspěvek v únorovém Českotřebovské zpravodaji k výše uvedenému problému - konkrétně zrušení autobusové zastávky u sídliště Křib firmou Oredo s.r.ozedne 11. 12.2011.
Zrušení dlouho užívané zastávky jsem nechápal a proto jsem do firmy Oredo několikrát telefonoval. Výsledek - odpovědný pracovník je na svačině, má dovolenou atd. Časem jsem zjistil, že zastávka chybí především starším občanům sídliště a jeho blízkému okolí. V dubnu 2012 jsme zašli s panem Vostřákem na Městský úřad, kde jsme podali žádost o znovu zprovoznění zastávky s uvedením následujících důvodů:
- snadnější dosažení lékařských ambulancí nákupních středisek, které jsou většinou na Parníku
- snadnější dostupnost vlakového i autobusového nádraží, pokud je potřeba cestovat mimo město
V odpovědi místostarosty p. Keprta jsme se dozvěděli, že důvodem zrušení zastávky byla změna jízdního řádu a to kvůli optimalizaci ztrát. Odbor dopravy města spolu s Obecním úřadem Rybník již dříve bezúspěšně protestovaly.
Na základě tohoto dopisu jsme uvažovali, že Město Česká Třebová není pro Oredo, s.r.o. vhodný partner a proto jsme se obrátili s pí Hrmovou na náměstka hejtmana p. ing. Duška s podobnou žádosti jakou jsme uplatnili v našem městě. V odpovědi nám bylo sděleno, že požádal ředitele Oreda, aby se naší žádosti zabýval. Neoficiálně jsme se dozvěděli, že byla provedena výměna vedení této společnosti. Podobně neoficiálně jsme dostali informace proč nelze autobusovou zastávku zprovoznit. Tak tedy: stávající jízdní řád nedovoluje jakékoliv zdržení s ohledem na další autobusové i vlakové spoje. Také provozovateli spojení firmě Ikon lépe vyhovuje po Hubálkové ulici, než Slovanské. Navíc v našem městě jezdí senior-doprava a jsou zde také taxíky.
Po zvážení všech těchto „závažných a neřešitelných důvodů" jsme další jednání s konečnou platností vzdali.      Jaroslav Vebr