-
Informace k centralizaci
pracovišť, tzv. dodejen, České pošty ve Vysokém Mýtě a v Chocni
- Česká pošta se rozhodla
přistoupit k centralizaci svých dodejen (tedy pracovišť, ze kterých jdou
pak dále rozváženy zásilky) ve Vysokém Mýtě a v Chocni. Důvodem byla
především technologicky i sociálně nevyhovující pracoviště v obou
městech. Dodejny byly sloučeny do nově zrekonstruovaného objektu, který
patří České poště a který má velmi výhodnou polohu, protože se nachází
v těsné blízkosti nádrží Choceň. Taková změna není ojedinělá, Česká
pošta v průběhu let 2014 a 2015 provedla ve východních Čechách cca 50
obdobných centralizací.
- Dodejna a podací pošta
Vysoké Mýto byla provozována v pronajatých prostorech s vysokým nájemným
v nevyhovujících technologických podmínkách. Česká pošta, která
spolupracovala i se starostou obce, hledala nové vhodné prostory pro
umístění obou provozoven. Nabízené lokality ovšem nebyly pro oba provozy
dostačující.
- Celý projekt stěhování se
začal připravovat v roce 2013 jako dílčí část optimalizace obvodu depa
Česká Třebová 70 a v souvislosti s převodem podací pošty Choceň 2 na
Poštu Partner. Ta je provozována Konzumem Ústí nad Orlicí. V Chocni se
nejedná o změnu obsluhy daného území, tedy převod na motorizované
doručovaní, ale pouze o fyzické přestěhování doručovatelů do jiných
prostor.
-
Výchozí
situace:
- Z dodejny Vysoké Mýto
nepřešlo do nového pracoviště 13 pracovníků z celkových 15. Tito
pracovníci ukončili s Českou poštou pracovní poměr z organizačních
důvodů, tedy nárokem na odstupné, a to i přesto, že s nimi zástupci
České pošty opakovaně jednali na různých úrovních řízení. Hlavním
důvodem odchodů bylo dojíždění do zaměstnání.
- Vlakové spojení z Vysokého
Mýta s frekvencí 30 minut v trvání 15 minut končí na nástupišti
bezprostředně sousedícím s dodejnou Choceň. S ohledem na situaci v
četnosti výpovědí došlo v průběhu září ke zdvojení pracovních pozic
doručovatelů jako příprava na samostatné doručování k 1. 10. 2015. K 1.
10. 2015 byly všechny typové pozice obsazeny.
-
-
Provedená
opatření:
- Personální výpadek byl
nahrazen pracovníky depa Česká Třebová 70 a převodem doručovatelů
z ostatních dep ve východních Čechách.
- Nábor pracovníků probíhá
prostřednictvím webových stránek. Bylo rozneseno 20 tisíc letáků.
Zástupci České pošty jednali s 10 starosty v obvodu dodejny s žádostí o
spolupráci. Informace a letáky byly umístěny na všech poštách v okolí a
na budově dodejny, stejně tak byly předány na železniční zastávky na
trati Pardubice – Česká Třebová.
- Česká pošta posílila
finanční motivaci na uvedená pracoviště o tisíc korun za odpracovaný
měsíc po dobu tří měsíců. Stejnou částku obdrží zaměstnanec z řad pošt a
dodejen, pokud přivede na dodejnu nového pracovníka.
- Česká pošta v průběhu října
evidovala ve východních Čechách v oblasti doručování sedm podnětů na
kvalitu v dané oblasti. Mezi nimi jsou i podněty starostů Sruby a Zámrsk,
které byly projednány. Tyto podněty však neobsahovaly žádné konkrétní
údaje. Při jednání bylo domluveno, že věcné připomínky budou předány
prostřednictvím místních poboček k řešení na dodejnu. Zatím nebyl předán
ani jeden podnět.
|