- Město Česká Třebová opět nabízí svým občanům účast v elektronické
aukci (e-aukce) na výběr dodavatele elektrické energie a zemního
plynu. E-aukci pro obyvatele města bude opět pořádat partnerská
společnost eCENTRE. Ušetřili jste v roce 2013? Nyní máte opět
příležitost k úsporám v domácnosti, v bytovém družstvu či firmě.
Občané, kteří se do e-aukce zapojili v roce 2013, budou společností
eCENTRE osloveni automaticky – nemusejí tedy chodit na kontaktní
místo. Do e-aukce se mohou zapojit také občané okolních obcí.
-
- PROČ SE DO E-AUKCE
ZAPOJIT?
- Sdružujeme domácnosti, bytová sdruženi a firmy do velkých celků,
které umožní odběratelům elektrické energie a zemního plynu získat
výhodnější ceny. V e-aukci soutěží více dodavatelů - vítězí ten,
který nabídne nejlepší cenu. Zařazení domácnosti, bytového sdružení či
firmy do e-aukce je BEZPLATNÉ. V případě, že vítězný dodavatel
nabídne nižší cenu, než máte u stávajícího dodavatele, zajistíme
vám veškerou administrativu spojenou s přechodem k vítěznému
dodavateli.
-
- JAKÁ
JE PRŮMĚRNÁ DOSAŽENÁ ÚSPORA?
- Zapojením se do e-aukce dosáhly jednotlivé domácnosti díky
sdružení do velkých celků úspory ve výši 15 –
25 %. Do poslední e-aukce na dodavatele
elektrické energie a zemního plynu se zapojilo celkem 2393 domácností
z celé ČR, které společně ušetřily v průměru 22,40% svých nákladů,
přičemž 1628 domácností ušetřilo více než 20%. Celkově
domácnosti dosáhly úspory v objemu 13,14 milionů Kč.
-
- CHCETE
SE PŘIHLÁSIT DO E-AUKCE? PORADÍME VÁM, JAK NA TO …
- Stačí přinést na kontaktní místo potřebné podklady:
- kopii smlouvy se stávajícím
dodavatelem elektřiny včetně případných dodatků a obchodních podmínek,
- kopii posledního ročního vyúčtování
elektrické energie,
- a podepsat smlouvu s pořadatelskou společnosti eCENTRE, a.s.
- Bez uvedených podkladů není možné domácnost, bytové sdružení nebo
firmu do e-aukce zařadit.
-
- Kontaktní místo a
vyčleněné časy pro obyvatele České Třebové:
- Městský úřad Česká Třebová
Staré
náměstí 78 Úterý 19. a čtvrtek 21. 5
od 16:00 do 18:00.
- S případnými dotazy se již nyní můžete obracet na zástupce
partnerské společnosti eCENTRE pana Jiřího Peroutku.
- e-mail: jiri.peroutka@gmail.com, telefon: 606 934 745
-
- Nejčastější otázky a
odpovědi
- Co je elektronická
aukce na výběr dodavatele energie?
- Elektronická aukce představuje moderní a transparentní způsob
hodnocení dodavatelů, kdy jednotliví
- dodavatelé v internetové aukční síni mohou v reálném čase
vylepšovat své nabídky a vyhrát tak soutěženou
- zakázku.
-
- Je účast v aukci
pro občany nějakým způsobem zpoplatněna?
- Ne, aukce je pro občany zcela ZDARMA.
-
- Pokud nedojde ke
snížení ceny oproti stávajícímu dodavateli, nebo dojde ke snížení ceny
pouze u
- jedné komodity, musí občané uzavřít smlouvy s vítěznými
dodavateli?
- Nikoliv, uzavření smluv záleží jen na vůli občanů. Pokud nedojde
ke snížení ceny oproti ceně stávající,
- nemusí zákazník uzavírat smlouvu novou. Pokud však dojde ke slevě
pouze u ceny jedné komodity, může
- uzavřít jen smlouvu na danou komoditu. Smlouvy jednotlivých
komodit jsou na sobě naprosto nezávislé.
-
- V jakém termínu
bude možné začít s odběrem energií od dodavatelů, kteří v e-aukci
zvítězili?
- Termíny zahájení odběru od vítězných dodavatelů záleží na
výpovědních lhůtách smluv u stávajících
- dodavatelů. U každého občana mohou být tedy různé. Výpovědní lhůta
u smluv na dobu neurčitou je 3
- měsíce a počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po doručení
výpovědi.
-
- Pokud má občan více
odběrných míst, může zapojit všechna tato odběrná místa?
- Do aukce sdružujeme domácnosti napříč celou ČR. Není tedy problém
zapojit do aukce jakoukoliv
- nemovitost na území ČR.
-
- Jaké podklady jsou
zapotřebí, aby se občan mohl do aukce zapojit?
- - kopie
smlouvy včetně případných dodatků a
všeobecných obchodních podmínek,
- - kopie
ročního vyúčtování (souhrnná fakturace +
detailní rozpis vyúčtování),
- - údaje o způsobu plateb měsíčních záloh na energie,
- - podepsaná smlouva mezi eCENTRE a občanem.
-
- Mohou se občané
účastnit aukce, když mají uzavřenou smlouvu na dobu určitou např. do
dubna
- 2016?
- Ano mohou. Nová smlouva nabude účinnosti až po skončení smlouvy
stávajícího dodavatele. Neradi
- bychom poškodili stávající smluvní vztah, což by mělo za následek
finanční sankce ze strany současného
- dodavatele.
-
- Kde mohou občané
zjistit, na jak dlouhé období mají uzavřenou smlouvu se stávajícím
- dodavatelem, pokud to není z jejich smlouvy zcela zjevné?
- Tuto informaci jim musí poskytnout stávající dodavatel energie.
-
- Co využitím této
možnosti výběru dodavatele pomocí aukce občané kromě snížení ceny
ještě
- získají?
- Kromě výhodnější ceny dojde také k narovnání smluv s dodavateli,
které jsou v mnohých případech
- nejasné, nesrozumitelné a pro občany nevýhodně nastavené. Nové
smlouvy mají předem dány podmínky a
- fixní ceny na 24 měsíců. Smlouvy s vítězným dodavatelem jsou
právním oddělením eCENTRE kontrolovány,
- aby neobsahovaly žádné nestandardní ustanovení (např. možnost
změny ceny dodavatelem, skryté
- poplatky nebo automatické prodlužování).
-
- Co nastane po
uplynutí doby sjednané v nové smlouvě z aukce?
- Každá domácnost si může vybrat, jestli si vybere nového dodavatele
sama nebo půjde s námi do další
- aukce. Standardním procesem z naší strany je opakovaná péče o
klienty. V dostatečném předstihu před
- uplynutím smlouvy budou občané osloveni s možností opakovaného
zařazení do aukce a dalšího soutěžení
- cen energií.