Českotřebovský deník 150/2014 (17/6)                                   

POSTUP  DO  DIVIZE 



Na fotografii - zleva horní řada: Baláž Daniel, Čikl Miloš, Borek Rostislav, Pešek Libor, Švec Pavel, Novotný Vojtěch, Pražák Petr, Cink Miloslav, Strnad Josef  zleva dolní řada: Hotmar Jakub, Štěpán Jan, Zahálka Petr, Abt Filip, Grepl Filip, Urbanec Patrik, Pachl Jakub, Kubásek Michal, Hustý Michal, Vencl Daniel  Chybí: Fučík Michal, Urbanec Patrik, Bárta Jiří, Myšák Lubomír


A je dobojováno !!!  Jedno kolo před koncem Krajského přeboru 2013-2014 se podařilo po třinácti letech znovu vybojovat účast v divizi výhrou nad Žamberkem a zajistit si konečné 1. místo v tabulce a to bez ohledu na výsledky posledního kola, ve kterém má naše mužstvo své utkání již předehráno (výhra v Chrudimi s tamním „béčkem“ 1:2). Nebylo to ale vůbec jednoduché. Dokonce po minulém kole a naší porážce v Letohradě 1:2, klesly naše naděje na bod mrazu. Postup již nebyl v rukou a nohách naších hráčů a muselo se čekat, zda Choceň náhodou v posledních dvou zápasech neztratí alespoň dva body. Nečekané se stalo skutkem. Hned v tom prvním utkání v Litomyšli prohrála 1:2 s celkem, který bojuje ještě o záchranu v soutěži a tím ztratila svoji šanci.

Dobře, že postup do divize je zajištěn podle umístění na 1. místě tabulky. Je to naprosto spravedlivé, regulérní a není třeba čekat, co bude dál, zda se snad někdo z dosavadní divize odhlásí (mluvilo se o Pardubicích B a nebo i dalších) a to 2. místo bude také postupové.

Ten průběh celé jarní části přeboru byl hodně dramatický. Prvním určitým zádrhelem byla domácí remiza s Lanškrounem na zcela promáčeném trávníků a s kterou se nepočítalo. Na štěstí body ztrácela i Choceň, na příklad, podobně, jako naše mužstvo v Letohradě a třeba v Dolním Újezdu.

Za tento úspěšný postup do divize po třinácti letech je třeba srdečně a upřímně poděkovat všem, kteří se o to přičinili. Především se jedná o samotné hráče, poněvadž bez nich a jejich enormní snahy a vůle by se tak nestalo. Potom celému realizačnímu týmu, v čele s trenérem Petrem Pražákem, který po svém nástupu na podzim minulého roku dal mužstvu moderní herní styl, sebevědomí a nebál se i omlazování hráčského kádru. On má na postupu veliký podíl. A dále vedoucímu mužstva ing. Cinkovi. V neposlední řadě výboru klubu. Všichni se zasloužili o dobrou reprezentaci nejenom klubu, ale celého města, vždyť město jako je Česká Třebová si zaslouží hrát vyšší soutěž, než doposud.  Děkujeme Vám všem !!!

Ovšem po radostném prožití toho o čem si zde povídáme, přijde tvrdá realita s mnoha otázkami, na které se budou v nejbližších dnech a týdnech hledat odpovědi. Mezi ně určitě budou patřit.

Má současný kádr hráčů na to, aby mohl úspěšně hrát divizi. Obzvláště, když údajně někteří současní hráči uvažuji o tom, že hrát vyšší soutěž je již za jejich herním zenitem.

Má výbor klubu potřebné prostředky, ale i konekce na posílení mužstva o přibližně čtyři opravdu kvalitní hráče.

Je možné sehnat sponzora, který by částečně zajistil doplnění klubového rozpočtu na zvýšené výdaje, s kterými se v divizi musí počítat.

Jít do divize již s vědomím, že je to jenom na jeden rok je nelogické, poněvadž to zanechává naprosto negativní vlivy i do budoucnosti. Holice, Hlinsko, Skuteč jsou toho příkladem. A takový „zázrak“, jakým bylo letošní jaro Vysokého Mýta je naprostou utopii.

O tom, jak se bude dařit postupně naplňovat nastavené otázky, Vás budeme samozřejmě průběžně informovat. A  věřme si, že to bude s kladnými výsledky.                                                                                                                                 Jiří Pásek

Ad otevřený dopis

Tímto bych chtěl poděkovat paní místostarostce Jaromíře Žáčkové za odpověď na můj otevřený dopis, ve které mi vysvětlila stanovisko Města k celé záležitosti. Jaroslav Plocek
 
Na pardubický zámek už nemusíte mít svačinu s sebou
Dlouho postrádaná kavárna na pardubickém zámku má za sebou svou premiéru. Celková obnova hospodářských budov zámku, ve kterých sídlí i nová kavárna, stála 37,7 milionu korun. Pardubický kraj na ni dostal 25milionovou dotaci od Ministerstva kultury České republiky, ze svého rozpočtu zaplatil 9,76 milionu korun a další tři miliony přidalo město Pardubice. U slavnostního otevření nemohli chybět hejtman Martin Netolický s náměstkyní Janou Pernicovou, ředitelka Východočeského muzea Jitka Rychlíková, která Zámek Pardubice spravuje, a provozovatel kavárny Lubomír Tůma. „Pardubický zámek, který je od roku 2001 v majetku Pardubického kraje, je naší výkladní skříní. Je důležitým místem nejen po kulturní, ale také společenské stránce, koná se tu velké množství akcí. Proto jsem rád, že se služby pro návštěvníky postupně vylepšují a že v prostorách, které pamatují Pernštejny, můžeme dostat servis 21. století,“ uvedl hejtman Martin Netolický a připomenul význam celého areálu zámku včetně budov na Příhrádku, které jsou vstupní branou do historicky unikátního prostoru renesančního zámku obehnaného valy. „Zámek je sídlem dvou předních kulturních institucí kraje, Východočeského muzea a Východočeské galerie. Zejména pro ně bude příjemné návštěvnické zázemí velkým přínosem,“ konstatovala náměstkyně hejtmana Jana Pernicová.
Projekt obnovy hospodářských budov se uskutečnil v letech 2011 až 2013. Jeho součástí byla mimo jiné oprava střech a fasád objektů u vstupní brány a na nádvoří, zřízení společné pokladny pro muzeum a galerii, doplnění venkovního osvětlení, částečná výměna dešťové kanalizace, úprava venkovních ploch, obnova vybraných vnitřních prostor, výstavba výtahu a další. Kavárna vznikla v prostorách, kde byly původní konírny. Ty nebyly přístupné veřejnosti a v posledních letech sloužily jako sklad. Hned vedle, na místě jednoho z výstavních sálů, vznikl multifunkční prostor, který navazuje jak na kavárnu, tak na konferenční a výstavní sál. „Podařilo se tu vytvořit hezké prostředí a otevírá nám to nové možnosti pro pořádání různých odborných akcí,“ řekla ředitelka muzea Jitka Rychlíková a pokračovala: „Návštěvníci, kteří si až dosud mohli v areálu Zámku Pardubice sednout maximálně na lavičku, si od nynějška mohou zajít na domácí zákusky nebo na oběd přímo na velkém nádvoří a v klidu se rozmyslet, co ještě z nabídky muzea nebo galerie navštíví.“
Kapacita Zámecké kavárny je až 80 osob a jejím provozovatelem se stal Lubomír Tůma: „Zatím máme otevřeno každý den kromě pondělků, ale pokud bude zájem, můžeme provozní dobu rozšířit. Kavárna je nekuřácká a nabízíme tu čerstvý sortiment vyráběný ve vyhlášené cukrárně v Rohovládově Bělé a další občerstvení. Ve všední dny připravujeme polední menu a teplá jídla připravíme i o víkendech.“ Kavárna je připravena i na pořádání svateb, rautů a hostin a samozřejmě i různých konferencí. Provozovatel tu plánuje zavedení Wi-Fi zdarma. Obnova hospodářských budov na zámku bude pokračovat i v příštích letech. „Máme připravenou projektovou dokumentaci na dokončení oprav vnitřních prostor. Chtěli bychom významně rozšířit výstavní plochu Východočeské galerie, zpřístupnit sály v 1. patře výtahem i zkvalitnit návštěvnické zázemí galerie,“ vysvětluje Jana Pernicová. Na tuto etapu se nyní připravuje žádost o finanční prostředky z takzvaných Norských fondů.
 
CNG vozy zaujaly firmy i školáky, největší atrakcí akce Green Corridor byla Octavia G-Tec
 
V rámci akce Green Corridor vyjelo do českých měst 10 automobilů na stlačený zemní plyn (CNG). Obyvatelé Vysokého Mýta, Hradce Králové, Pardubic a Mladé Boleslavi se tak mohli seznámit s tímto šetrným palivem. O testování CNG vozů projevily zájem zejména firmy, pro které CNG představuje ekonomicky výhodnější alternativu oproti benzínu či naftě. Nadšení vyvolala především nová Škoda Octavia G-Tec na stlačený zemní plyn. Akci zaštítil Český plynárenský svaz a společnosti E.ON, Vemex a Pražská plynárenská.
Od 4. do 7. června 2014 se v rámci unikátní osvětové roadshow představily CNG automobily ve čtyřech českých městech. Odborníci zavítali do středních škol, kde v rámci přednášek nabídli žákům možnost seznámit se s tímto alternativním pohonem. Vozidla na stlačený zemní plyn byla představena i široké veřejnosti a zástupcům firem. Největším lákadlem byla možnost vyzkoušet si jízdu CNG vozem na krátké trase. Zájem byl hlavně o jízdu ve zbrusu nové Škodě Octavii G-Tec.