- Naše
škola ZŠ Nádražní navštěvuje už několik let Východočeské divadlo
Pardubice. Pořádá ho zejména pro 8. a 9. ročník. Pokud se zúčastní
málo žáků, je možné jej doplňovat mladšími nebo staršími studenty,
kteří zde chodili na školu.
-
Minulý rok, kdy my jako 8. ročník, jsme jezdili a byli jsme velmi
nadšeni. Celkem jsme viděli šest divadelních představení – nehrají
zde jen pardubičtí herci, ale i z Hradce Králové a další. Zhlédli
jsme různé typy představení, jak humorný příběh, tak i dramata či
tragédie, která nás velmi nadchla. Je pravda, že některé
představení nezaujalo všechny žáky, nám osobně se líbila všechna.
-
Vlastně je to skvělá věc, zkulturnit svoji osobnost, přeci jen
většina dětí s rodiči do divadla nejezdí. Proto tuto příležitost,
kterou naše škola nabízí, využíváme. Naučíme se tam více slušného
a kultivovaného chování.
- Na
představení musíme být slušně oblečeni. Platí zde pravidla, která
by se měla dodržovat. Zároveň se tak naučíme správnému chování ve
společnosti. Žákyně 9. ročníku Z. Schovancová, M.
Holánková
-
Železniční doprava v kraji musí být řešena komplexně a s rozumem,
shodují se experti
- Pardubice (9. 10. 2015)
– Zástupci Pardubického kraje diskutovali s dopravními experty,
zástupci Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), ale také Českých
drah (ČD) s cílem nalézt optimální společný postup při tvorbě
systému regionální železniční dopravy. Diskutovalo se například o
výstavbě uzlů Pardubice a Česká Třebová, modernizaci trati na Hradec
Králové či modernizaci tratí z Chocně na Ústí nad Orlicí a Litomyšl.
-
„Tato
setkání mají zcela jistě smysl, avšak chybí mi v tomto formátu
zástupci oddělení dopravní obslužnosti Ministerstva dopravy, kteří
jsou často poté těmi, kdo naše záměry odmítají. Rádi bychom měli
ucelené stanovisko, jak stát nahlíží na podporu regionální
železniční dopravy. Jsme si vědomi toho, že jako kraj podporujeme
regionální železniční dopravu proti současným tendencím,“ uvedl
hejtman Martin Netolický, který se jednání účastnil společně
s náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem.
- Uzel Pardubice
v několika etapách
- V případě přestavby
železničního uzlu Pardubice se předpokládá zahájení první etapy
stavby v polovině roku 2018. V rámci první etapy stavby by mělo
dojít k prodloužení podchodu pod nádražím směrem na sídliště Dukla
či vybudování pátého nástupiště. Dále je počítáno s takzvanou
Medlešickou či Ostřešanskou spojkou směrem na Chrudim.
- Zastávku na Parníku
v České Třebové chceme, shodli se přítomní
- I přes původní plány,
které nepočítaly s vybudováním zastávky Česká Třebová – Parník, se
přítomní shodli, že tato železniční stanice rozšíří počty
cestujících, kteří v současné době musí využívat autobusovou
dopravu. „Ujasnili jsme si také další postup v případě
překladiště společnosti Metrans a dalších návazných investic
v oblasti tří mostů směrem na Semanín,“ sdělil Netolický.
- Modernizace tratí
z Chocně do Ústí nad Orlicí a Litomyšle
- Plány SŽDC počítají
s modernizací tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí se zahájením v roce
2019 a Litomyšle, přičemž se jedná a možnosti omezení množství
železničních přejezdů ve Vysokém Mýtě, čímž by se mohla zvýšit
traťová rychlost.
-
-
Benefiční
koncert ke Dni seniorů se špatně plakátovaným začátkem
- V neděli 4. 10. odpoledne se v Malé scéně konal zdařilý koncert
žáků a souborů českotřebovské Základní umělecké školy, který
pořádalo Kulturní centrum, Sociální služby, ZUŠ a Církev bratrská.
V programu bylo zařazeno 15 programových čísel s vysokou úrovní a
pěkně provedenými skladbami. Vystoupil zde také dětský pěvecký
soubor ZUŠ Kajetánek. Výtěžek koncertu byl věnován pro
českotřebovským sociálním službám ve prospěch Domova pro seniory.
Výtěžek mohl být ovšem ještě větší kdyby se podařilo ujednotit
začátek koncertu. V Českotřebovském zpravodaji a také v programové
nabídce městské webové stránky byl uveden začátek v 16 hodin, ale na
plakátech Kulturního centra již v 15 hodin. Koncert začal v 15
hodin, ale někteří posluchači přišli na koncert až v době, kdy
koncert končil. Bylo to nedorozumění. Je to ale škoda, byl to
koncert benefiční a šlo vlastně i o to, jaká částka se na koncertu
pro určený účel vybere.
-
-
Hřebečský
tunel bude na tři dny uzavřen
- Pardubice (9. 10. 2015) – Silnice I/35 v tunelu Hřebeč bude od
14. října 6:30 hodin do 16. října 15 hodin úplně uzavřena pro
veškerý provoz mimo vozidel integrovaného záchranného systému. Důvodem
je každoroční běžná údržba tunelu – mytí tunelu, kontrola SOS hlásek či
nátěry kovových konstrukcí – a frézování příčných odvodňovacích spár na
dolní estakádě. V případě nepříznivých klimatických podmínek pro nátěry
kovových konstrukcí bude následovat ještě částečná uzavírka 17., 18.,
24. a 25. října, vždy od 9:00 do 16:00.
- Objízdná trasa bude vedena po silnici III/36826 (původní silnice
I/35, která byla opuštěna po dokončení tunelu). Uzavírka a objízdná
trasa budou značeny přechodným dopravním značením. Objízdná trasa úplné
uzavírky je obousměrná, pro částečnou uzavírku jednosměrná ve směru na
Svitavy. Délka objízdné trasy je zhruba 3,5 kilometru.
-
-
Psalo se před 10 lety v říjnu 2005:
-
Plánovaný postup obnovení činností hokejového oddílu
- Oddíl ledního hokeje má vzhledem k vstřícnému přístupu městského
úřadu v podobě výstavby zimního stadionu před sebou velký kus práce. V
minulosti byl totiž právě lední hokej sportem číslo l v České Třebové.
Je tedy na co navazovat, neboť shodou okolností právě příští rok tomu
bude již 70 let od založení hokejového oddílu v České Třebové. Věříme
že stále je ve městě mnoho lidí kteří se rádi k tomuto sportu ať
aktivně, nebo jen duševně vrátí a pomohou v jeho rozvoji. V rámci
České republiky je lední hokej jedním ze dvou nejpopulárnějších
sportů. I díky tomuto faktu předpokládáme, že se nám podaří přitáhnout
k lednímu hokeji široké věkové spektrum mládeže. Vždyť často vídáme na
ulicích děti v hokejových dresech jak se snaží napodobit naše největší
hokejové hvězdy. Nyní nastává doba pro opravdový zážitek za hry který
jim chce oddíl ledního hokeje ve spolupráci s městem Česká Třebová
nabídnout.
Aby se výše uvedený záměr mohl naplnit rozhodl se výbor ledního hokeje
postupovat následujícím způsobem:
1. Obnovení činnosti na úrovni vytvoření fungujícího výboru oddílu.
2. Jednání s kompetentními úřady města ve věci probíhající výstavby
umělé ledové plochy. V rámci jednání stanovení nutného minimálního
technického zázemí z hlediska fungování zimního stadionu pro potřeby
oddílu a komerčního využití.
3. Při zahájení provozu uspořádat ve spolupráci s městem zahajovací
akci
4. Uspořádání náboru do základních věkových kategorií.
5. V rámci udržení dostatečně široké hráčské a funkcionářské základny
byl již navázán kontakt s oddílem LH Ústí nad Orlicí pro založení
budoucí úzké spolupráce v rámci výchovy hokejové mládeže. Účelem
spolupráce je získat co největší spádovou oblast pro potenciální
zájemce o LH s nabídnutím co nejlepšího zázemí pro všechny věkové
kategorie.
6. Po slavnostním otevření zimního stadionu pořádat do konce sezóny
alespoň přátelské zápasy družstva mužů, které od příští sezóny bude
hrát v domácím prostředí okresní přebor. Oddíl LH se chce touto cestou
dostat do podvědomí obyvatel města jako fungující organizace.
7. Přihlášením maxima kategorií do oficiálních soutěží dostat na zimní
stadion maximum dalších soutěžních zápasů a tím zvýšit obsazenost ZS.
8. Oddíl ledního hokeje se bude snažit o vytvoření místní soutěže pro
neregistrované hráče a tím vytvořit prostor pro aktivní vyžití široké
sportovní veřejnosti v České Třebové a okolí.
Předseda LH Lokomotiva Česká Třebová Ing. Břetislav Zeman
-
-
Před 10 lety
jsme připomínali 40 let výroby radiátorů v České Třebové (v
tehdejším OPMP Koventa)
-
Dne
30. září 2005 v pátek se konalo setkání vedení firmy s bývalými
pracovníky firmy. Konalo se při příležitosti 40. výročí zahájení výroby
radiátorů v České Třebové, tehdy ovšem v podniku místního průmyslu
Koventa Česká Třebová. Dnešní Korado vzniklo privatizací tohoto závodu
nejdříve jako společnost s ručením omezeným, později jako akciová
společnost, která se od svého vzniku odvážně rozvíjí za účasti
mezinárodního kapitálu, roste počet zaměstnanců, objem výroby, tržby i
produktivita práce. Iniciativa, která vedla k rozvoji firmy však vznikla
"doma" v České Třebové, to je to nejcennější. Na programu byla od 13
hodin prohlídka výrobních prostor v novém závodě a následné posezení
v restauraci „Na Horách“.
- Dne 15.10.2005 organizovalo
Korado a.s.od 09.00 – 15.00 hod. Den otevřených dveří i pro veřejnost.
(Od otevření nového závodu uplyne nyní v listopadu roku 2015 již 18
let.). MM
(Foto z Koventy z roku 1965)
|