-
S nezastavováním vlaků vyšší
kvality v České Třebové se kraj nesmíří
- Pardubice (2. 12. 2015) – V neděli
13. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád. Na železnici
v Pardubickém kraji mírně posílí dopravy na regionálních tratích. Mezi
pozitivní novinky patří obnovení železniční dopravy do Štítů, mezi
negativní nezastavování mezinárodních vlaků vyšší kvality v České
Třebové.
- „Považuji za velmi
nešťastné rozhodnutí Ministerstva dopravy o zrušení obsluhy uzlu Česká
Třebová dálkovou dopravou vlaky kategorie EC ve směru Praha – Brno –
Bratislava a opačně. I přes obrovský tlak na všechny odpovědné složky
ministerstva se nepodařilo Pardubickému kraji a vedení obcí v okolí
České Třebové přesvědčit ministra dopravy a jeho podřízené o nutnosti a
oprávněnosti požadavků na ponechání obsluhy České Třebové těmito vlaky,“
říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Pardubický kraj to
chápe jako záměrné porušení povinností objednavatele dálkové dopravy
uvedených v dokumentech dopravní politiky státu a v žádném případě se
s tímto stavem nehodláme smířit,“ vysvětlil hejtman.
- Cestující z okolí České
Třebové tak budou muset při cestování do Brna a Bratislavy cestovat do
nejbližší obsluhované stanice, tedy do Pardubic, a odsud cestovat tou
samou trasou přes Českou Třebovou nebo využít regionální dopravy při
cestě do a z Brna.
- Regionální vlaky na
obsluhu Českotřebovska nestačí
- „Tvrzení ministerstva, že
cestující uspoří dvě minuty, se jeví jako výsměch ostatním obyvatelům
150tisícové spádové oblasti okolo České Třebové. Údajný kompromis, kdy
v České Třebové zastaví první ranní vlak ve směru do Bratislavy EC 273
v 7:22 a poslední vlak z Bratislavy EC 272 ve 20:38 je nedostatečný,“
potvrzuje náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír
Dušek. Z pohledu objednavatele veřejné regionální dopravy nelze
cestujícím ve směru Česká Třebová – Brno a opačně navýšit počet
regionálních vlaků, které by mohly nahradit výpadek v obslužnosti
uvedené dálkové dopravy, protože uzel Brno je již několik desetiletí
přetížen a větší počet vlaků se do Brna nedostane.
- Vlakem nově do Štítů
- V novém jízdním řádu se na
druhou stranu podařilo naplnit většinu požadavků obcí, a to i přesto, že
Pardubickým krajem prochází provozně velmi přetížená větev prvního
tranzitního koridoru. Na novinky se mohou těšit cestující na trati 024,
kde Pardubický kraj objednal dopravu v úseku Mlýnický Dvůr – Štíty.
Vlaky se do Štítů, které leží na území Olomouckého kraje, vrátí po
čtyřech letech.
- Další zlepšení
v návaznostech vlaků na hranicích mezi Pardubickým a Olomouckým krajem
provedl Pardubický kraj v úseku Chornice – Dzbel. V praxi to znamená, že
je vytvořeno velmi dobré spojení oblastí Prostějovska a
Moravskotřebovska, a to především v ranních hodinách.
- Také na trati 016 v úseku
Holice – Borohrádek posílil Pardubický kraj železniční dopravu pro
cestující do zaměstnání a škol.
- Mezi Stéblovou a
Opatovicemi po dvou kolejích
-
Na trati
031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř bude od nového jízdního řádu
plně v provozu modernizovaný dvoukolejný úsek Stéblová – Opatovice nad
Labem. Pro cestující to znamená zrychlení cestování, protože odpadne
nutnost čekání na protijedoucí vlaky ve Stéblové a současně se zvýší
traťová rychlost. V Opatovicích nad Labem vznikla také nová zastávku s
nástupišti umožňují
|