-
Výměnný pobyt žáků ze ZŠ Ústecká v Agrate Brianza
-
Ve dnech 4. – 9. března 2015
se uskutečnil výměnný pobyt 20 žáků ZŠ Ústecká. Tato
výměna probíhá už 10 let.
Zájezd zajišťovaly učitelky této školy a místostarostka Ing.
Žáčková, která převzala funkci tlumočnice. Všichni
zúčastnění byli ubytování v hostitelských rodinách. Italská škola
si připravila pro naše děti zajímavý program a v tomto roce
absolvovaly děti i více poznávacích akcí, např. navštívili Milano,
Monzu a Mantovu. Nedělní program byl opět v režii hostitelských
rodin. Podrobnější zprávu a fotografie z tohoto pobytu
najdete na webových stránkách ZŠ Ústecká (http://zs-ustecka.cz/
V průběhu pobytu
proběhlo jednání mezi zástupci vedení obou měst a byla projednána
spolupráce pro nadcházející čtyři roky. Ludmila
Rašnerová, sekretariát starosty města
-
-
Plot
kolem trati na Slovanské ulici byl rychle opraven
-
Kritika ze dne 28/2 zřejmě zabrala a tak můžeme již po několika
dnech ukázat, že poražená pole plotu byla alespoň provizorně
opravena. Čekali jsme více, ale aspoň něco. Zřejmě se
čeká na rekonstrukci uzlu v rámci koridoru, kde kolem tratí
vyrostou nové betonové stěny jako protihluková opatření. Hezké to určitě nebude.
Zde je
trať v dost hlubokém zářezu, tak by aspoň nemusel být plot tak
vysoký... V každém případě je současná procházka kolem trati
spojená s pozorováním dění na našem nádraží, kde se stále něco
děje, zajímavá a neradi bychom ji ztratili.
-
Na dolních obrázcích je stav před 10 dny. Možná nebylo třeba na
provedenou provizorní opravu čekat skoro celý rok....
-
Pardubický
kraj i město Česká Třebová symbolicky podpořili Tibet
-
Pardubický kraj se i letos zapojil do mezinárodní kampaně Vlajka
pro Tibet. Hejtman Martin Netolický tak navázal na znovu zavedenou
tradici a na krajském úřadě vyvěsil tibetskou vlajku jako
připomínku 56. výročí tibetského povstání proti čínské okupaci
v roce 1959. „Považuji za vhodné, abychom si neustále
připomínali, že na světě žijí lidé, kterým není umožněno
svobodného
života, studia či spravedlivě ohodnocené práce. Život obyvatel
Tibetu není snadný a je naší morální povinností na tento stav,
přetrvávající i v 21. století, stále upozorňovat alespoň tímto
symbolickým gestem,“ komentoval pokračující tradici hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický. Pardubický kraj obnovil
tradici vyvěšování vlajky v roce 2013, když se rozhodnutím radních
zavázal k podpoře akce až do roku 2016. Letos je spolu s
Libereckým krajem jediným vyšším územně samosprávným celkem, který
se do akce zapojil. Kampaň Vlajka pro Tibet vznikla v polovině
devadesátých let v západní Evropě a patří mezi nejvýznamnějších
symbolické akce vyjadřující podporu ochrany lidských práv nejen
Tibeťanů, ale všech obyvatel Čínské lidové republiky. V roce 1996
se k akci připojila první čtyři česká města a v loňském roce už to
bylo 601 obcí, měst, městských částí nebo krajů. Stovky vlajek
vlají každoročně například v Německu, Francii, Belgii a dalších
zemích. Vlajky vyvěšuje celá řada škol, včetně Univerzity Karlovy
a různých organizací, ale také spontánně mnoho občanů ČR.
-
K
myšlence podpory výročí povstání tibetského lidu se připojuje
pravidelně také město Česká Třebová a to již v minulých volebních
obdobích opakovaně. protože je letos prvním rokem "vlády" nově
zvoleného zastupitelstva, byl i na programu jednání zastupitelů
23/2 tento pod - vyvěšení tibetské vlajky a to nejen letos ale i v
dalších letech do konce volebního období. Proto také dnes
10.3. vlála na českotřebovské radnici tibetská vlajka (viz
fotografie z dnešního odpoledne 10/3)
-
-
Krasobruslařská exhibice na Skalce
- Zveme Vás všechny na
Krasobruslařskou exhibici, která se koná pátek 13.3. od 18:00 na
zimním stadionu v České Třebové. Symbolické vstupné 30,- Jedná se o
rozloučení místních a hostů s letošní sezonou
-
Radní kraje a města jednali o terminálu letiště i čerpání
z EU
-
Radní
Pardubického kraje se v pondělí 9. března poprvé po volbách setkali
s nově ustavenou Radou města Pardubice. Mezi zásadní body jednání patřil
především další postup při výstavbě nového terminálu mezinárodního
letiště v Pardubicích. Ostatní témata patřila problematice ITI strategie
(nový nástroj kohezní politiky pro období 2014 až 2020), dopravním
stavbám ve městě či projektu takzvaného Přednádraží.
-
„Společně
s panem primátorem jsme na naší poslední schůzce identifikovali několik
oblastí, které je potřeba si vyjasnit v širším názorovém spektru, a
proto jsme se dohodli na schůzce obou rad. Osobně vnímám jako
nejdůležitější společně vyřešit další postup při výstavbě nového
terminálu pardubického letiště, ale také například další využití areálu
bývalé Tesly, který kraj v roce 2012 bezúplatně převedl městu
s podmínkou vybudování parkoviště a mimoúrovňového sjezdu,“ uvedl
hejtman Martin Netolický.
-
-
Nový terminál
letiště prioritou
-
Rozvoj
pardubického letiště v souvislosti s nutností vybudování nového
terminálu byl prvním z diskutovaných témat. Současný stav letišti
neumožňuje odbavení více letadel najednou, což brání dalšímu rozvoji a
přilákání zahraničních leteckých společností a zvýšení počtu
pravidelných linek. „Investiční záměr tak, jak nám byl představen,
znamená pro akcionáře společnosti EBA finanční zátěž ve výši 90 milionů
korun do roku 2023. Byli jsme ubezpečeni, že celková investice do
terminálu nepřesáhne 300 milionů korun. Proto také v současné době
probíhá přepracování projektu na výstavbu terminálu,“ uvedl Martin
Netolický. „Rok 2016 by dle plánu znamenal pro akcionáře nejvyšší
finanční zátěž. Konkrétně by se jednalo o 30 milionů korun,“ dodal
hejtman. Nový terminál by měl být schopen odbavit tři standardní letadla
v jednom okamžiku. Celková kapacita odbavených cestujících za rok by se
tak mohla zvýšit až na 250 tisíc. „Požadujeme po společnosti vypracování
podrobného plánu, aby bylo jasné, zda je tato rozsáhlá investice
smysluplná,“ uvedl pardubický primátor Martin Charvát. „Necháme si také
rozepsat fixní náklady včetně hospodářských výsledků z let minulých,“
doplnil Martin Netolický.
-
-
Přednádraží
součástí komplexních plánu rozvoje dopravní infrastruktury města
-
Radní se
seznámili také s návrhy na kompletní revitalizaci a rekonstrukci
v oblasti hlavního nádraží. Projekt mimo jiné počítá s přesunem
autobusového nádraží před hlavní železniční stanici. Tím by vznikl
autobusový terminál pro městskou hromadnou dopravu, ale také dálkové
autobusy. Celá vize je součástí rozsáhlého plánu, do kterého zapadá
rekonstrukce silnice I/37 u Parama, ale také vybudování městského
bulváru na Palackého třídě, jelikož by se zde v souvislosti
s vybudováním obchvatu města mělo omezit dopravní zatížení přibližně na
třetinu současného stavu. „Za důležité považuji také propojení hlavního
nádraží se sídlištěm Dukla a vybudování vstupního terminálu pro
cestující přicházející tímto směrem,“ zdůraznil Martin Netolický. „Město
nyní usilovně pracuje na vyprojektování Přednádraží. Samotná realizace
by měla začít na jaře příštího roku a hotova by měla být do konce roku
2016,“ doplnil pardubický primátor Martin Charvát.
-
-
Prioritou
kraje v ITI je kultura a vzdělávání
-
V rámci
strategie ITI pro Hradecko-pardubickou metropolitní oblast, jejímž
nositelem je město Pardubice, předložil Pardubický kraj několik
prioritních projektů. Mezi ty patří především obnova interiéru a
exteriéru pardubického zámku či nový depozitář Východočeské galerie v Ohrazenicích,
což umožní rozšířit výstavní prostory na zámku a přitáhnout více
návštěvníků. „V oblasti kultury jsme předložili celkově šest záměrů,
jejichž celková hodnota by se měla pohybovat okolo 230 milionů korun,“
uvedl Martin Netolický. V oblasti vzdělávání přísluší pardubické části
aglomerace částka přibližně 114 milionů korun, což je výrazně méně než
připravované projekty vyžadují. „Určíme si prioritní projekty, které
budeme chtít zařadit do oblasti ITI. Na ostatní projekty pak budeme
žádat z evropských fondů individuálně,“ dodal Martin Netolický. Jedním
z projektů v rámci strategie je také propojení karet městské hromadné
dopravy obou krajských měst a jejich případná návaznost na karty pro
meziměstskou dálkovou dopravu.
-
Areál
v Kyjevské je důležitý pro kraj i město
-
Areál bývalé
pardubické Tesly v blízkosti nemocnice převedl Pardubický kraj
bezúplatně na město v roce 2012. Jednou z podmínek tohoto převodu bylo
vybudování parkovacích ploch či využití areálu pro potřeby pardubické
nemocnice a vybudování odpovídajícího napojení na stávající silniční
síť. V současné době existuje několik variant naložení s tímto areálem,
přičemž jako nejpravděpodobnější se jeví kompletní demolice objektů,
které jsou z velké části v havarijním stavu. „V současné době se nám
hlásí investoři, kteří mají zájem o využití areálu pro doplňkové
zdravotnické služby, jako například rehabilitace či služby lázeňského
typu,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková. „Areál v Kyjevské
je jedním z problematických brownfieldů ve městě. Doufám, že se nám ve
spolupráci s městem podaří v nejbližší době problematiku areálu vyřešit.
Toto bude samozřejmě vyžadovat také odpovídající dopravní napojení,
jelikož doprava v okolí nemocnice je již tak komplikovaná,“ uzavřel téma
hejtman Martin Netolický.
-
Kácení stromů uzavře o víkendech silnici u Svitav
-
Pardubice – O tomto a příštím víkendu
bude uzavřena silnice I/34 v úseku Svitavy – Koclířov. Důvodem
uzavírky je kácení a ozdravné řezy stromů podél komunikace. Uzavírka
začíná u Svitav za křižovatkou s ulicí Olomoucká a končí u křižovatky
se silnicí I/35 u Koclířova. Délka uzavřeného úseku je přibližně tři
kilometry. Úplná uzavírka úseku je plánována od 14. do 15.
března a od 21. do 22. března, vždy od 7.00 do 18.00 hodin. Objízdná
trasa povede obousměrně po silnici I/35 a I/43 (Koclířov – Lačnov –
Svitavy). Současně je povolena částečná uzavírka úseku, a to od 9. do
31. března vždy od 7.00 do 18.00. Jedná se o dopravní omezení, které
nevyžaduje objízdné trasy. V případě posunutí termínu prací z důvodu
chybějícího povolení orgánu ochrany přírody ke kácení je připraven
náhradní termín úplné uzavírky na 28. a 29. března.
Českotřebovský ledovec stále v provozu za kilo
Na
Pekláku máme v provozu oba svahy a vleky.
Od 11.3. provozní
doba 9-16 hodin. Lyžařská škola 9-16 hodin.
Situace na svazích dnes ráno:
sjezdovka Peklák i sjezdovka
Zahrádky 5-50 cm technického sněhu.
Na Pekláku jezdíte dopoledne i odpoledne – vždy jen za 100 Kč.
(karta má platnost 3 hodiny od prvního průchodu).
Tak
neváhejte a dorazte na Peklák – levněji to už nejde.
Sobota 14.3.2015 - pokud počasí dovolí - rozloučení se sezónou
- Světlušky 2015 (viz.příloha)
|