-
Společný projekt LOKO TRANS a CZ LOKO zajišťuje
bezpečnost v
tureckém
podmořském
tunelu
-
Podmořský železniční tunel, který spojuje
Evropu a Asií je součástí projektu Marmaray. Tunel je dlouhý 13,6 km a
zhruba jeho desetina -1,4 km - vede pod mořem. Leží v hloubce 60 metrů,
což z něj činí nejhlouběji položený tunel svého druhu na světě.
Postavilo jej japonsko - turecké konsorcium Taisej Corporation a vlaky
po dvou obousměrných tratích by měly přepravovat asi 1,5 milionů lidí
denně.
-
Kontrakt na dodání nákladních vagónů a
lokomotiv globálnímu stavebnímu koncernu OHL získala brněnská obchodní
společnost LOKO TRANS, s.r.o.
„Dlouholeté kvalitní obchodní vztahy obou společností vyústily v létě
roku 2013 v tento významný obchodní případ.
Jsem opravdu hrdý,
že předmětem zakázky jsou právě produkty značky LOKOTRANS a CZ
LOKO řekl Karel Jalový, majitel
společností LOKO TRANS.
-
„Motorové lokomotivy 741.708-2
a 741.709-0 z produkce CZ LOKO plní
roli záchranných lokomotiv, které jsou na každé straně tunelu připraveny
k vyproštění vlaků v případě mimořádné událostí. Získali jsme tak
důležitou referenční zakázku na dynamicky se rozvíjejícím tureckém trhu."
řekl Josef Gulyas, obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu.
-
Lokomotivy přepravila společnost LOKO TRANS
po kolejích pres Slovensko a Maďarsko do rumunského přístavu Constanta.
Přes Černé moře pluly na námořní lodi do Istanbulu, a v depu Hajdarpaš
obě lokomotivy prošly důkladnou kontrolou při předání provozovatel.
Zkušební jízdu absolvovaly lokomotivy s přechodovým vagónem a
elektrickou jednotkou z evropské do asijské časti Istanbulu. Test
spočíval v rozjezdu z nejhlubšího místa do stoupání 17 %o se soupravou o
hmotnosti 860 tun. Rychlost vlaku se pohybovala od 15 do 30 km/h a
časový limit pro vyproštění soupravy z tunelu lokomotivy splnily s
rezervou.
-
Následovalo dvoutýdenní školení obsluhy
lokomotiv. První týden byl věnován teorii, druhý praxi. Vše završila
zkouška pode turecké legislativy.
„Je to unikátní
místo. Zpočátku si připadáte jako v pražském metru, ale když uprostřed
tunelu vidíte terénní zlom, dojde vám, o jak mimořádnou stavbu jde,"
popisuje dojmy
Jakub Džumý, vedoucí technického marketingu, který obě lokomotivy 741.7
v Turecku předával.
-
-
Fotbalové
výsledky z víkendu:
- Mladší žáci odešli v derby
s Ústím poraženi 1:2.
- Starší žáci porazili Ústí
3:0.
- Dorost podlehl Svitavám
1:2.
- "B" mužstvo vysoko
prohrálo v Načešicích 0:5.
- "A" mužstvo získalo 2 body
za remízu 1:1 s Českým Brodem a penaltový rozstřel vyhrálo.
-
-
Termíny
odložených utkání:
- "A"
mužstvo - středa 29.4. od 17:00 FK - Ústí n.O.
-
Dorost - čtvrtek 7.5. od 17:30 FK - Hořice
-
-
LITOMYŠL
ZAVÁDÍ LED DIODY VE VEŘEJNÉM OSVĚTLENÍ
-
(Podle
idnes.cz)
Trochu podobné dilema, které řeší každá domácnost, stojí i před městy.
Většina starostů je konzervativní podobně jako české domácnosti a
zavádí modernější LED svítidla pomalu. Litomyšl se je rozhodla použít
najednou skoro všude.
-
LED diodové osvětlení v
Husově ulici v Pardubicích je možná trochu chladné a někomu nemusí být
jeho bílá barva příjemná, nicméně pro chodce, cyklisty i řidiče je
nyní tato část města bezpečnější. | foto: Radek Kalhous,
MAFRA
-
Jsou dražší, ale
úspornější, měly by vydržet déle a podle odborníkům jim patří
budoucnost.
-
Úsporná LED svítidla s jejich
jasným bílým světlem města zavádějí přesto velice opatrně. Jsou vidět
na přechodech pro chodce, v ulicích jen ojediněle.
Hlavní důvod? Jsou drahé. Pardubice instalují LED
diody už pět roků, I Chrudim moderní technologii kupuje postupně, především do
ulic, které opravuje - nyní do lokality pod nádražím. „Výměna v celém městě by
stála 40 až 50 milionů korun,“ řekl Petr Kopecký, vedoucí odboru
územního plánování a regionálního rozvoje na chrudimské radnici.
-
Přesto se v
desetitisícové Litomyšli nyní rozhodli provést výměnu svítidel
veřejného osvětlení najednou. V březnu začalo v ulicích zářit zhruba
tři sta kusů LED svítidel. Celkem bude vyměněno přes dvanáct set
svítidel s uváděnou životností až 25 let.
-
Investici díky takzvané metodě
EPC zaplatí soukromá firma. Výměnou za to, že v dalších deseti letech
získá od města ušetřené ušetřené díky modernějším
technologiím. Po této době už by Litomyšl měla jen šetřit. „Město neinvestuje nic,
pouze se to platí z úspor plus nějaké procento z úroků, které si firma
musela brát,“ uvedl místostarosta Litomyšle Michal Kortyš.
-
Nově nasvícen je průtah
městem i křižovatka u autobusového nádraží. Firma má současně za úkol
šetřit energii v základních školách, sportovní hale či například v
budovách městského úřadu.
-
Existují ale i kritické
hlasy. Upozorňují, že město v noci mění svůj vzhled. „Svítí o trochu
víc než je potřeba, připomíná to přesvícené sjezdovky v Krkonoších. Vjem bude možná trochu
jiný, světlo svítí žlutě, teď bude bělejší a bude svítit spíše na
chodník než kolem dokola,“ řekl Kortyš.
-
„V barvě světla je
rozdíl. Na komunikacích je nicméně bílé světlo přirozenější, bližší
světlu dennímu,“ uvedl Eduard Paulík z firmy D-energy, která v
Litomyšli výměnu provádí. LED svítidla ovšem neosvětlují tolik domy a právě proto Litomyšl
například na náměstí zachová žlutooranžová světla historických lamp.
-
Výrobci LED svítidla
dnes nabízejí větší škálu barev a také neplatí, že světlo musí být
chladné. Záleží na výběru. Kortyš připomíná, že změny ocení lidé,
kteří rádi sledují noční oblohu. „Nebude se už vytvářet
světelný smog, který je často kritizován,“ uvedl.
-
Je otázka, zda se k
Litomyšli přidají i další města a obnoví veřejné osvětlení najednou. Zdá se, že
zatím spíše ne. Odborníci totiž vyzývají starosty k opatrnosti a
připomínají, že každým rokem může být technologie LED diod lepší a
svítidla levnější. Soudí také, že by se ke změnám měli vyjadřovat i
architekti. „Do obcí přijíždějí
obchodníci, kteří starostům nutí nějaká svítidla. Ti vidí jen výrazné
úspory energie, ale už se na veřejné osvětlení v obci nedívají jako na
celek. Technici sice dokáží spočítat a dodržet normy, ale už
nedomyslí, jak se bude žít lidem v obci,“ uvedl před časem Petr Žák z
Katedry elektroenergetiky ČVUT v Praze.
-
Moravská Třebová před
časem provedla obnovu veřejného osvětlení s pomocí soukromé firmy
podobným způsobem jako Litomyšl. Nicméně si nepořídila LED diody, ale
moderní klasiku - sodíkové výbojky. „LED svítidla jsou drahá,
deklarovaná dlouhá životnost není vyzkoušená a mají užší kužel svitu,“
uvedl místostarosta Moravské Třebové Pavel Brettschneider. To
zjednodušeně řečeno znamená, že sloupů veřejného osvětlení by muselo
být víc. - V České Třebové svítí bílé led diody
na náměstí Jana Pernera....
CÍRKEV
ČESKOSLOVENSKÁ HUSITSKÁ zve všechny příznivce SLÁVKA KLECANDRA
na jeho komorní koncert povelikonočních a svatodušních písní. Spolu s
tradičními Žalmy se do České Třebové - Husův sbor - Mlýnská 900 vypraví
ve čtvrtek 7.května na 19. hodinu.
-
Pozvánka na 54. ročník trampského volejbalu
- T.O.Horáci pořádá 54.
ročník trampského volejbalu a 13. ročník Memoriálu Mirka Hurta.
-
Místo konání: kurty TJ
Sokol Rybník.
- Termín: 23. května
2015, začátek v 8:30 hodin (prezentace na místě od 8.00 hod).
- Dobrou náladu a krásné počasí s
sebou. Kontakt: 724 253 845
-
Prodám chalupu ve Svinné (3+1).
-
Kontakt v době 16 - 18 hod.:
274 772
537 nebo
606 415
0700
-
-
|