Nová publikace
Českotřebováka Antonína Škacha
Třebovák
Antonín Škach je uznávaný plochodrážní novinář a pro Třebováky
především soukromý učitel angličtiny. Loni v r. 2013 vydal v
orlickoústeckém nakladatelství OFTIS skutečně velmi obdivuhodnou
publikaci (o hmotnosti kilogram) "Jiří Štancl - fenomén ploché"
dráhy. Ve své snaze pokračoval a tak letos k tomuto titulu
přidal i další, tentokrát s názvem "Sekáček se zlatou přilbou..." o
další legendě českého plochodrážního sportu Antonínu Kasperovi
starším.
Zájem o plochou dráhu neboli anglicky speedway si Antonín Škach
udržel od chlapeckých let a prohloubil, sbíral všechny články a
dostupné informace, stal se kamarádem mnoha českých významných
plochodrážních závodníků a také plochodrážním novinářem. Z vlastních
prostředků vydal první
plochodrážní ročenku,
neměl zajištěn žádný sponzoring, prodělal spoustu peněz. Přesto byla
přínosem. Když totiž nechtěl v tomto ztrátovém projektu pokračovat,
ozval se důležitý sponzor, potom i další. Plochodrážní ročenka díky
Antonínu Škachovi vychází každoročně, letos je již v přípravě její
desátý ročník 2014. Mapuje veškeré české dění v plochodrážním sportu,
obsahuje veškeré výsledky závodů v roce, také fotografie, plán nové
sezóny… Také reportáže ze všech závodů, které píše Antonín Škach vždy
z depa, nikoliv z tribuny.
Ještě k nové
publikaci "Sekáček se zlatou přilbou". podle Speedway A - Z.cz
(projektu Antonína Škacha) vyšla dne 4. září t.r., je to tedy vlastně
velmi čerstvá zpráva. Předmětem zájmu Antonína Škacha se
stala legenda české a československé ploché dráhy. Téma je zpracováno
pět velmi zajímavým způsobem, publikace si zaslouží veřejnou
prezentaci jistě i u nás v České Třebové, v trvalém bydlišti autora.
Více ZDE
(O nově vydané publikaci připravím s autorem do dalšího vydání
Čt. zpravodaje na listopad rozhovor.)
O
ponásledovaných křesťanech v Nigérii
Česká křesťanská akademie, místní pobočka v České Třebové pořádala
v neděli 28.9. v prostorách modlitebny Církve bratrské přednášku
bratra Simona z organizace Pomoc pronásledovaných církví přednášku o
situaci křesťanů v Africe, především pak v Nigerii. Prednášku uvedl
Jiři Vencl, který také přednášejícího pozval. Zázemi poskytla Církev
bratská, kde také měl bratr Simon hlavni kázáni. Kdo přišel nelitoval,
přítomné překvapilo, jak v dnešním světě jsou pronásledovaní lidé za
svoji viru.
- předání tří nových kompletně vybavených sanitních vozidel pro
Zdravotnickou záchrannou službu Pardubického kraje (ZZS PaK).
-
-
3 nové
sanitky - pondělí 29/9
- Předání se uskuteční se v pondělí 29. září 2014 v 10 hodin
před budovou ZZS PaK za přítomnosti hejtmana Pardubického
kraje Martina Netolického, 1. náměstka hejtmana Romana Línka a
ředitele ZZS PaK Pavla Svobody. Současně tu bude prezentováno
vybavení krajské záchranky pro případ výskytu vysoce virulentní
nákazy v regionu ( biovaky, ochranné obleky, masky).
Švédsko může být při budování dopravní infrastruktury inspirací
Stockholm/Södertälje (26. 9. 2014) – Dopravní stavby, organizace
veřejné dopravy, rozvoj dopravní infrastruktury, ale také systém
zadávání veřejných zakázek. To byla hlavní témata jednání delegace
Pardubického kraje vedené hejtmanem Martinem Netolickým a náměstkem
zodpovědným za dopravu a dopravní obslužnost Jaromírem Duškem se
zástupci místní samosprávy v Södertälje ve Stockholmském kraji.
V oblasti Stockholmu se stejně jako
v Pardubickém kraji intenzivně zabývají rozvojem dopravní
infrastruktury. Přestože zde mohou využívat všechny čtyři druhy
dopravy, místní samosprávy za klíčové oblasti rozvoje jednoznačně
považují železniční a dálniční dopravu. „Pokud se švédský stát
rozhodne pro investici do výstavby silnice národního zájmu, jde zde
vše mnohem rychleji než u nás. Jakmile schválí plán výstavby klíčové
komunikace, vykoupí pozemek od majitele za tržní hodnotu posílenou o
dalších dvacet procent. Několikaleté spory a zdržování stavby zde
neznají. Švédské zákony v tomto ohledu hovoří jasně a všichni tato
pravidla respektují,“ sdělil jeden ze zajímavých poznatků
z jednání hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Ten věří, že
poslední novela zákona, kterou nedávno schválil český parlament,
uvolní státu ruce pro vykupování pozemků pro R35.
Výstavbu dopravní infrastruktury ve
Švédsku rovněž usnadňuje i jednodušší stavební řízení. Okruh jeho
účastníků je užší. „Naše negativní zkušenosti s účastí některých
občanských sdružení, která se neustále proti všemu odvolávají a
nekonečně tím prodlužují potřebná rozhodnutí pro výstavbu některých
důležitých projektů, jako například splavnění Labe, ve Švédsku
nemají. Tato hnutí nejsou ze zákona účastníky stavebního řízení a
mohou dávat pouze doporučení. Tím se celý proces významně
urychluje,“ informoval náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu a
dopravní obslužnost Jaromír Dušek.
Užší spolupráce státu se
samosprávami na dopravních investicích
Ve Stockholmském kraji při
dopravních stavbách funguje také velmi dobře spolupráce státu a
regionu s místními samosprávami. Jednu z nich navštívila i česká
delegace, která se zajímala především o zajištění financování
společných projektů. „Jednalo se o stavbu, která je vzorovým
příkladem napojení páteřní komunikace a nového průmyslového areálu.
Díky blízkosti přístavu a železnice bude brzy vybudován multimodální
uzel. Inspirace pro naše krajské město se proto nabízí. Projekt je
financován zčásti ze státního rozpočtu a zčásti z vlastních zdrojů
města. Přáli bychom si, aby to takto mohlo fungovat i v naší
republice. Opatření, které nyní realizujeme ve spolupráci se státem
na zvýšení bezpečnosti na I/35 ukazují, že
by to jít mohlo,“ doplnil šéf delegace a hejtman Martin
Netolický.
Zástupci
Pardubického kraje a Správy a údržby silnic Pardubického kraje se
rovněž seznámili s výrobním procesem a vývojem ve společnosti SCANIA,
která je jedním z největších producentů kamionů na světě. Ta se ke
špičce řadí především díky kvalitě, té zde věnují mimořádnou
pozornost. Klíčovým faktorem úspěchu firmy SCANIA je perfektní
organizace práce a důraz na vědu a výzkum. To dokládají i čísla,
z dvanácti tisíc zaměstnanců jich více než čtvrtina pracuje právě
v oblasti vývoje.
|