Odborníci SŽDC a ČD  v českotřebovském uzlu                 

(Česká Třebová, 7.9.) V úterý 2. září se konala promo jízda prvního obnoveného spoje soupravou Stadler na trati Česká Třebová - Moravská Třebová - Chornice za účasti významných činitelů ze společnosti České Dráhy a především  také ze SŽDC. Mimo vrchního přednosty provozního obvodu SŽDC Česká Třebová Ing. Zdeňka Kudrny se akce zúčastnil ředitel regionálního pracoviště SŽDC Hradec Králové Ing. Vladimír Filip a také náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Ing. Mojmír Nejezchleb, V doprovodu hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického se akce zúčastnil  také za České dráhy Ing. Zbyněk Savara. a Ing. Ivo Toman a také radní Pardubického kraje pro oblast dopravy Ing. Jaromír Dušek. Během zmíněné  promo jízdy pozval Ing. Zdeněk Kudrna a Martin Netolický  všechny zúčastněné také na prohlídku dispečerského pracoviště českotřebovského uzlu v budově 019, kam ovšem museli projít  černým  mokrým a pomalovaným podchodem z ulice bratří Hubálků. Takto "jemně" byli odpovědní funkcionáři SŽDC upozorněni na žalostný stav tohoto podchodu, který je přitom klíčovou spojnicí města se čtvrtí Borek a průmyslovou zónou. Ani cílové místo v budově 019 není bez problémů. Proto bylo i zde co řešit. Budova 019, dokončená v roce 1972,  je dosud ve vlastnictví ČD, SŽDC ji proto nespravuje a také ani neopravuje, i když se řídí doprava v našem uzlu jejími pracovníky,"  řekl hejtman Martin Netolický. Jako minimální potřeba byla označena výměna zdejších rozměrných oken a to co nejdříve. "Ukázalo se, že se jedná o řešitelný problém a velmi mě potěšila dnešní zpráva o tom, že se zde již objevili pracovníci, kteří mají výměnu oken na starosti. Okna by tak mohla být vyměněna ještě do příchodu nevlídného počasí. Ukázalo se za potřebné jednat také o rekonstrukci podchodu do Hubálkovy ulice, proto jsme narychlo přizvali k jednání také starostu města Jaroslava Zedníka. Stav podchodu je opravdu žalostný a jeho kompletní generální rekonstrukce bude možná až v souvislosti s přestavbou uzlu v rámci rekonstrukce jednoho z posledních úseků železničního koridoru. Pro urychlení  rekonstrukce spojení se také znovu oprášila myšlenka vybudování nadchodu, jehož trasa a postup výstavby není na přesné poloze koridorových tratí nijak závislý, dodal Martin Netolický.  Nový nadchod nebo rekonstruovaný podchod bude veliká investice,  nelze očekávat, že bude vybudován např. v příštím roce.  Bude to v každém případě záležitost SŽDC. Proto bylo velmi dobře, že se  hejtmanovi Martinu Netolickému podařilo využít přítomnost odpovědných špičkových pracovníků SŽDC a ČD v České Třebové k prezentaci problematického podchodu a navrhnout i řešení.  
Milan Mikolecký, foto Luboš Kozel