-
Českotřebovský deník 46/2014 (23.2.)
-
Informace k dlouhodobé výluce v Ústí nad
Orlicí
- Vážení cestující,
- z důvodu stavební a výlukové činnosti v železniční stanici Ústí nad
Orlicí v roce 2014 jsou přijata následující opatření:
- • v souvislosti s přestavbou železniční stanice Ústí nad Orlicí dojde
od 16. 3. do 31. 8. 2014 k jejímu uzavření pro cestující veřejnost
(ve stanici nebude možný výstup a nástup cestujících, pro veřejnost budou
uzavřeny rovněž přístupové cesty),
- • všechny osobní vlaky a rychlíky zastavující ve stanici Ústí nad
Orlicí budou po dobu výluky zastavovat pouze na zastávce Ústí nad Orlicí
město,
- • vlaky Os 4766, 5070, 5072, 5074, 5076 (pouze v neděli) ukončí jízdu
na zastávce Ústí nad Orlicí město! vlaky Os 5071, 5073, 5047, 5075, 5077,
5079 začínají jízdu na zastávce Ústí nad Orlicí město! Vlak Os 4766 ukončí
jízdu na zastávce Ústí nad Orlicí město. Přestup mezi vlaky Os 4766
a Sp 1652 není možný. Cestující směr Choceň mohou použít
vlak Os 5024, který v úseku Česká Třebová - Choceň pojede nově také v
pracovní dny. Vlak Os 5055 pojede v pracovní dny nově až do stanice Česká
Třebová,
- • osobní vlaky v trati Ústí nad Orlicí - Letohrad budou nahrazeny
náhradní autobusovou dopravou mezi zastávkou Ústí nad Orlicí město
a Letohradem (Os 20000 a 20004 o víkendu, které stanici Ústí nad Orlicí
projedou a ve směru Pardubice pokračují jako vlak Os 5002 a Sp 1652),
- • všechny spěšné vlaky a vlak Os 5003, který ze stanice Ústí nad
Orlicí pokračuje ve směru Letohrad jako vlak Sp 1915 zastaví na zastávce
Dolní Libchavy, kde bude na tyto vlaky a od těchto vlaků zajištěna
v trase Dolní Libchavy- Ústí nad Orlicí město náhradní autobusová doprava.
Vlaky Sp 1916 a Sp 1914 denně pojedou až do stanice Choceň, kde je
zajištěn přestup na rychlík směr Praha. Vlaky zastaví také ve stanici
Brandýs nad Orlicí,
- • ve frekvenčně nejsilnějších časech budou v pracovních dnech mezi
Letohradem a Chocní zavedeny tři páry přímých autobusových spojů, vždy s
přestupem ve stanici Choceň na rychlíky a od rychlíků ve směru Pardubice -
Praha. V úseku Choceň - Letohrad je zaveden nový Os 33029, který z
železniční stanice Ústí nad Orlicí jede jako vlak Os 20029 podle
výlukového jízdního řádu,
- • všechny výše popsané změny jsou uvedeny ve výlukovém jízdním řádu,
který je zde zveřejněn. POZOR - časy odjezdů a příjezdů autobusů
náhradní autobusové dopravy jsou odlišné od časů odjezdů a příjezdů
pravidelných vlaků!! Sledujte prosím výlukový jízdní řád!
- • cestující ze / ve směru Pardubice, kteří z / do zastávky Ústí nad
Orlicí město použijí náhradní autobusovou dopravu přes zastávku Dolní
Libchavy budou přepraveni bez doplatku jízdného. Jízdenky vydané ze směru
Pardubice a Letohrad do ŽST Ústí nad Orlicí platí bez doplatku jízdného až
na zastávku Ústí nad Orlicí město. Na zastávce Ústí nad Orlicí město je
rovněž zajištěn prodej mezinárodních jízdních dokladů.
- Vážení cestující, omlouváme se Vám za problémy způsobené rozsáhlou
výlukovou činností. Veškeré úpravy a postupy jsou realizovány pro celkové
zlepšení stavu nádraží Ústí nad Orlicí a také pro zrychlení železniční
dopravy a dosažení nejvyššího stupně jejího zabezpečení. Po dokončení
stavby nabídne železnice v Ústí nad Orlicí lepší parametry a služby.
-
-
Nevyužité autobusové zastávky
- Dovoluji si tímto reagovat na příspěvek v únorovém Českotřebovské
zpravodaji k výše uvedenému problému - konkrétně zrušení autobusové
zastávky u sídliště Křib firmou Oredo s.r.ozedne 11. 12.2011.
- Zrušení dlouho užívané zastávky jsem nechápal a proto jsem do firmy
Oredo několikrát telefonoval. Výsledek - odpovědný pracovník je na
svačině, má dovolenou atd. Časem jsem zjistil, že zastávka chybí především
starším občanům sídliště a jeho blízkému okolí. V dubnu 2012 jsme zašli s
panem Vostřákem na Městský úřad, kde jsme podali žádost o znovu
zprovoznění zastávky s uvedením následujících důvodů:
- - snadnější dosažení lékařských ambulancí nákupních středisek, které
jsou většinou na Parníku
- - snadnější dostupnost vlakového i autobusového nádraží, pokud je
potřeba cestovat mimo město
- V odpovědi místostarosty p. Keprta jsme se dozvěděli, že důvodem
zrušení zastávky byla změna jízdního řádu a to kvůli optimalizaci ztrát.
Odbor dopravy města spolu s Obecním úřadem Rybník již dříve bezúspěšně
protestovaly.
- Na základě tohoto dopisu jsme uvažovali, že Město Česká Třebová není
pro Oredo, s.r.o. vhodný partner a proto jsme se obrátili s pí Hrmovou na
náměstka hejtmana p. ing. Duška s podobnou žádosti jakou jsme uplatnili v
našem městě. V odpovědi nám bylo sděleno, že požádal ředitele Oreda, aby
se naší žádosti zabýval. Neoficiálně jsme se dozvěděli, že byla provedena
výměna vedení této společnosti. Podobně neoficiálně jsme dostali informace
proč nelze autobusovou zastávku zprovoznit. Tak tedy: stávající jízdní řád
nedovoluje jakékoliv zdržení s ohledem na další autobusové i vlakové
spoje. Také provozovateli spojení firmě Ikon lépe vyhovuje po Hubálkové
ulici, než Slovanské. Navíc v našem městě jezdí senior-doprava a jsou zde
také taxíky.
- Po zvážení všech těchto „závažných a neřešitelných důvodů" jsme další
jednání s konečnou platností vzdali.
Jaroslav Vebr
|