Českotřebovský deník 240/2015 (9.10.)                                  
Divadlo na Nádražce
Naše škola ZŠ Nádražní navštěvuje už několik let Východočeské divadlo Pardubice. Pořádá ho zejména pro 8. a 9. ročník. Pokud se zúčastní málo žáků, je možné jej doplňovat mladšími nebo staršími studenty, kteří zde chodili na školu.
Minulý rok, kdy my jako 8. ročník, jsme jezdili a byli jsme velmi nadšeni. Celkem jsme viděli šest divadelních představení – nehrají zde jen pardubičtí herci, ale i z Hradce Králové a další. Zhlédli jsme různé typy představení, jak humorný příběh, tak i dramata či tragédie, která nás velmi nadchla. Je pravda, že některé představení nezaujalo všechny žáky, nám osobně se líbila všechna.
Vlastně je to skvělá věc, zkulturnit svoji osobnost, přeci jen většina dětí s rodiči do divadla nejezdí. Proto tuto příležitost, kterou naše škola nabízí, využíváme. Naučíme se tam více slušného a kultivovaného chování.
Na představení musíme být slušně oblečeni. Platí zde pravidla, která by se měla dodržovat. Zároveň se tak naučíme správnému chování ve společnosti.   Žákyně 9. ročníku Z. Schovancová, M. Holánková
Železniční doprava v kraji musí být řešena komplexně a s rozumem, shodují se experti

Pardubice (9. 10. 2015) – Zástupci Pardubického kraje diskutovali s dopravními experty, zástupci Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), ale také Českých drah (ČD) s cílem nalézt optimální společný postup při tvorbě systému regionální železniční dopravy. Diskutovalo se například o výstavbě uzlů Pardubice a Česká Třebová, modernizaci trati na Hradec Králové či modernizaci tratí z Chocně na Ústí nad Orlicí a Litomyšl.
„Tato setkání mají zcela jistě smysl, avšak chybí mi v tomto formátu zástupci oddělení dopravní obslužnosti Ministerstva dopravy, kteří jsou často poté těmi, kdo naše záměry odmítají. Rádi bychom měli ucelené stanovisko, jak stát nahlíží na podporu regionální železniční dopravy. Jsme si vědomi toho, že jako kraj podporujeme regionální železniční dopravu proti současným tendencím,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se jednání účastnil společně s náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem.
Uzel Pardubice v několika etapách
V případě přestavby železničního uzlu Pardubice se předpokládá zahájení první etapy stavby v polovině roku 2018. V rámci první etapy stavby by mělo dojít k prodloužení podchodu pod nádražím směrem na sídliště Dukla či vybudování pátého nástupiště. Dále je počítáno s takzvanou Medlešickou či Ostřešanskou spojkou směrem na Chrudim.
Zastávku na Parníku v České Třebové chceme, shodli se přítomní
I přes původní plány, které nepočítaly s vybudováním zastávky Česká Třebová – Parník, se přítomní shodli, že tato železniční stanice rozšíří počty cestujících, kteří v současné době musí využívat autobusovou dopravu. „Ujasnili jsme si také další postup v případě překladiště společnosti Metrans a dalších návazných investic v oblasti tří mostů směrem na Semanín,“ sdělil Netolický.
Modernizace tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí a Litomyšle
Plány SŽDC počítají s modernizací tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí se zahájením v roce 2019 a Litomyšle, přičemž se jedná a možnosti omezení množství železničních přejezdů ve Vysokém Mýtě, čímž by se mohla zvýšit traťová rychlost.
 
Benefiční koncert ke Dni seniorů se špatně plakátovaným začátkem

V neděli 4. 10. odpoledne se v Malé scéně konal zdařilý koncert  žáků a souborů českotřebovské Základní umělecké školy, který pořádalo Kulturní centrum, Sociální služby, ZUŠ a Církev bratrská.  V programu bylo zařazeno 15 programových čísel s vysokou úrovní a pěkně provedenými skladbami. Vystoupil zde také dětský pěvecký soubor ZUŠ Kajetánek. Výtěžek koncertu byl věnován  pro českotřebovským sociálním službám ve prospěch Domova pro seniory. Výtěžek mohl být ovšem ještě větší kdyby se podařilo ujednotit začátek koncertu. V Českotřebovském zpravodaji a také v programové nabídce městské webové stránky byl uveden začátek v 16 hodin, ale na plakátech Kulturního centra již v 15 hodin.  Koncert začal v 15 hodin, ale někteří posluchači přišli na koncert až v době, kdy koncert končil.  Bylo to nedorozumění. Je to ale škoda, byl to koncert benefiční a šlo vlastně i o to, jaká částka se na koncertu pro určený účel vybere. 
 
Hřebečský tunel bude na tři dny uzavřen

Pardubice (9. 10. 2015) – Silnice I/35 v tunelu Hřebeč bude od 14. října 6:30 hodin do 16. října 15 hodin úplně uzavřena pro veškerý provoz mimo vozidel integrovaného záchranného systému. Důvodem je každoroční běžná údržba tunelu – mytí tunelu, kontrola SOS hlásek či nátěry kovových konstrukcí – a frézování příčných odvodňovacích spár na dolní estakádě. V případě nepříznivých klimatických podmínek pro nátěry kovových konstrukcí bude následovat ještě částečná uzavírka 17., 18., 24. a 25. října, vždy od 9:00 do 16:00.
Objízdná trasa bude vedena po silnici III/36826 (původní silnice I/35, která byla opuštěna po dokončení tunelu). Uzavírka a objízdná trasa budou značeny přechodným dopravním značením. Objízdná trasa úplné uzavírky je obousměrná, pro částečnou uzavírku jednosměrná ve směru na Svitavy. Délka objízdné trasy je zhruba 3,5 kilometru.
 
Psalo se před 10 lety v říjnu 2005:
Plánovaný postup obnovení činností hokejového oddílu

Oddíl ledního hokeje má vzhledem k vstřícnému přístupu městského úřadu v podobě výstavby zimního stadionu před sebou velký kus práce. V minulosti byl totiž právě lední hokej sportem číslo l v České Třebové. Je tedy na co navazovat, neboť shodou okolností právě příští rok tomu bude již 70 let od založení hokejového oddílu v České Třebové. Věříme že stále je ve městě mnoho lidí kteří se rádi k tomuto sportu ať aktivně, nebo jen duševně vrátí a pomohou v jeho rozvoji. V rámci České republiky je lední hokej jedním ze dvou nejpopulárnějších sportů. I díky tomuto faktu předpokládáme, že se nám podaří přitáhnout k lednímu hokeji široké věkové spektrum mládeže. Vždyť často vídáme na ulicích děti v hokejových dresech jak se snaží napodobit naše největší hokejové hvězdy. Nyní nastává doba pro opravdový zážitek za hry který jim chce oddíl ledního hokeje ve spolupráci s městem Česká Třebová nabídnout.
Aby se výše uvedený záměr mohl naplnit rozhodl se výbor ledního hokeje postupovat následujícím způsobem:
1. Obnovení činnosti na úrovni vytvoření fungujícího výboru oddílu.
2. Jednání s kompetentními úřady města ve věci probíhající výstavby umělé ledové plochy. V rámci jednání stanovení nutného minimálního technického zázemí z hlediska fungování zimního stadionu pro potřeby oddílu a komerčního využití.
3. Při zahájení provozu uspořádat ve spolupráci s městem zahajovací akci
4. Uspořádání náboru do základních věkových kategorií.
5. V rámci udržení dostatečně široké hráčské a funkcionářské základny byl již navázán kontakt s oddílem LH Ústí nad Orlicí pro založení budoucí úzké spolupráce v rámci výchovy hokejové mládeže. Účelem spolupráce je získat co největší spádovou oblast pro potenciální zájemce o LH s nabídnutím co nejlepšího zázemí pro všechny věkové kategorie.
6. Po slavnostním otevření zimního stadionu pořádat do konce sezóny alespoň přátelské zápasy družstva mužů, které od příští sezóny bude hrát v domácím prostředí okresní přebor. Oddíl LH se chce touto cestou dostat do podvědomí obyvatel města jako fungující organizace.
7. Přihlášením maxima kategorií do oficiálních soutěží dostat na zimní stadion maximum dalších soutěžních zápasů a tím zvýšit obsazenost ZS.
8. Oddíl ledního hokeje se bude snažit o vytvoření místní soutěže pro neregistrované hráče a tím vytvořit prostor pro aktivní vyžití široké sportovní veřejnosti v České Třebové a okolí.
Předseda LH Lokomotiva Česká Třebová Ing. Břetislav Zeman
 

Před 10 lety jsme  připomínali 40 let výroby radiátorů v České Třebové (v tehdejším OPMP Koventa)

Dne 30. září 2005 v pátek se konalo setkání vedení firmy s bývalými pracovníky firmy. Konalo se při příležitosti 40. výročí zahájení výroby radiátorů v České Třebové, tehdy ovšem v podniku místního průmyslu Koventa Česká Třebová. Dnešní Korado vzniklo privatizací tohoto závodu nejdříve jako společnost s ručením omezeným, později jako akciová společnost, která se od svého vzniku odvážně rozvíjí za účasti mezinárodního kapitálu, roste počet zaměstnanců, objem výroby, tržby i produktivita práce. Iniciativa, která vedla k rozvoji firmy však vznikla "doma" v České Třebové, to je to nejcennější. Na programu byla od 13 hodin prohlídka výrobních prostor v novém závodě a následné posezení v restauraci  „Na Horách“.
Dne 15.10.2005  organizovalo Korado a.s.od 09.00 – 15.00 hod. Den otevřených dveří i pro veřejnost. (Od otevření nového závodu uplyne nyní v listopadu roku 2015 již 18 let.). MM

(Foto z Koventy z roku 1965)