Divadelní koužek
DDM hrál v Olawě Zlatovlásku
Po úspěšném vystoupení s pohádkou Zlatovláska v České Třebové jsme se po
domluvě s vedením Města Česká Třebová domluvili, že předvedeme naši
pohádku v partnerském městě v Polsku – Olawě. V neděli ráno jsme se
sešli před Domem dětí a po naložení všech kostýmů a kulis jsme se vydali
na čtyřhodinovou cestu směr Polsko. Na místo jsme přijeli v plánovaném
čase a po dobrém obědě „hurá do práce“. Scénu se nám podařilo postavit
poměrně rychle, dvakrát zkouška a pak nás čekalo příjemné překvapení od
místních organizátorů, a to návštěva nového bazénu. Pro děti to byla
opravdu příjemná odměna na závěr náročného dne. Druhý den ráno jsme se
vydali do Kulturního centra a čekala nás dvě vystoupení pro základní
školy. Představení se moc líbilo a diváci se s našimi herci nechtěli
rozloučit. Ale čas neúprosně běžel a my se museli vydat zpět do Čech. Po
obědě ještě rychle pro drobné suvenýry a „hurá domů“.
ORIENTAČNÍ BĚH V ČESKÉ TŘEBOVÉ
Český pohár, INOV-8CUP – žebříček A
V sobotu 24.5.2014 proběhne v České Třebové závod v orientačním
běhu.
Jedná se o sprint – nejdelší trať měří 2,6 km. Prostor závodu je
vymezen ulicemi:
Litomyšlská – Farská, park Javorka, Kozlovská, Sadová, Nádražní,
Riegrova.
První závodníci na trať vyběhnou v 16:00 hod, centrum je
v tělocvičně ZŠ v ulici Nádražní.
Organizace závodu je v plné režii oddílu OB Ústí nad Orlicí po
dohodě s místním oddílem OB Česká Třebová, který nemá dostatek
kvalifikovaných pořadatelů. Přijďte se podívat a povzbudit přes 1000
přihlášených závodníků z celé ČR.
Více informací na
http://trebova14.kobusti.cz/pred-startem/zakladni-informace
Orlicko - Třebovský Bike rezort - příprava
zahajuje
Region Orlicko - Třebovsko představil na úvodním
jednání dne 10.03.2014 zástupcům dotčených měst a obcí připravovaný
projekt „Orlicko - Třebovský bike resort". Jedná se o
propojené okruhy a trasy pro horská kola na území regionu měst Česká
Třebová, Ústí nad Orlicí a Litomyšl a obcí Řetová, Dlouhá Třebová, Semanín,
Rybník, Třebovice, Přívrat, Janov a Strakov. Pořizovatelem přípravné fáze
I - podrobné studie bude svazek obcí Region Orlicko - Třebovsko, finančně
se na pořízení studie bude podílet Pardubický kraj, města Česká Třebová,
Ústí nad Orlicí a Litomyšl a symbolicky obce Řetová, Dlouhá Třebová,
Semanín, Rybník, Třebovice a Přívrat. K zajištění financování přípravné
fáze (podrobné studie) schválilo zastupitelstvo města poskytnutí dotace ve
výši 250 tis. Kč, která bude předmětem I. změny rozpočtu města.
Pořizovací náklady na přípravnou fázi dle rozpočtu činí 1020 tis.Kč,
realizace v letech 2015-16 má odhadované náklady cca 55 mil.
- Investorem bude buď svazek obcí Region Orlicko -Třebovsko nebo
města. Akce bude dotována z evropských zdrojů a spolufinancována městy a
případně obcemi (v reálné dimenzi jejich rozpočtových možností, řádově
rozdílná a hlavní tíže bude vždy na městech).
Přehled finančních podílů na přípravné fázi l (podrobná studie):
Organizace/obec |
Dotace (Kč) |
Pardubický kraj |
1 50 000 |
Město Česká Třebová |
250 000 |
Město Ústí nad Orlicí |
250 000 |
Město Litomyšl |
250 000 |
Obec Řetová |
20000 |
Obec Dlouhá Třebová |
20000 |
Obec Semanín |
20000 |
Obec Rybník |
20000 |
Obec Třebovice |
20000 |
Obec Přívrat |
20000 |
CELKEM |
1 020 000 |
Přípravná fáze II - projektová dokumentace (2015
- 2016)
Bude zahrnovat zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, pro
stavební povolení, realizační/zadávací dokumentace, dokumentace pro
dotaci, projektový management, pozemkovou agendu (výkupy/pronájmy a
inženýring) bude pravděpodobně zastřešena nadále svazkem obcí Region
Orlicko - Trebovsko. Odhadované náklady na přípravnou fázi
II - projektovou dokumentaci (velmi hrubé odhady,
budou zpřesněny v podrobné studii, zejména náročnost pozemkové agendy
nelze nyní ještě specifikovat):
Dokumentace pro územní rozhodnutí 1180 tis. Kč
Geodetické práce • 400 tis. Kč
Dokumentace pro stavební povolení, realizační, zadávací 620 tis. Kč
Dokumentace pro dotaci 400 tis. Kč
Projektový management 150 tis. Kč
Pozemková agenda (výkupy/pronájmy, inženýring)______? tis.
Kč______
Celkem (bez pozemkové agendy, bez DPH) 2 750 tis. Kč celkem (bez
pozemkové agendy, vč. DPH, zaokrouhleno) 3 330 tis. Kč. Projektová
dokumentace bude dotována z národních zdrojů, spolufinancování poskytnou
pouze města Česká Třebová, Ústí nad Orlicí a Litomyšl (nikoliv obce)
města budou přispívat na dofinancováni poměrem, odpovídajícím délce
tras, vztahujícím se k areálům, které budou v jejich gesci, tedy dle
prvotního odhadu zhruba následovně (poměr bude upřesněn podrobnou
studií, která zpřesní kilometráže tras a konkrétní dohodou tří měst,
která může tento poměr upravit):
Česká Třebová - Peklák 20 km a Rybník 25 km
Celkem 45 km 33 %
Ústí nad Orl. - Andrlův chlum 38
km 27%
Litomyšl
směr Kozlov 55 km 40%
Celkem 138 km = 100%
Realizace
(2016-2017)
bude zahrnovat organizaci zadávacích řízení, realizaci staveb,
autorský a technický
dozor investora, dotační a projektový management, pozemkovou agendu
(výkupy/pronájmy, inženýring)
investorem bude buď svazek obcí Region Orlicko -Třebovsko nebo města
bude dotována z evropských zdrojů a spolufinancována městy a případně
obcemi
(obcemi v reálné dimenzi jejich rozpočtových možností, řádově rozdílná
a hlavní tíže
bude vždy na městech)
odhadované náklady na realizaci staveb infrastruktury bez inženýringu,
managementu a bez DPH (velmi hrubé odhady, budou zpřesněny v podrobné
studii a v projektové dokumentaci):
Lokalita Celková délka tras |
Dotčené katastry obcí |
Cena za realizace |
Ústí n.O. - Andrlův chlum 38 km |
Město Ústí nad Orlicí Obce Rétova, Dlouhá
Třebová a Přívrat |
13, 3 mil. Kč |
Česká Třebová - Peklák 20 km |
Město Česká Třebová Obec Přívrat |
8,0 mil. Kč |
Kozlov 55 km |
Město Litomyšl, Česká Třebová Obce Strakov,
Semanín a Janov u Litom. |
22,0 mil. Kč |
Rybník 25 km |
Město Česká Třebová Obec Rybník, Třebovice |
12,5 mil. Kč
« |
CELKEM | 138 km |
55,8 mil. Kč |
- P
rovoz
infrastruktury (od 2016 až 2017)
-. provoz infrastruktury bude zahrnovat pravidelnou kontrolu stavu
stezek a doplňkových prvků, jejich čištění (odstranění napadaných klacků
apod.) - bude snaha zajistit přes provozovatele nástupních míst a ve
spolupráci s místními bikery drobné opravy vlivem povětrnostních podmínek,
případně oprava poničeného
- značení (dle zkušenosti ze singltreku pod Smrkem se jedná o
minimální rozsah činnosti, potřeba se vyskytne cca jednou ročně a lokálně)
- ruční zásahy rovněž ve spolupráci s provozovateli nástupních míst a
bikery, strojní zásahy vlastník (samospráva)
- výjimečné opravy vlivem kalamit nebo lesní těžby (lokálně jednou za
řádově několik let) - zajistí vlastník (samospráva)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rudoltický Zámeček ožívá a zve všechny 5.7. od 14.00 na
Zámeckou oslavu, akci se zábavným programem pro děti i dospělé, i s
vyprávěním o tom, co vše se v uplynulých sedmi letech na Zámečku dělo.
Oslavíme také s novým hostinským zahájení provozu kavárny a občerstvení.
Informace o programu budou postupně na
www.novyzamek.cz,
letáky v infocentru.
-
Třebováci na MČR v kuželkách
- Dne 3. a 4l května se konalo MČR jednotlivců v
kuželkách mužů v Zábřehu za účasti dvou závodníků TJ Lokomotiva Česká
Třebová, Pavla Jirouška a Miloslava Hýbla. Úspěšnější Pavel Jiroušek se
probpojoval do finálového kola, kde skončil na 18. místě. Výsledky uvádím
v přehledné tabulce:
-
Provizorně nahradit lze každý most
-
Jak
se staví dočasné mosty třeba při povodních? Co musí v takovém případě
zařídit obec a co policie? Na tyto a související otázky dostali odpovědi
pracovníci krizového řízení obcí s rozšířenou působností Pardubického
kraje. Ten pro ně ve spolupráci s Ministerstvem dopravy zajistil
v polovině května praktický seminář o použití provizorních
mostů za krizových situací. Ve Výcvikovém středisku Ministerstva dopravy
v Kojetíně, kde jsou k dispozici všechna potřebná zařízení a výukové
pomůcky, se semináře se zúčastnil také
náměstek hejtmana Jaromír Dušek, pracovníci krajského úřadu, krajské
Správy a údržby silnic či Krajského ředitelství policie Pardubického
kraje.
- Ocelové
konstrukce mohou za mimořádných okolností nahradit původní mosty i na
několik let. „Neexistuje most, který by vojáci nedokázali provizorně
nahradit,“ ocenil náměstek hejtmana Jaromír Dušek možnost, získat
v případě živelních pohrom a krizových stavů ze skladů Správy státních
hmotných rezerv náhradní mosty a obnovit tak zničenou infrastrukturu do
doby výstavby mostů nových. „Zástupci jednotlivých obcí si mohli
v Kojetíně ujasnit veškeré souvislosti a postupy, které by bylo nutné
učinit v případě stavby provizorních mostů. Například při rozsáhlých
povodních, kdy voda odřízne některé části obcí tím, že poškodí nebo
sebere most,“ vysvětlil Jaromír Dušek. Tyto konstrukce mohou
být zapůjčeny pro obce, města či správy a údržby silnic. Jejich součástí
jsou také jednotlivé ochranné a bezpečnostní prvky včetně přídavných
chodníků a lávek. „Výhoda provizorních mostů spočívá také v tom, že
není nutné zbytečně využívat objízdné trasy, což zatěžuje životní
prostředí i rozpočet kraje, který platí autobusům každý kilometr,“
upozornil na další výhodu pro veřejné rozpočty Jaromír Dušek. „Musím
ocenit práce Miroslava Hekeleho, který má v Ředitelství silnic a dálnic
na starosti právě mostní provizoria. Bez něj by Česká republika snad
tyto konstrukce už ani neměla,“ dodal Jaromír Dušek.
-
|