-
Ve středu dne
11. 11. 2015 veřejné bruslení z provozních důvodů odpadá – domácí zápas
HC Kohouti Česká Třebová vers. Chotěboř. Za pochopení předem děkujeme.
-
Jednání
zastupitelstva města
-
V
pondělí 9. listopadu se konalo další jednání českotřebovského
zastupitelského sboru. Z 27 členů zastupitelstva bylo jednání přítomno
23 členů, omluveni byli Ing. Dalibor Zelený, JUDr. Martin Netolický,
PhD., Mgr. Hana Frühaufová a Pavel Jasanský. Program jednání byl velmi
stručný, neboť hlavním bodem programu byly majetkové záležitosti.
Vedoucí odboru majetku města jich k řešení předložil celkem devět,
většinou řešily velmi jednoduché majetkové převody a dorovnání parcel.
Zastupitelé všechna usnesení schválili podle návrhu předloženého radou
města. Jako příklady záležitostí, které vyžadovaly rozsáhlejší výklad,
uvedu schválení prodeje pozemků pod domy SBD Trávník v Kozlovské
ulici. Původní požadavek družstva byl širší, SBD požadovalo odkoupení
pozemku před domy až ke Kozlovské ulici. V tomto pozemku je řada
důležitých inženýrských sítí a navíc ještě není rozhodnut osud domů čp.
801 a 802 případně jejich parcel pod Základní uměleckou školou, které na
tento pozemek navazují. Zastupitelé dále řešili otázku stavebních parcel
v oblasti bývalého kravína v Bezděkově, kde existuje záměr majitele
tento objekt přestavět na řadové bydlení a chtěl by proto zajistit
větší pozemek ve svém vlastnictví. Vzhledem k tomu, že zde existují
ještě další záměry na zástavbu, tak zastupitelé akceptovali doporučení
rady města na to, aby se zatím parcely města neodprodávaly, mohlo by to
brzdit některé další záměry pro zástavbu této oblasti, které byla
vytipována pro zástavbu jako velmi vhodná. Vedoucí odboru
majetku Ing. Jiří Smrčka dále přestavil zastupitelům přehled všech
nemovitostí v majetku města a jejich využití. Z přehledu je např.
zřejmé, že v majetku města zůstává nyní celkem 433 bytových
jednotek. jsou to především všechny byty sociální a pak také byty
v domech, které byly rekonstruovány se státní dotací a které nelze zatím
(obvykle 20 let po rekonstrukci) privatizovat. V některých
objektech jsou jen malé počty bytů: v mateřských školách U
stadionu, Vinohrady a Habrmanova, hospoda Skuhrov, (1), Klácelova 80(1),
Podbranská 992 (3), Ústecká 205 (5), Moravská 2104 (je zde také 1
městský byt). Některé z těchto bytů jsou dočasně prázdné.
- V rámci bodu různé byly řešeny dotazy a připomínky zastupitelů. Sem
patří např. řešení problematické dopravní situace v Habrmanově ulici
před základní školou, kde je živý provoz a vzniká zde potřeba zastavit
případně stát pro rodiče přivážející děti do školy. Vyhýbají se zde
autobusy a jsou dvě stání pro invalidy. Situaci bude řešit dopravní
komise. Byla také řešena připomínka na umístění kontejnerů a popelnic v
městské památkové zóně pod budovou radnice v Klácelově ulici a
problematika vyvolaná dotazy občanů k černému kouři, který je občas k
vidění nad komínem městského krematoria. Krematorium je v majetku města,
nedávno prošlo spalovací zařízení generální opravou. Vysvětlení podal
Ing. Jiří Smrčka, vedoucí odboru majetku. Vysvětlil, že spalovací
zařízení má mnoho čidel a regulace, že by mělo zjistit bezporuchový
provoz. Pokud se tedy závady ve spalovacím procesu vyskytují, tak to je
vyloženě vinou obsluhy zařízení, nedodržováním správné
technologie. Je tedy důležité, aby občané, pokud spatří nějaký problém
"černý kouř" navozující úvahu o nedokonalém spalování, měli by
informovat odbor majetku nebo životního prostředí a uvést přesně čas,
kdy se tak stalo. Pec městského krematoria má kapacitu spalování
19 těl za 24 hodin. Podle evidence zde bylo za rok spáleno až 3500 těl,
přitom potřeba odpovídající počtu úmrtí v České Třebové je cca 180 těl
ročně. Kapacita pece tak byla opravdu vysoko využita.
- Z toho vyplývá, že do České Třebové přiváží ke spalu mnoho
pohřebních služeb z opravdu širokého okolí, snad i proto, že zde byla
cena spalu příznivější než jinde. Je zřejmé, že tlak na dodržování
technologie bude třeba dále stupňovat. (mm)
-
Sociální
služby Česká Třebová, přijme do pracovního poměru (zástup za
mateřskou a rodičovskou dovolenou)
pracovníka
přímé obslužné péče, pro pracoviště Domova pro seniory.
Termín
nástupu -1.1.2016
Pracovní
režim- dvanáctihodinové směny ve všední den, sobotu,neděli i ve
svátek.
Požadované
vzdělání - příslušné vzdělání , nebo akreditovaný kurz pracovníka v
sociálních službách.
Ostatní
požadavky : Flexibilita, bezúhonnost, dobrý fyzický a zdravotní stav.
Telefonické
informace : PO-PÁ 8:00-15:00
Drvoštěpová
D -vedoucí zdrav. úseku a přímé obslužné péče.
mobil:739
344 576 tel: 465 503 400
-
ORL ambulance MUDr.Renata Fabiánová Městská poliklinika
oznamuje změnu,
-
od 1. ledna 2016 bude ordinace přemístěna do Lékařského domu v
Litomyšlské ulici (zelená budova u Billy)
-
-
Vedení kraje
se v tlaku na ministerstvo spojilo s městy na trase R35 a europoslancem
- Pardubice (9. 11. 2015) –
Příznačně začala schůzka vedení Pardubického kraje se starosty měst
na trase plánované rychlostní silnice R35 a europoslancem Tomášem
Zdechovským. Kvůli nehodě na současné nejvytíženější silnici I/35 a
ucpanému Vysokému Mýtu se v kolonách zdrželi starostové Litomyšle,
Svitav a Moravské Třebové a jednání začalo se 40minutovým zpožděním.
Jeho výsledkem bylo podepsání společné výzvy Ministerstvu dopravy ČR
k urychlenému zahájení dostavby R35.
- Výzvu adresovanou
Ministerstvu dopravy České republiky k urychlené dostavbě rychlostní
silnice R35 podepsali hejtman Martin Netolický, 1. náměstek Roman
Línek, poslanec Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský, starosta Holic
Ladislav Effenberk, starosta Litomyšle Radomil Kašpar, starosta
Moravské Třebové Miloš Izák, starosta Svitav David Šimek a starosta
Vysokého Mýta František Jiraský.
- „Pokoušíme se využít
všechny prostředky v tlaku na vládu, v minulém týdnu jsme prosili o
pomoc prezidenta a chceme spojit síly se všemi, kterých se kritická
situace na I/35 týká,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
- „Ve výzvě se odvoláváme
i na Memorandum schválené vládou a podepsané ministrem dopravy v roce
2006. Bohužel se za těch necelých 10 let stihla dokončit jen malá část
záměrů a vidíme, že vzhledem k neúnosnosti situace na I/35 musí být
náš hlas mnohem naléhavější,“ doplnil Roman Línek.
-
Urychlené vybudování rychlostní
silnice R35 má zásadní význam nejen pro řešení neutěšené dopravní
situace v Pardubickém kraji, kdy zejména města jako Vysoké Mýto a
Litomyšl jsou neúměrně zatěžována silniční dopravou.
Dokončení tohoto silničního tahu přinese také vytvoření druhého
páteřního tahu ČR ve směru západ – východ. Jako spojnice mezi
dálnicemi D11 a D47 vytvoří R35 v severní části republiky paralelní
propojení Čech s Moravou k trase D1. V rámci Pardubického kraje by pak
urychlení přípravy i realizace stavby mělo pomoci rozvoji kraje a
posílení jeho regionálních vazeb.
-
Společná výzva bude zaslána
premiérovi vlády a ministru dopravy, v kopii pak Ředitelství silnic a
dálnic a Státnímu fondu dopravní infrastruktury.
-
Naskenovaný dokument je připojen
|