-
Lokomotiva CZ
LOKO řady 741.7 schválena pro provoz v Polsku
-
ČESKÁ TŘEBOVÁ, 7. října 2015
-
Po
třech letech intenzivní práce získala akciová společnost CZ LOKO 25.
září schvalovací protokol Drážního úřadu Polské republiky pro provoz
komplexně modernizované lokomotivy řady 741.7 určené k posunovací
a traťové službě na tamních železničních
tratích.
-
„Bylo to náročné časově i procesně. Za
výsledkem je značné úsilí konstruktérů, technologů, kolegů z technické
dokumentace i výroby. Máme z toho upřímnou radost, protože náročnost
procesu schvalování kolejových vozidel v Polsku je po celé Evropě
pověstná,“ říká Martin Švercl,
manažer exportu CZ LOKO. Tím se firmě otevřela cesta ke schválení jejich
dalších komplexně modernizovaných lokomotiv, určených pro české, polské,
slovenské a maďarské železniční dopravce, a další obchodně zajímavá
teritoria. Lokomotivy řady 741.7 již využívají dopravci v Česku,
Slovensku, Turecku a v Itálii.
-
Dokument vydal Krzysztof Dyl, ředitel Drážního úřadu Polské republiky, a
CZ LOKO tak získalo možnost, jak svou univerzální lokomotivu, určenou na
celostátní a regionální tratě a vlečky o rozchodu 1 435 mm, nabízet také
polským železničním dopravcům. Firma k tomu využije i svou dceřinou
společnost CZ LOKO Polska, která v zemi podniká už od roku 1999.
-
Čtyřnápravové motorové lokomotivy řady
741.7 jsou vybaveny digitálním řídicím systémem MSV Elektronika,
spalovacím motorem CAT 3508C o výkonu 1 000 kW, alternátorem Siemens a
elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální
rychlost lokomotiv je zvýšena ze 70 resp. 90 km/h na 100 km/h.
Lokomotivy o hmotnosti 18 tun na nápravu mají díky sníženým kapotám
výrazně zlepšené výhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího.
-
Původní lokomotivy řad 740, 741, nebo
742 procházejí ve výrobních závodech CZ LOKO komplexní modernizací podle
vlastní výkresové dokumentace. Hlavní rám a rámy podvozků z původních
vozidel jsou po otryskání podrobeny defektoskopické kontrole. Na hlavní
rám jsou dosazeny nové čelníky s patentovanými deformačními prvky. Nový
spalovací motor, trakční alternátor, kabina a všechny ostatní komponenty
takto modernizované lokomotivy přináší drážním dopravcům užitné
vlastnosti srovnatelné s novými vozidly. Vysoká spolehlivost a
prodloužení cyklů údržby výrazně šetří náklady na provoz. Ten splňuje i
emisní limity EU Stage IIIA.
-
Strojvedoucím i posunovačům lokomotivy
741.7 poskytují potřebný komfort a bezpečnost. Při traťových výkonech
mohou strojvedoucí využít nových funkcí digitálního řídicího systému
jako je automatická regulace rychlosti. Systém vícenásobného řízení
umožňuje spojení dvou i více lokomotiv z produkce CZ LOKO k tažení velmi
těžkých vlaků v náročném terénu bez nároku na další personál. Ke snížení
nákladů na údržbu brzdných systémů přispěla i nová elektrodynamická
brzda. Instalovaný systém skluzové ochrany zaručuje lepší využití
trakční síly při nepříznivých adhezních podmínkách.
-
Zdeněk Zuntych
|