-
Poslední
elektronický deník roku 2015
- Je spojen s přáním všeho dobrého
pro rok 2016, ať se to týká všech, kteří tyto stránky navštěvují,
všech Vašich blízkých a městských institucí, společností, tak i
soukromých firem, Budeme-li dobře hospodařit, bude se nám
všem dobře dařit. a Budeme-li zdraví, a šťastní, bude nám všem dobře.
Tak nějak by měl vypadat ideál nejen příštího roku. Doufejme, že toho,
co by nám mohlo toto zkazit nebude moc a že to dobře dopadne!
-
-
Českotřebovský zpravodaj začal vydaným lednovým číslem již svůj 47.
ročník, distribuce proběhla během 30. prosince.
Doručení do schránek se podle mých informací nepodařilo pouze vnitřním
městě a sídlišti Trávník, a ještě v Ústí nad Orlicí, což bude
napraveno hned 1. ledna nového roku 2016. První čísla zpravodaje
na internetu se objevila již v roce 1998, pravidelné denní zprávy v
roce 2003. I zde je tedy již slušná řádka let, kdy jsou články k
dispozici na
www.zpravodaj.probit.cz. Obsah zpravodajství na internetu se od
tištěného vydání ovšem poněkud odlišuje, zpravodajství na internetu
obsahuje řadu denních zpráv, které v měsíčním kontextu ztrácejí
význam, umožňují rychlou diskuzi a je zde mnohonásobně více
fotografií, samozřejmě barevných. I zde budeme v roce 2016 pokračovat
seč budou síly stačit. A někdy je opravdu problém zajistit informace
na internetu a současně sestavovat zprávy do tisku,. které se
musí měnit, upravovat, zkracovat, vybírat atd. Na webu je prostě více
místa.
-
-
Přelom roku
přinesl mráz a tím i zasněžování na obou lyžařských
svazích v našem dosahu, tedy na Pekláku i v Přívratu. Začalo se již
30. prosince, nejdříve opatrně, ale již na Silvestra mrze pořádně,
takže není třeba výkon sněžných děl a tyčí nikterak omezovat.
V Přívratu je svah kratší, tak je naděje, že bude připraven po
lyžovačku dříve než Peklák, kde si potrpí také na vyšší vrstvu sněhu.
-
-
Předvánoční
prodejní horečka je za námi, nastalo období slev a
"totálních výprodejů", bude pokračovat i po novém roce. Parkoviště u
hypermarketů byla hodně zaplněna, ukazuje se, že prodejny ve
městě mají situaci těžkou už jen tím, že všichni míří především do
obchodní zóny.
-
-
Večer bude v
19 hodin silvestrovský ohňostroj, potom už vstoupíme do
roku 2016. Ať je úspěšný !
-
-
Nabízím k pronájmu volný byt 1+1 v centru města Česká Třebová (5.
patro) za cenu 5.900 Kč/měsíčně včetně energii, kabelové TV a
internetu 10 Mbps. Byt je volný. Pouze nekuřákovi. Bližší info tel.
776 394 460.
-
V CZ LOKO mají zaměstnanci garantované výhody na tři
roky dopředu
-
ČESKÁ
TŘEBOVÁ, 31. prosince 2015
- Zaměstnanci
akciové společnosti CZ LOKO vstupují do roku 2016 s benefity a
výhodami, které jim firma garantuje na 36 měsíců dopředu, tedy až do
31. 12. 2018. Jde o výsledek kolektivního vyjednávání zástupců
zaměstnavatele a zaměstnanců stvrzený v nové, tříleté kolektivní
smlouvě. Podle generálního ředitele Josefa Bárty jde o výraz důvěry
v zaměstnance, prosperitu a sílu firmy, která patří mezi přední
evropské výrobce diesel-elektrických lokomotiv.
-
„Velice si toho
vážím. Sociální dialog nezná vítěze a poražené, protože kolektivní
smlouva je vždy výsledkem dohody. Odbory se snaží podílet na tom, aby
firma fungovala a lidé u nás chtěli pracovat,“
říká Magdalena
Stránská, předsedkyně ZO OSŽ.
-
V kolektivní smlouvě a
jejích přílohách se standardně řeší benefity uzavřené nad rámec
zákoníku práce. Novinkou je „školkovné“, tedy
podpora mladých zaměstnanců s
rodinami, kteří od ledna 2016 získají měsíční příspěvek do 500 Kč na
pobyt dětí v mateřské škole. Mezi další výhody například
patří placené volno navíc v délce šesti dnů v roce, rekondiční kůry
pět dní v roce na rizikových pracovištích, finanční bonus za
přítomnost, příspěvek na závodní stravování, penzijní nebo životní
pojištění, sport, zdraví, kulturu nebo vzdělávání.
-
Personální ředitel Tomáš
Brancuzský, který je v CZ LOKO odpovědný za kolektivní vyjednávání,
považuje uzavření tříleté dohody za oboustranně velmi výhodné.
„Naše nároky na všechny zaměstnance stále stoupají. Naproti tomu jim
ale firma nabízí dlouhodobou vizi, sociální jistoty, včetně včasné
výplaty a k ní řadu benefitů. To pokládám pro stabilizaci zaměstnanců
za velmi cenné. Přitom se snažme, aby pro dlouholeté zaměstnance
benefity posílily,“ dodal k uzavřené kolektivní smlouvě. Ta byla
na tři roky uzavřena poprvé v historii firmy. Dosud to bylo vždy pouze
na rok.
-
Foto: Tříletou
smlouvu podepsali Josef Bárta a Magdalena Stránská.
-
-
Na sociální
služby v kraji bude podobně prostředků jako v roce 2015
- Pardubice
(30. 12. 2015) – Pardubický kraj obdržel v minulých dnech informaci
o účelové dotaci na
financování běžných výdajů
souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních
služeb na rok 2016,
která bude ve výši 446,5 milionu
korun.
- „Pro
srovnání, na začátku roku 2015 byla tato dotace pouze 407 milionů a
následně byla navýšena ještě o 41,8 milionů, tudíž jsme celkově
rozdělovali částku 448,9 miliony korun,“
uvedl Pavel Šotola, radní pro sociální věci a neziskový sektor.
- Malé
snížení dotace je dáno tím, že z krajských programů podpory bylo
přeřazeno 47 služeb v České republice do programu Ministerstva práce a
sociálních věcí na podporu poskytování sociálních služeb s
nadregionální či celostátní působností a na ně si ministerstvo
ponechalo 55 milionů korun.
- „Všechny
sociální služby, které o dotaci požádaly a budou splňovat dotační
podmínky, touto dotací pokryjeme. Zároveň se ucházíme i o další
finanční prostředky z evropských fondů, a to zejména pro služby
sociální prevence,“ dodal Pavel Šotola.
-
Ministerstvo práce a sociálních věcí letos mělo na sociální služby pro
kraje 8,315 miliardy korun, které byly rozděleny pomocí směrného
čísla definovaného v příloze zákona o sociálních službách.
-
-
Dítě je také spotřebitel a má
svá práva
-
Velmi opomíjeným tématem v České
republice je problematika dětského spotřebitele. Mnozí z nás stále
nechápou, že také děti mají právo na to, aby chodily v kvalitní obuvi
a hrály si s nezávadnými hračkami. Právě dětskému spotřebiteli se
věnuje občanské sdružení Budulínek.eu, které se na svých
stejnojmenných webových stránkách profiluje jako informační a
poradenský portál zaměřený zejména na dětského spotřebitele.
- „Denně mě zaráží, kolik
rodičů nakupuje pro své děti nekvalitní výrobky,“ říká Lenka
Mužíčková, předsedkyně občanského sdružení Budulínek.eu a pokračuje:
„Naše sdružení zastává názor, že je třeba věnovat se dětem jako
plnohodnotným spotřebitelům. Měli bychom se chovat zodpovědně při
nákupu oblečení, bot i hraček. Kvalita by měla být na prvním místě.
Vždyť pár ušetřených korun za pochroumané zdraví našeho dítěte jistě
nestojí.“
- Webové stránky
Budulinek.eu jsou určeny široké veřejnosti. Každý zde najít různé rady
a doporučení týkající se nákupu obuvi, oblečení nebo potravin,
bezpečného chování se dětí na internetu, zdraví či spotřebitelských
práv. Informace jsou doplněny také o názory odborníků specializujících
se na jednotlivé oblasti. Návštěvníkům webu jsou informace předávány
nejen klasickou, ale také netradiční formou různých kvízů, názorných
obrázků a fotografií. „Moc děkuji za skvělou soutěž, naprosto
perfektní přílohy a pracovní materiály a super zábavu! A samozřejmě
pěkné ceny! Jsem ráda, že jsem natrefila na Váš web, studnici dalších
cenných a užitečných informací,“ říká paní Bezděková, výherkyně
poslední, 6-ti týdenní soutěže, zaměřené obecné znalosti různých témat
spotřebitelského chování a spotřebitelských práv.
-
-
O praktikách
„Šmejdů“ se učí už i na školách
- Občanské sdružení Generation Europe v
letošním roce představilo a otestovalo nový formát on-line výukového
diáře pro tablety a PC. Online vzdělávací diář je určen žákům a
učitelům základních a středních škol a navazuje na zavedený formát
tištěného diáře. Obsahuje mnoho multimediálních a interaktivních prvků,
které zjednodušují pochopení učiva. SW je do škol dodáván zdarma.
- „Naším
cílem je, aby každý žák ZŠ a SŠ v průběhu svého studia absolvoval jakési
minimum spotřebitelského vzdělávání a byl připraven na běžné situace,
které ho jako spotřebitele mohou v reálném životě potkat,“ říká Lenka
Mužíčková, ředitelka sdružení Generation Europe. Sdružení se věnuje jak
obecným, tak aktuálním tématům. Největší ohlas v poslední době
zaznamenalo téma týkající se tzv. „Šmejdů“. To zaujalo nejen žáky, ale
také celou řadu dospělých. Před vánoci byl zvýšený zájem o problematiku
bezpečného nakupování po internetu.
- Nový
formát Online vzdělávacího kalendáře doplňuje tištěnou formu Školního
diáře. Online vzdělávací kalendář, stejně jako tištěné médium, přináší
základní informace ze světa kolem nás. Věnuje se oblastem práva,
osobních financí, telekomunikací, internetového bezpečí apod. Tištěný i
online formát na sebe vzájemně navazují, takže čtenář textu si může své
znalosti upevnit a rozšířit použitím zábavné výukové hry. Učitelé mohou
na portálu využít zpracované metodiky pro vedení výuky k jednotlivým
tématům spotřebitelského vzdělávání.
-
- Občanské
sdružení Generation Europe
-
Generation Europe je občanské sdružení, které se již od roku 2005 zabývá
komplexním vzděláváním mládeže ve spotřebitelských dovednostech. Učí
mládež, jak se chovat odpovědně a zvažovat sociální, ekonomické a
ekologické souvislosti a dopady jejich jednání a rozhodování. Pravidelně
vydává a tiskne Školní diář, který se na mnohých školách stal klasickou
výukovou pomůckou. Kompletní informace o projektu najdete na adrese:
www.skolnidiar.cz .
-
|