Výstavba depa České pošty v České Třebové na Semanínské ulici  byla v nedávné době dokončena a od 1. června 2014  byla tato nová organizační jednotka v regionu Východní Čechy otevřena do plného provozu. Depo bude sloužit především jako balíková třídírna. Zaměstnávat bude okolo šedesáti osob.
Bude zpracovávat balíkové zásilky, rozvozy a svozy zásilek na napojené pošty v celém okrese Ústí n.O. a Svitavy. Balíkové zásilky budou ukládány na příslušných ukládacích poštách. Stavba slouží jako logistická hala s nezbytným administrativním a hygienickým zázemím pro zaměstnance. Součástí haly pro překládku a třídění balíkových a listovních zásilek České Pošty jsou také zpevněné, manipulační a parkovací plochy zajišťující obslužnost objektu, přípojky inženýrských sítí, areálové rozvody inženýrských sítí a oplocení. V České Třebové v rámci depa funguje ještě Sběrný přepravní uzel (SPU) České pošty, jako jeden z 11 v ČR.  Ve výhledu má být ale  spolu s uzly v Liberci a v Táboře zrušen.  Podobně již byly zrušeny např. sběrné přepravní uzly Jihlava a Břeclav. Sběrných přepravních uzlů v ČR má být v cílovém stavu jen osm.  
Česká pošta vlastní v České Třebové také objekt na náměstí Jana Pernera, tedy v těsné blízkosti dopravního terminálu. Pošta dostala nový kabát loni na jaře. Na řadu by měl přijít i interiér pobočky, zatím zůstává v původní podobě, dispozičně navázán na zázemí, které nebude pošta potřebovat. Doba, kdy se poštovní zásilky vozily vlaky je již dávno pryč a tak poštovní třídírna nemusí být vázána na drážní objekt. Objekt nádražní pošty 02 bude nyní po vybudování balíkové třídírny v Borku  aspoň z poloviny nevyžitý a je otázka jaké nové využití se zde připraví. O objekt mělo zájem (a snad ještě i má, ale je to otázka především pro nové zastupitelstvo). Zatím zůstává v majetku České pošty.  Je to objekt komunikačně velmi dobře přístupný a mohl by být tedy dobře využit pro administrativu. Město zde uvažovalo s umístěním odboru sociálních věcí a zdravotnictví, nyní je umístěn spíše v obytné zóně Trávník III. Město za něho musí platit TEZE nájem ve výši cca 200 tis. Kč ročně.  Na náměstí Jana Pernera  u autobusového nádraží byl objekt dobře dostupný. Bylo by třeba ale vybudovat výtah. Současný objekt sociálního odboru  (bývalé vedení Tezy) by šlo velmi snadno přestavět na bezbariérové byty.  
Otevřením nového depa České pošty se podstatně zklidnil provoz poštovních vozidel ve Slovanské a Sadové ulici, před budovou pošty je nyní nové místo pro parkování alespoň 25 automobilů. Nově zřízené depo by mělo přinést pro Českou Třebovou také nová pracovní místa. V nabídce České pošty jsem ovšem žádná volná místa nenašel, jsou již zřejmě obsazena. Veškeré třídění dosud prováděné na uzlových poštách bude soustředěno v tomto novém centru, takže volné prostory nevzniknou poště jen na nádražní poště v České Třebové, ale také jinde, např. v Ústí n.O., Lanškrouně atd….


A ještě prázdný prostor uvnitř a před budovou opravené České pošty 02. Jak bude využita?

Česká pošta na wikipedii:

Někdejší československá pošta fungovala tak, že na poštovních úřadovnách byly zásilky předběžně roztříděny do hlavních směrů a během přepravy vlakem byly přesněji dotřiďovány. Intervaly poštovních vlaků nebo vozů v hlavních směrech byly kolem 2 hodin. Pracovníci vlakových třídíren (tzv. ambulancí) byli považováni za elitu a měli vysoké platy.[34]

V polovině roku 1994 byly zrušeny vlakové třídírny a hlavní objem poštovní přepravy byl převeden na silniční dopravu. Později byly poštovní vozy užívány již jen k přepravě zásilek v omezeném počtu přepravních relací. Česká vlaková pošta, známá poštovními vagóny řazenými zejména ve významných rychlících, definitivně ukončila provoz 29. května 1999 (po německé poště, která skončila 30. května 1997). Jedním z důvodů omezování a zrušení české vlakové pošty, kromě vyšší efektivnosti velkých automatizovaných třídicích linek ve sběrných uzlech, byla několikadenní stávka železničářů v roce 1993, kdy se při náhradním způsobu přepravy zjistilo, že není výrazně dražší.[34]

29. května 1999 byl úplně zrušen ambulantní způsob třídění zásilek[35] (tj. způsob, kdy byly zásilky pracovníky České pošty zpracovávány během cesty), veškeré zpracovávání poštovních zásilek od této chvíle probíhá pouze ve sběrných přepravních uzlech (SPU) či na poštách.

Přepravu zásilek po železnici používá dnes Česká pošta pro poštovní spojení mezi jednotlivými sběrnými přepravními uzly po celém území Česka. Zásilky jsou přepravovány v uzavřených poštovních vagonech označených logem České pošty a kódem VKM POSTA.[36] Vykládku a nakládku provádějí zaměstnanci jednotlivých sběrných přepravních uzlů. Samotnou přepravu mezi sběrnými přepravními uzly pro Českou poštu zajišťuje smluvní dopravce ČD Cargo. Přeprava probíhá buď v jednotlivých vozech přivěšovaných na vlacích kategorie Nex nebo Rn, nebo ucelenými poštovními vlaky. V jízdním řádu 2009/2010 je pro potřeby České pošty vedeny tři páry ucelených poštovních vlaků:[37]

  • Nex 50550/55051 Poštovní expres Ostrava hl. n. 20:08 - Praha-Malešice 00:08 / Praha-Malešice 21:13 - Ostrava hl. n. 01:50
  • Nex 50552/55053 Poštmistr Ostrava hl. n. 21:02 - Praha-Malešice 01:40 / Praha-Malešice 22:44 - Ostrava hl. n. 02:47
  • Nex 50554/55055 Poštovský panáček Ostrava hl. n. 22:22 - Praha-Malešice 04:03 / Praha-Malešice 01:22 - Ostrava hl. n. 06:57

Sběrné přepravní uzly České pošty

Česká pošta nyní provozuje 11 sběrných přepravních uzlů (SPU). Velké automatizované sběrné přepravní uzly jsou v Praze, Brně, Plzni, Olomouci, budován je v Ústí nad Labem. V roce 1997 bylo přepravních uzlů 70, celkem po dokončení centralizace třídění jich výhledově má být v republice 8 (zrušeny mají být ještě SPU Liberec, Česká Třebová a Tábor).[7]