CZ LOKO uvede v Berlíně na trh nové posunovací lokomotivy ČESKÁ TŘEBOVÁ, 22. září 2014 Dvě absolutní novinky, dvounápravové dieselelektrické lokomotivy 794.001 pro tratě s rozchodem 1 435 mm a TME3 – 020 pro rozchod 1 520 mm, uvede na trh zítra akciová společnost CZ LOKO na veletrhu InnoTrans Berlín. Ten se koná od 23. do 26. září a je nejprestižnější evropskou výstavou dopravních technologií. Lokomotiva řady 794 je určena pro evropské dopravce, zajišťující především lehkou posunovací službu na vlečkách nebo speciálních drahách, jako jsou provozy metra. Lokomotiva řady TME3 je určena pro lehkou a středně těžkou posunovací a traťovou službu v postsovětských zemích. Vyrábí se v Bělorusku ve spolupráci s tamní státní železnicí a využívá tedy i výhod, plynoucích z členství této země v Euroasijské unii. Jejími členy jsou dále Rusko a Kazachstán, připojení zvažuje například Turecko. „Jde o lokomotivy, které představují náš vlastní výzkum a vývoj. Řada 794 je nejmenší novou lokomotivu v portfoliu CZ LOKO a na evropském trhu nebude mít mnoho konkurenčních alternativ. Segment vlečkových lokomotiv s výkonem do 400 kW je ostatními výrobci téměř opomíjen. Věříme, že tato lokomotiva bude pro mnohé drážní operátory atraktivní volbou s výbornými provozními výsledky,“ říká Josef Gulyás, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO pro střední Evropu. Lokomotiva může být vybavena automatickým spřáhlem a radiovým dálkovým ovládáním. Strojvedouce pak zastává i funkci posunovače a výhybkáře. Tím se spoří provozní náklady na obsluhu vlečky a zvyšuje se rovněž bezpečnost provozu. Nová širokorozchodná lokomotiva TME3 je sice už dvacátou této řady, premiérově se ale představuje v designovém konceptu lokomotiv CZ LOKO, použitém například v řadách 744, 753.6 a 794. „Jednotné vizuální provedení vozidel posiluje pozici značky CZ LOKO a její prestiž,“ dodává Roman Čechura, manažer marketingu CZ LOKO. S touto asynchronní posunovací lokomotivou chce firma oslovit celý východní trh jako alternativou za dosluhující lokomotivy pro lehký a středně těžký posun, využívané na seřazovacích nádražích, v dolech, cukrovarech a dalších podnikových vlečkách. CZ LOKO se v Berlíně představí v samostatné expozici, v sousedství německé firmy Zeppelin – Power Systems, která se ve světovém koncernu Zeppelin stará o oblast energetických systémů a implementaci spalovacích motorů CAT. Ty ve svých lokomotivách využívá i CZ LOKO.
Společnost CZ LOKO má sídlo a hlavní závod v České Třebové, provozovny v Jihlavě a Nymburce. S loňským obratem 1,988 miliardy korun a 715 zaměstnanci patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na výrobu, modernizace a opravy motorových lokomotiv.
|
Na snímku dvounápravová dieselelektrická lokomotivy 794.001 pro tratě s rozchodem 1 435 mm |