Majetkové záležitosti. Mimo běžné záležitosti popsané na webové stránce města, lze považovat za významné schválení záměru prodeje částí pozemků v tzv. zóně ekonomické aktivity Podhorka o rozloze cca 3.000 m2 (za cenu 150 Kč/m2). Tvar pozemku respektuje známé průběhy inženýrských sítí, s výjimkou dešťové kanalizace od čerpací stanice PHM, která je však uložena velmi hluboko a majetkově ošetřena věcným břemenem. Na pozemcích lze očekávat provozování zpevněné parkovací plochy, např. pro provoz autobazaru. Takto oddělený pozemek bude patrně nutno obsloužit novou účelovou komunikací napojenou na vjezd do stávající čerpací stanice PHM (viz územní plán).
Úprava toku Třebovky. Město Česká Třebová dlouhodobě usiluje o úpravu říčního jezu u Domova důchodců v České Třebové. Jez již neslouží k původnímu účelu a představuje povod- ňové riziko. V současnosti probíhá územní řízení na investiční akci „Třebovka, Třebovice - Česká Třebová, úprava toku v obcích". Stavebníkem je Povodí Labe, s.p. V rámci této stavby se předpokládá náhrada stávajícího jezu (nyní v majetku města) zdrsněným kamenných skluzem, doplněným proti proudu o zemní zídku a po proudu betonovou zdí. Stavba předpokládá rovněž užití částí pozemků v majetku města. Zastupitelé schválili odprodej pozemků o rozloze cca 490 m2 za cenu 60 Kč/m2. Na financování stavby se město nebude nijak podílet.
Zastupitelé také schválili finanční příspěvky pro společnost Eko Bi, s.r.o. nutné pro financování ztráty z provozu zimního stadionu ve výši 800 tis. Kč (obdobnou jako v jiných letech) a další mimořádný příspěvek ve výši 1200 tis. Kč na financování ztráty z provozu Skiareálu Peklák vzhledem k velmi klimaticky nepříznivé zimní sezóně. Zde se byl obdobný příspěvek naposledy poskytnut v roce 2008.
Celoroční hospodaření města v r. 2013 Hospodaření města Česká Třebová skončilo v r. 2013 s výsledkem salda příjmů a výdajů celkem +23.186.488,69 Kč. Zúčtování příjmů a výdajů minulých let vč. roku 2013 je v celkové hodnotě -72.142.662,88 Kč. Toto záporné saldo je kryto přijatými úvěry, jejichž nesplacený zůstatek na konci roku 2013 v součtu činí 91.760.000,- Kč. Závěrečný účet obsahuje navíc stavy veškerých finančních prostředků na finančních fondech města, stav nesplacených a přijatých půjček včetně výsledků hospodaření příspěvkových organizací města a organizací městem založených k 31.12.2013. Údaje účetní závěrky, plnění rozpočtu města a údaje uvedené v závěrečném účtu byly ověřeny nezávislým auditorem. Auditor ve Zprávě o výsledku přezkoumání identifikuje pouze jedinou chybu, a to chybnou výši opravných položek k pohledávkám, která je způsobena chybou softwaru modulu účetnictví. V současné době je již tento nedostatek ze strany dodavatele softwaru odstraněn. Uvedený nedostatek však v žádném ohledu neovlivňuje výši zúčtování příjmů a výdajů města v účetní závěrce města. Auditor ve zprávě mj. konstatuje, že při přezkoumání nebyly zjištěny nedostatky v souladu hospodaření města s finančními prostředky ve srovnání se schváleným rozpočtem, či nedostatky ve smyslu neúplnosti, nesprávnosti nebo neprůkaznosti vedení účetnictví a sestavení účetní závěrky. V přijatém usnesení je konstatováno, že Zastupitelstvo města schvaluje účetní závěrku Města Česká Třebová k 31.12.2013 a celoroční hospodaření Města Česká Třebová v r. 2013 ve smyslu §17 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, a to bez výhrad.
Rozpočtová změna č. 1 v roce 2014 U daňových příjmů je zatím jen jediná změna výše výnosů daně z příjmů právnických osob - město Č.T. Ostatní daňové příjmy v celkovém součtu za období leden - květen zatím odpovídají rozpočtu. Do rozpočtu jsou zapojena všechna dosud přijatá pojistná plnění a ostatní příjmy. V rozpočtu výdajů jsou započteny poskytnuté dotace: Volby do evropského parlamentu (316 tis.) Dotace na projekt “Přírodovědné pokusy ve škole” na ZŠ Habrmanova (388 tis. Kč), dotace na hudební festivaly KC Č. Třebová (30 tis. Kč), dotace pro programy Městské knihovny (82 tis. Kč), na přírodovědnou soutěž na ZŠ Habrmanova je započtena dotace 13 tis. Kč a pro hasičské sbory dotace 20 tis. Kč. Na opravu výtahu a vstupu do “Červeńáku” čp. 1400 získalo město dotaci 858 tis. Kč, Městské muzeum získalo na digitalizaci sbírek a kulturní aktivity dotaci 45 tis. Kč a na pohřebnictví dotace 3,5 tis. Kč. Dotace na zateplení budovy MŠ Vinohrady zatím nebyla poskytnuta, proto je v rozpočtu výdajů vynechána částka 3650 tis. Kč. Nižší bude také plnění u dotací na opravu dveří v budově gymnázia (-13 tis. Kč) a na revitalizaci městské zeleně (- 205 tis. Kč.) Změny jsou v některých položkách rozpočtu výdajů. Příznivá zima umožnila snížit rozpočet nákladů na zimní údržbu o 1 mil. Kč, dále byla odložena oprava obkladů fasády budovy II. stupně ZŠ Habrmanova. Velká část z ušetřených prostředků ve výši 1160 tis. Kč bude využita na jiné opravy a údržbu škol. Na opravy vstupu a výtahu DPS č. 1400 bude nutné v rámci této rozpočtové změny vynaložit 1720 tis. Kč, (z toho 858 tis. je získáno v rámci dotace). V rámci změny rozpočtu je pamatováno s částkou vyšší o 550 tis. Kč na opravy objektů SDH, Změna č. 1 rozpočtu města pamatuje ještě částkou 670 tis. Kč na novou akci - multifunkční hřiště (nejen) pro seniory v Javorce, které bude vybudováno v sousedství stávajícího dětského hřiště. Pro financování změn bylo schváleno vyšší zapojení přebytku hospodaření z minulých let celkem ve výši 3,11 mil. Kč. Zůstatek finančních prostředků z minulých let včetně finančních prostředků Fondu rozvoje bydlení odpovídá částce 4 248 tis. Kč.
Schválení obecně závazné vyhlášky č. 2/2014. o stanovení koeficientu pro výpočet daně z nemovitých věcí. Vyhláška stanovuje snížený koeficient (ve výši 1,0) kterým se násobí vypočtená základní sazba daně u stavebních pozemků a zákonem vyjmenovaných budov a staveb v katastrálních územích Skuhrov, Svinná a Kozlov (na stejnou hodnotu jako v obcích do 1000 obyvatel). Proti stávajícímu stavu se snížený koeficient nestanoví pro stavby katastrální území Lhotka a vyjmenované stavby v katastrálním území Parník, kde byl dosud stanoven OZV z r. 1995 koeficient 1,6. OZV dále stanoví koeficient ve výši 1,5, kterým se násobí na území celého města základní sazba daně u staveb uvedených v § 11 odst. l písm b) až d): b) budovy pro rodinnou rekreaci a budovy rodinného domu využívané pro rodinnou rekreaci a u budovy, která plní doplňkovou funkci k těmto budovám, s výjimkou garáže, c) garáže vystavěné odděleně od budov obytných domů a u jednotky, jejíž převažující část podlahové plochy je užívána jako garáž, d) zdanitelné stavby a jednotky, jejichž převažující část zastavěné plochy zdanitelné stavby nebo podlahové plochy jednotky je užívána k podnikání. Podle § 12 zákona o dani z nemovitých věcí může obec na území celé obce stanovit místní koeficient, ve výši 2,3,4 nebo 5, kterým se násobí daň poplatníka za jednotlivé druhy pozemků, zdanitelných staveb nebo jednotek Schválená OZV 2/2014 tuto možnost zvýšení daně z nemovitých věcí nevyužívá a místní koeficient nestanovuje. Daň z nemovitých věcí tak zůstává na nejnižší možné úrovni. Podle OZV 2/2014 bude finanční úřad vyměřovat daň z nemovitých věci od r. 2015, není třeba podávat nové daňové přiznání. (Celý text vyhlášky je na další straně).
Strategie pro rozvoj města Město Česká Třebová obdrželo finanční prostředky z EU z fondu ESFR pro projekt „Strategie pro rozvoj města Česká Třebová". Na základě Smlouvy o dílo je zpracovatelem Strategického plánu města Česká Třebová na léta 2014 - 2020, který je součástí celého projektu, společnost Erste Grantika Advisory, a.s. Brno. Plán je složen z několika dílčích dokumentů, které byly vytvořeny ve fázi analytické i návrhové. Dokumenty Strategie 2014 -2020 a Akční plán 2014 -2018 jsou stěžejními částmi rozvojového dokumentu “Strategický plán města Česká Třebová na léta 2014 - 2020". Je to zajímavý velmi obsáhlý textový dokument (42 stran) obsahující mnoho grafů a tabulek a další přiložené tabulky v excelu. Zastupitelé jej na jednání vzali v současné fázi přípravy na vědomí. Po zapracování připomínek bude předložen zastupitelům ke schválení.
Různé. V části “Různé” zastupitelé schválili nové úplné znění zakládací listiny příspěvkové organizace města “Sociální služby” a podobně také nové znění zřizovacích listin všech šesti jednotek sboru dobrovolných hasičů v České Třebové. Ve všech zřizovacích listinách je nyní upraven článek 7, který nyní nově uvádí minimální počty členů jednotky (u jednotky SDH Česká Třebová - JPO II. - jde o 12 členů, v ostatních jednotkách - JPO V.- 9 členů).
Zastupitelé dále schválili dodatek k letošní smlouvě o poskytnutí finanční dotace pro T.J. Sokol Česká Třebová, ve kterém se původně schválená částka 110 tis. Kč zvyšuje o 40 tis. Kč. Dotace je poskytnuta provedení rekonstrukce budovy, opravu střechy a vchodových dveří sokolovny Na Skále. Finanční prostředky T. J. Sokol zkoušela zajistit s pomocí Východočeské sokolské župy Pippichovy, ale byla odmítnuta.
Stanovení počtu členů zastupitelstva obce. V říjnu 2014 budou volby do obecních zastupitelstev. V §67 zákona o obcích je stanoveno, že zastupitelstvo obce je složeno z členů zastupitelstva, jejichž počet na každé volební období stanoví zastupitelstvo obce nejpozději 85 dnů před dnem voleb. Pro město naší velikosti (od 10 tis. do 50. tis. obyvatel) může mít zastupitelstvo 15 - 35 členů. Od roku 1994 je počet členů zastupitelstva města v České Třebové stálý - 27 členů. Protože na jednání 23. 6. nikdo nenavrhl změnu, zůstane (podle ustanovení §68 odst.4 zákona 128/2000 Sb ve znění pozdějších předpisů) počet členů zastupitelstva města i v příštím volebním období stejný.
MĚSTO ČESKÁ TŘEBOVÁ Obecně závazná vyhláška č. 2/2014 o stanovení koeficientu pro výpočet daně z nemovitých věcí
Zastupitelstvo Města Česká Třebová se na svém zasedání dne 23.06.2014 usnesením č. xx usneslo vydat na základě § 10 písm. d) a § 84 odst. 2 písm. h) zákona č.128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů v souladu s ustanoveními § 6 odst. 4 písm. b) a § 11 odst. 3 písm. a) a b) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů , tuto obecně závaznou vyhlášku:
Článek č. l Základní ustanovení
Tato obecně závazná vyhláška upravuje koeficienty pro výpočet daně z nemovitých věcí, kterou tvoří daň z pozemků, daň ze staveb a daň z jednotek na území města Česká Třebová.
Článek č. 2 Daň z pozemků
U stavebních pozemků uvedených v § 6 odst. 2 písm. b) zákona 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon") v katastrálním území Skuhrov u České Třebové, v katastrálním území Svinná u České Třebové a v katastrálním území Kozlov u České Třebové se základní sazba stanovená podle §6 odst. 2 písm. b) zákona násobí koeficientem l ,0.
Článek č. 3 Daň ze staveb
1) U všech staveb uvedených v § 11 odst. l písm. a) a f) zákona v katastrálním území Skuhrov u České Třebové, v katastrálním území Svinná u České Třebové a v katastrálním území Kozlov u České Třebové se základní sazba stanovená podle § 11 odst. l písm. a) a f) zákona, případně zvýšená podle § 11 odst. 2 zákona násobí koeficientem 1,0.
2) U jednotlivých druhů staveb uvedených v § 11 odst. l písm. b) až d) zákona a u jednotek uvedených v § 11 odst. l písm. c) a d) zákona se základní sazba stanovená podle §11 odst. l písm. b) až d) zákona, případně zvýšená podle § 11 odst. 2 zákona na celém území města Česká Třebová násobí koeficientem 1,5.
Článek č. 4 Místní koeficient
Na území města Česká Třebová se místní koeficient podle § 12 zákona nestanovuje.
Článek č. 5 Zrušovací ustanovení
Zrušuje se obecně závazná vyhláška Městské rady Města Česká Třebová č. 4/1995 o stanovení koeficientu pro výpočet daně z nemovitosti ze dne 31.11. 1995.
Článek č. 6 Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dne 01.01.2015.
Jaroslav Zedník starosta města
Ing. Jaromíra Žáčková Dobromil Keprt místostarostka města místostarosta města
|