Českotřebovský deník 112/2014 (5/5)                                     
Koupelnové centrum firmy MARO na Parníku prošlo kolaudací

Stalo se tak dne 29. dubna 2014. Nyní po dokončení stavebních úprav již nic nebrání tomu, aby byla tato provozovna upravována a zařizována tyk, aby se co nejdříve otevřely brány pro zákazníky. Žádný přesný termín se mi nepodařilo zjistit, podle samotných pracovníků to bude jistě ještě nejméně 14 dnů trvat. Otevření by měla doprovázet reklamní kampaň, zatím nebyla zřejmě odstartována.
 
Čarodějnice na ZŠ Ústecká

Vychovatelky školní družiny a školního klubu si pro své svěřence připravily příjemné odpoledne spojené s tradičním pálením čarodějnic. Letošní čarodějnice přilétly na zahradu ZŠ Ústecká o den dříve – v úterý 29. 4. 2014 a udělaly moc dobře. Připraveno bylo krásné počasí a spousta zábavy.
Měly možnost si prolétnout celkem 9 stanovišť. Ukázalo se, že téměř 90 z nich zvládlo házení na cíl, let na koštěti, vrh koulemi… Úsměvné bylo kreslení vlastního portrétu, ne všechny čarodějnice a čarodějové by prošly kontrolou podoby. O to zábavnější byly posléze výsledky autoportrétů. Energii si nakonec účastníci doplnili skvělou tradiční čarodějnickou pochoutkou, kterou si sami opekli na ohni.  Velký čarodějnický slet se tento rok opravdu vydařil


S projektem fúze nemocnic pomáhá i respektovaná auditorská firma

Pardubice (5. 5. 2014) – Na zahajovací schůzce se dnes sešla představenstva nemocnic Pardubického kraje a další odborníci se zástupci auditorské firmy KPMG. Ta vyhrála veřejné výběrové řízení na posílení týmu pro řízení fúze nemocnic v oblasti  účetní, daňové, manažerské a organizační.
„Za výhodu považuji, že tato firma se už v roce 2012 zabývala analýzou stavu zdravotnictví akutní péče v našem kraji. V posledních letech se specializuje na oblast zdravotnictví v rámci celé Evropy a tyto zkušenosti může přenést i k nám a být profesionálním garantem potřebných procesů při spojení pěti nemocnic do jedné akciové společnosti,“ říká 1. náměstek hejtmana Roman Línek.
Pro firmu KPMG je tento úkol svým způsobem pionýrským. „Pardubický kraj přišel s tímto řešením jako první a my se budeme snažit ukázat i ostatním krajům, že se to dá dobře zvládnout ve prospěch kvality a vyšší efektivnosti řízení nemocnic,“ uvedl ředitel KPMG pro východní Evropu František Dostálek.
Za představenstva byl řízením fúze pověřen ředitel Pardubické krajské nemocnice Tomáš Gottvald. Kromě KPMG mu je nápomocna i pražská advokátní kancelář Kaplan & Nohejl.
Lidovci lákají mladší voliče svojí provokativní kampaní

 
Hradec Králové / Praha – KDU-ČSL se ve své kampani do evropských voleb snaží oslovit i mladší voliče, kteří zatím stáli spíše stranou jejího zájmu. Přiblížit se jim chtějí hned několika způsoby. Křesťanští demokraté se mohou pochlubit jedním z nejnižších věkových průměrů kandidátů v porovnání s ostatními stranami ucházejícími se o křesla v Evropském parlamentu. Cestu k nejmladším mladším voličům si chce najít i formou své kampaně.
„V hojné míře využíváme sociální sítě, především facebook a hlavně se snažíme brát kampaň s nadhledem. Vždyť každý politik by si měl umět udělat si legraci i sám ze sebe. Vymýšlíme a přidáváme různé vtipné obrázky a videa. Tím se snažíme naklonit hlavně ty mladší a dát najevo, že jim rozumíme a stojíme o jejich podporu. Mladí voliči jsou budoucností každé strany,“ říká třetí v pořadí na lidovecké kandidátce do Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský.
 
Mladí lidé rozhodnou podle politologů volební kampaň
„Bereme to jako obrovskou výzvu. Pokoušíme se otevřít voličské skupině, která se o politiku moc nezajímá, a KDU-ČSL si dlouho nevěděla rady s tím, jak jí oslovit. Nebude to snadné, ale věříme, že naše práce nakonec bude mít úspěch,“ dodává šestadvacetiletý Jihočech Šimon Heller, který obsadil třinácté místo kandidátky. „Zacílení na mladší voliče určitě vítám a vnímám jej jako krok správným směrem. Ostatně KDU-ČSL ani nic jiného nezbývá. Nemůže už spoléhat na své tradiční příznivce a logicky se tedy musí otevřít i ostatním voličským skupinám. Je vidět, že strana se postupně mění, což je patrné i z většího počtu třicátníků na kandidátce. Nápaditá kampaň dokáže u nejmladších voličů vzbudit zájem o politické dění, což také hodnotím velmi pozitivně,“ říká politolog Daniel Rejman.
Gabriela Vaňková