Hanebné praktiky v České Třebové                                       


Máme předvolební čas, kdy se některé informace mohou hodit. Tak si vysvětluji příspěvek pana doktora M. Wagnera z Prahy právě před komunálními volbami ve věci konkursního  řízení na funkci ředitele ZUŠ, které se uskutečnilo v červnu letošního roku.

Předesílám, že nikdo nikdy nezpochybnil hudební kvality pana ředitele Mimry.

Konkursní řízení bylo vypsáno zároveň na ředitele ZUŠ a ředitelku DDM Kamarád z důvodu, který jsem uvedla dříve. Je zajímavé, že jsem za celou dobu nikde nezaznamenala, že by se někdo pozastavoval nad vypsáním konkursního řízení na paní ředitelku DDM.

Nepochopila jsem dobře, proč pisatel  zmiňuje dvě komise - a to kulturní a konkursní.  Členy kulturní komise (jako orgán samosprávy) navrhují jednotlivé politické strany s tím, že na jednání jsou zvaní i ředitelé příspěvkových kulturních organizací města (muzeum, knihovna, ZUŠ, DDM, KC). Ředitelé mají stejné právo vystupovat na komisi a přednášet zde své návrhy jako každý další člen. Podle prezenčních listin z jednání této komise byl pan Mgr. Mimra přítomen na jednání  naposledy v únoru roku 2010, přestože schůze se uskutečňovaly od 17 nebo častěji od 18 hodin. Předpokládám, že pokud by připomínkoval dobu zahájení komise kvůli své výuce, jistě by mu bylo vyhověno. Z tohoto důvodu mi uniká smysl zmínky o kulturní komisi.

Co se týče komise konkursní:

1)      Složení komise bylo v souladu s platnou legislativou, kde kromě 5 odborníků byla přítomna pouze 1 osoba s 1 hlasem jako zástupce vedení města (místostarostka)

2)      Hluboce se mě dotýká zpochybnění kvality zástupkyně ředitele ZUŠ. Paní Jarmila Holcová vyučuje na ZUŠ 20 let a jako svou zástupkyni si ji vybral sám pan ředitel před 6 lety. V souladu se zákonem jí vydal rozhodnutí, kterým považuje předpoklad odborné kvalifikace za splněný a pedagogické vzdělání má paní Holcová vystudované. Od vzniku hudebního oddělení hry na el. klávesové nástroje na ZUŠ je jeho vedoucí. Počtem žáků již deset let je toto oddělení v hudebním oboru na této škole největší a její žáci dosahují výrazných úspěchů na soutěžích. Absolvovala několik kvalifikačních kurzů, jelikož studium hry na el. klávesové nástroje, jako hlavní obor, konzervatoře donedávna neotevíraly. Změna nastala v roce 2014, kterou paní Holcová využila a přihlásila se ke studiu v rámci studijního oboru Hudba pro tento typ studijního zaměření ještě před vyhlášením konkurzu na ředitele ZUŠ. Navíc vyniká organizačními schopnostmi. K tomu všemu rada přihlédla při jejím jmenování.

Je překvapivé, kolik důvěrných informací o paní Holcové získal pan doktor z Prahy, když tyto jsou součástí personální agendy na ZUŠ. Kladu si také otázku, proč si pan Mgr. Mimra vybral jako svého zástupce právě paní učitelku s tak „nízkými“ předpoklady, jež uvádí pisatel, když ZUŠ přímo oplývá pedagogy s ukončeným vysokoškolským vzděláním. Co asi bylo smyslem této personální politiky pana ředitele? Na to, ať si odpoví každý sám, jak nepřímo vyzývá autor článku na konci svého předvolebního provolání.

Pro mne je dále nevysvětlitelné, jak se z neveřejného jednání konkursní komise dostala k pisateli jím zmíněná informace z ústního jednání konkursního řízení. Mám sice zemědělské vzdělání, jak autor uvádí (v době mých studií ještě neexistoval obor státní správa a ani by mě nenapadlo, jakou budu vykonávat funkci), ale stále se snažím respektovat určité společenské zásady (např. mlčenlivost z neveřejných jednání).

Závěrem bych chtěla říci, že pro mne byly překvapivé emaily od různých „netřebováků“ zejména z Prahy v celé této záležitosti. Doufám, že naše město stoupne na důležitosti díky tomu, jak důkladně sledují kulturní život v našem městě, jistě jen proto, aby napomohli ke zviditelnění obyvatel České Třebové.

 

Ing. Jaromíra Žáčková, místostarostka