-
Projekt Singletrack
Glacensis stvrzen dohodou českých a polských partnerů na
českotřebovské radnici
-
10. prosince 2015 v České Třebové
podepsali dohodu o spolupráci čeští a polští partneři projektu
Singletrack Glacensis. Dohodu uzavřelo 8 polských gmin a 3 česká města
a svazek obcí. Tím byl položen základ pro vytvoření více než 200 km
singletracků v česko – polském příhraničí propagovaných pod jednou
značkou.
- Polské
Gminy Bardo, Miejska Kłodzko, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko, Lądek
Zdrój, Międzylesie, Stronie Śląskie a Złoty Stok a za českou stranu
svazek obcí Region Orlicko– Třebovsko a města Choceň a Moravská Třebová
usilují o získání evropské dotace z programu přeshraniční spolupráce
INTERREG V-A ČR – Polsko. Vedoucím partnerem projektu je zkušená Gmina
Bardo. Vznikne tak infrastruktura pro atraktivní a trendovou formu
aktivní rekreace a sportu, jakou je jízda na horských kolech na
singletracích - jednostopých a jednosměrných stezkách uprostřed krásné
přírody.
- „V 11
lokalitách česko – polského příhraničí jsou v první fázi projektu
plánovány okruhy singletracků různé obtížnosti, nabízející vyžití
širokému spektru návštěvníků, od amatérů a rodin s dětmi po zkušené a
náročné bikery. Areály budou vzájemně propojeny do sítě cyklotrasami a
hlavně marketingově propagovány pod jedním webem a jednou značkou.
Předpokládáme, že v další fázi se zapojí se svými singletracky i další
lokality, v Česku například Zdobnice a Deštné v Orlických horách. Systém
bude svým rozsahem a pestrostí jedinečný svého druhu“, sděluje
Renata Šedová, manažerka a koordinátorka projektu za českou stranu.
- Pan
burmistrz Krzysztof Żegański z Gminy Bardo zdůvodňuje jejich
zapojení: „Naše horská Gmina Bardo, svojí geografickou polohou tak
trochu odloučená od světa, se dlouhodobě orientuje na rozvoj cestovního
ruchu. Ten jejím obyvatelům přináší zdroj příjmů a zaměstnání. Vedle
klasické turistiky jsme přesvědčeni, že singletracky k nám přivedou
další skupinu návštěvníků, kteří naplní naše rekreační zařízení. Vzali
jsme na sebe úlohu vedoucího partnera a jsme si vědomi, jak těžké je
obstát v konkurenci desítek projektů. Snad hodnotitelé rozpoznají, že
tento síťový projekt má ambici opravdu naše příhraničí změnit a
pozvednout, jako se tomu stalo například v Jizerských horách.“
- Starosta
Jaroslav Zedník z České Třebové vidí tyto příležitosti pro své
město a region: „Bike resort Orlicko – Třebovsko připravujeme již od
loňska. Náš areál Peklák bude spolu s Andrlovým Chlumem v Ústí nad
Orlicí hlavním nástupním místem. Jsme přesvědčeni, že za nabídkou našich
40 km singletracků a 25 km MTB tras a za dalšími desítkami kilometrů u
blízkých partnerů v Chocni a Moravské Třebové budou jezdit bikeři z celé
České republiky. Až si všechno sjedou u nás, přesunou se kousek do
Polska a plni zážitků pojedou domů, aby se zas vrátili. Vezmou sebou i
rodiny a zkusí také naše in-line stezky, bazény a další sportoviště. Pro
náš svazek obcí je to prioritní projekt desetiletí po úspěšných
cyklostezkách let 2007 – 2010.“
-
Koordinátor za polskou stranu Marek Janikowski dodává projektu
šťávu: „Náš projekt je hodně inovativní. Chceme zachytit nejnovější
trend elektrokol a osadit na 15 místech napájecí stanice E-bike poháněné
solární energií. V rámci propagačních akcí Bike maratonů plánujeme také
nevšední Akademii skoků, kdy si v bezpečných podmínkách můžete zkusit
roli akrobata na biku.“
-
Fotografie Ludmila
Rašnerová
|