- (Česká Třebová, 7.9.) V úterý 2. září se konala promo jízda prvního obnoveného spoje
soupravou Stadler na trati Česká Třebová - Moravská Třebová - Chornice
za účasti významných činitelů ze společnosti České Dráhy a především
také ze SŽDC. Mimo vrchního přednosty provozního obvodu SŽDC Česká Třebová Ing. Zdeňka Kudrny se akce zúčastnil ředitel regionálního
pracoviště SŽDC Hradec Králové Ing. Vladimír Filip a také náměstek generálního
ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Ing. Mojmír Nejezchleb, V doprovodu hejtmana Pardubického kraje
Martina Netolického se akce zúčastnil také za České dráhy Ing.
Zbyněk Savara. a Ing. Ivo Toman a také radní Pardubického kraje pro
oblast dopravy Ing. Jaromír Dušek. Během zmíněné promo jízdy
pozval Ing. Zdeněk Kudrna a Martin Netolický všechny zúčastněné
také na prohlídku dispečerského pracoviště českotřebovského uzlu v
budově 019, kam ovšem museli projít černým mokrým a
pomalovaným podchodem z ulice bratří Hubálků. Takto "jemně" byli
odpovědní funkcionáři SŽDC upozorněni na žalostný stav tohoto podchodu,
který je přitom klíčovou spojnicí města se čtvrtí Borek a průmyslovou zónou.
Ani cílové místo v budově 019 není bez problémů. Proto bylo i zde
co řešit. Budova 019, dokončená v roce 1972, je dosud ve
vlastnictví ČD, SŽDC ji proto nespravuje a také ani neopravuje, i když
se řídí doprava v našem uzlu jejími pracovníky," řekl hejtman
Martin Netolický. Jako minimální potřeba byla označena výměna zdejších
rozměrných oken a to co nejdříve. "Ukázalo se, že se jedná o
řešitelný problém a velmi mě potěšila dnešní zpráva o tom, že se zde již
objevili pracovníci, kteří mají výměnu oken na starosti. Okna by tak
mohla být vyměněna ještě do příchodu nevlídného počasí. Ukázalo se za
potřebné jednat také o rekonstrukci podchodu do Hubálkovy ulice, proto
jsme narychlo přizvali k jednání také starostu města Jaroslava Zedníka.
Stav podchodu je opravdu žalostný a jeho kompletní generální
rekonstrukce bude možná až v souvislosti s přestavbou uzlu v rámci
rekonstrukce jednoho z posledních úseků železničního koridoru. Pro
urychlení rekonstrukce spojení se také znovu oprášila myšlenka
vybudování nadchodu, jehož trasa a postup výstavby není na přesné poloze
koridorových tratí nijak závislý, dodal Martin Netolický. Nový
nadchod nebo rekonstruovaný podchod bude veliká investice,
nelze očekávat, že bude vybudován např. v příštím roce. Bude to v
každém případě záležitost SŽDC. Proto bylo velmi dobře, že se
hejtmanovi Martinu Netolickému podařilo využít přítomnost odpovědných
špičkových pracovníků SŽDC a ČD v České Třebové k prezentaci
problematického podchodu a navrhnout i řešení.
- Milan Mikolecký, foto Luboš Kozel
-
-
-
-
-
-
-
-
|