-
-
Silnice Česká
Třebová - Řetová se opravuje
- Ve směru od Řetové bylo provedeno frézování starého podkladu, od
křižovatky se silnici Česká Třebová - Přívrat se provedly výspravy
povrchu. Silnice opravu moc potřebuje, v úseku pod vedením vysokého napětí
a v lesním úseku byla prakticky "po smrti" a oprava je tedy záchranou
silnice, která tvoří zejména pro osobní automobily pěknou zkratku mimo
obec Přívrat. Rozhodující část prostředků poskytl Pardubický kraj, i když
tato silnice není v jeho majetku a v zimě tedy např. není udržována.
- V závěru května byl opraven velký úsek silnice II/31512 Česká Třebová
- Skuhrov. To vše je ukázkou, že Pardubický kraj investuje také do
komunikací na Českotřebovsku. Děkujeme.
- Máme ovšem ještě spoustu dalších příležitostí co opravit.
Takovým příkladem mohou být chybějící svodidla na frekventované silnici
II/358 Česká Třebová - Litomyšl, zejména na Člupeckém kopci a také
pod zatáčkou na Kohoutě. Tyto kopcovité úseky jsou v zimě často kluzké a
těžké vozidlo může nekontrolovaně proklouzat ze silnice až do
hlubokého údolí... Uvedené úseky dělají tuto silnici velmi
nebezpečnou, zvláště ve spojení s velkým počtem těžkých kamionů
převážejících kontejnery na terminál Metrans. (mm)
- Fotografie Luboš Kozel.
-
-
ČESKOTŘEBOVŠTÍ
MILOVNÍCI PŘÍRODY PODPOŘILI ÚSTECKÉ TURISTY
- Klub českých turistů v Ústí nad orlicí uspořádal v sobotu 7.
června 38. ročník pochodu a cyklojízdy „ORLICKÝM PODHŮŘÍM“.
- Sluníčkem prozlacený blankyt přilákal do Zahradní restaurace U
MALINŮ i desítky českotřebovských nadšenců. Na kole se projelo celkem
101 cyklistů, pravidelně zde nechybí českotřebovské kvarteto řízené
Ing. Václavem Polákem. Nechtěje své ovečky v třicetistupňovém vedru
zničit, udávala letos jeho taktovka tempo spíše vlažné… O 552
účastníků pečovalo téměř padesát ústeckých pořadatelů. Milan
Richter. „POLÁKOVO ČESKOTŘEBOVSKÉ KVARTETO“ Foto: M. Richter
-
-
Hřbitovní pranýř
- U vchodu do českotřebovského hřbitova je umístěna informační
skříňka s uvedením několika desítek jmen uživatelů jednotlivých
hrobových míst. To by bylo jistě v pořádku za předpokladu, že by se
jednalo třeba o službu návštěvníkům tohoto ponurého místa k
snadnějšímu nalezení zde odpočívajících.Jenže skutečnost je poněkud
odlišná.Při podrobnějším pročtení vystavených listin zjistíte, kolik
jmenovitě uvedených hříšníků je na štíru se svými finančními
povinnostmi vůči firmě Eko-Bi. Jedním z uveřejněných jsem byl i já.
Dověděl jsem se,že svoje domnělé manko zaplatím zpětně cca 1200 Kč.
Za normálních okolností bych patrně, tuto návnadu spolkl i s
navijákem. Jenže můj starobní důchod není takový, abych mohl na
každé zapísknutí reagovat kladně, a tak jsem pracně vyhledal deset
roků starý doklad, potvrzující zaplacení požadované pohledávky, ten
si u vymahačské firmy nechal ověřit a tím se i zbavit případných
soudních či exekutorských nepříjemností. Omluvy jsem se podle
očekávání nedočkal. Důvodem k uveřejnění neblahého prožitku je
hlavně vybídnutí širší veřejnosti k větší kontrole
neschopných administrativních pracovníků, kteří patrně spoléhají na
naši nevšímavost a mají tak možnost získání neoprávněných výhod /ať
už pro sebe či svoje chlebodárce/. Dominus nobiscum Ingr
JL
DDM Kamarád informuje
Nabídka
DDM Kamarád hledá vedoucí zájmových kroužku: Ekologie pro děti, Kytary
(hromadná výuka), Geocatching, flétna (individuální výuka). V případě
zájmu nás kontaktujte: e-mail: ddm.kamarad@centrum.cz nebo na telefonním
čísle 777 292 242.
Úřední hodiny červenec, srpen
Pátek 18.7.2014 9:00-11:00
13:00-17:00
Pondělí 21.7.2014 9:00-11:00
13:00-16:00
Pondělí 28.7.2014 9:00-11:00
13:00-16:00
Pátek 1.8.2014
9:00-11:00 13:00-16:00
-
Pardubický kraj plní slib – vlaky se vrátí na trať do Chornic
-
Zásadní
změny na železnici v Pardubickém kraji přinese nový jízdní řád,
který začne platit 15. června. Cestující se od září dočkají
návratu osobních vlaků na
trať mezi Chornicemi a Moravskou Třebovou. Pro Chornice to
znamená také obnovení železničního spojení s Českou Třebovou.
Pardubický kraj tak pokračuje v odstraňování problémů, které ve
veřejné dopravě v minulosti způsobila společnost OREDO.
„Jedním z důvodů obnovení tohoto spojení je očekávaný velký
počet cestujících z této oblasti.
Současné napojení vlaku na autobus v Moravské Třebové je
nevyhovující a je příliš vzdálené. Kromě toho jsme vrácení vlaků
na tuto trať loni slíbili,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro
dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. „Také máme
téměř hotovou studii o přeshraniční dopravě na hranicích
s Olomouckým krajem, a to autobusové i železniční, která bude
řešit i problém případného prodloužení trasy z Chornic do Dzbelu a
propojení na Olomoucký kraj,“ dodal Dušek. Je to sice
jeden z prvních pokusů o návrat vlaků, které bývalý organizátor
veřejné dopravy společnost OREDO nahradil nedostatečně a navíc
těžkými autobusy zatěžujícími silnice II. a III. třídy, ale
z ohlasů veřejnosti lze předpokládat postupné doplňování jízdního
řádu o další spoje. Osobní vlaky tu přestaly jezdit v prosinci
2011.
-
-
Kraj
ušetří za energie na Gymnáziu Moravská Třebová
- Pardubice (12. 6. 2014) – Pardubický kraj ušetří za energie
na Gymnáziu Moravská Třebová, neboť uspěl se svým projektem na
zateplení budov školy v rámci Operačního programu Životní prostředí.
„Celkové náklady projektu jsou 11,4 milionu korun. Více než 7,9
milionu korun pokryjí unijní prostředky, kraj se na investici podílí
třemi miliony, zbytek uhradí Státní fond životního prostředí,“
vysvětlil financování projektu krajský radní zodpovědný za
regionální rozvoj a evropské fondy Zdenek Křišťál.
- Projekt počítá s provedením úsporných opatření na všech
objektech školy. „Budou zatepleny nejenom obvodové stěny a
střešní konstrukce, ale budou vyměněna také okna. Úspory na
energiích máme propočítány na 250 tisíc korun ročně,“ doplnila
krajská radní zodpovědná za majetek a investice Ludmila Navrátilová
-
Záchranka ve Skutči bude mít od
září nepřetržitý provoz
-
Zdravotnická
záchranná služba Pardubického kraje vyjíždí od dubna roku 2013 také ze
základny Skuteč. Zatím zde posádky rychlé záchranné pomoci sloužily přes
den, v noci tuto oblast pokrývali záchranáři z Chrudimi a Hlinska.
Krajští radní dnes odsouhlasili financování skutečských posádek i
v nočních směnách.
- „Otevřením stanoviště Zdravotnické
záchranné služby ve Skutči v loňském roce se podařilo zkrátit dojezdové
doby za pacienty. Rozšíření dvanáctihodinového provozu na nepřetržitý je
tedy logickým vyústěním a dalším zkvalitněním dostupnosti zdravotnických
služeb na Skutečsku,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický.
- Rada reagovala na žádost ředitele
Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Pavla Svobody i na
přání desítek starostů obcí z dotčené oblasti v čele se starostou Skutče
Pavlem Novotným. „Nepřetržitý provoz záchranky ve Skutči bude zahájen
1. září 2014. Do konce roku 2014 navýšíme rozpočet o 840 tisíc korun.
S celodenní službou záchranářů v této části regionu počítáme i
v příštích letech,“ vysvětlil 1. náměstek hejtmana zodpovědný za
zdravotnictví Roman Línek.
- Celkem je v Pardubickém kraji 16
výjezdových základen. Stanoviště
záchranky ve Skutči připomínající skalpel vybudoval kraj v roce 2013.
Celková investice činila 3,75 milionu korun. Kraj zaplatil částku 3,25
milionu, zbytek přispěly okolní obce.
- Radní podpořili i Český červený kříž
- Dalším zdravotnickým tématem byla na
dnešním jednání rady podpora čtyřem okresním organizacím Českého
červeného kříže v Pardubickém kraji. Ty mezi sebe rozdělí rovným dílem
100 tisíc korun. „Vážíme si jejich záslužné činnosti při školení
první pomoci a zejména při oceňování dárců krve,“ konstatoval Roman
Línek.
-
-
Vít Ulrych: Se zpochybňováním
mandátu europoslance Zdechovského nesouhlasím
- Pardubice - Dovolte mi, abych reagoval na opakované články v Deníku
o podané stížnosti na volby do Evropského parlamentu. Já sám jsem
stížnost nepodával. Prohlašuji, že nikoho nechci připravit o mandát
europoslance, tím méně Tomáše Zdechovského, kterého si nesmírně vážím a
který si za svoji práci, aktivitu a vzdělání tento mandát zaslouží. Má
účast na kandidátce měla hlavně podpořit KDU-ČSL ve volbách do
Evropského parlamentu.
- Na své osobní stránce na Facebooku jsem jen reagoval na zprávy od
mých přátel, kteří zjistili, že nebyly započítány jejich preferenční
hlasy jak pro mě, tak i pro Tomáše Zdechovského, kterého volili spolu se
mnou. Někteří z mých přátel se připojili ke stížnosti Mgr. Marka Blahuše
z Uherského Hradiště, aby upozornili na to, že některé z volebních
komisí nepracují kvalitně.
- Do budoucna je třeba hledat model, který vyloučí chybu lidského
faktoru, například ve formě alespoň částečné elektronizace. Absolutně
nemohu souhlasit se zpochybňováním mandátu Tomáše Zdechovského ze strany
Pirátů a Zelených. Pravidla voleb byla dopředu dána a tyto dvě strany 5%
hranici nepřekročily. Zákon je třeba dodržovat. Zpětně volební zákon
měnit nelze, do budoucna ano.
- MUDr. Vit Ulrych, KDU-ČSL
-
|