-
Hledáme kompromis, říká
hejtman po jednání s ministrem dopravy
-
Pardubice (3. 8. 2015) – Hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický jednal v závěru minulého týdne s ministrem dopravy Danem
Ťokem. Tématy jednání byla závaznost memoranda z roku 2006 ohledně
výstavby rychlostní silnice R35 a s tím spojené závazky státu, ale
také objednávka železniční dopravy pro následující rok, která
předpokládá zrušení důležitého ranního spoje z Králicka či omezení
zastavování vlaků v České Třebové.
- „Obě strany, tedy kraj a vláda, se k memorandu stále hlásí.
Pan ministr vnímá, že se dokument liší od ostatních především tím,
že se jedná o stále platné usnesení vlády České republiky. Na
konkrétních příkladech mi dokazoval, že se jednotlivé stavby
skutečně připravují. Státní fond dopravní infrastruktury postupně
uvolňuje peníze na doplňující stavby v souladu s harmonogramem
výstavby R35. Nyní se taky řeší oblast Chrudimska v souladu s plánem
výstavby až po obec Ostrov. Ve chvíli, kdy se výstavba posune na
Orlickoústecko, budou připravené přivaděče také pro tuto oblast,“
uvedl hejtman Martin Netolický.
- Česká Třebová je důležitou spádovou oblastí, zastavovat by
zde vlaky měly
- Zástupci Pardubického kraje jednají se svými protějšky na
Ministerstvu dopravy o zastavování vlaků vyšší kategorie v České
Třebové opakovaně již 10 let od doby, kdy někteří ministerští
úředníci prosazují pouze jejich průjezd. „Snažil jsem se panu
ministrovi vysvětlit, že je pro cestující matoucí, když vlaky stejné
kategorie nezastavují ve stejných stanicích a každý cestující tak
musí detailně sledovat jízdní řád, aby místo do České Třebové
nedojel až do Brna či Ostravy. Shodli jsme se, že zastáváme
pragmatické řešení a budeme hledat kompromis,“ sdělil hejtman
Netolický. Ten se s ministrem dopravy dohodl na zpracování posudku o
významu železničního uzlu Česká Třebová nezávislou autoritou, kterou
podle hejtmanova názoru představuje například Fakulta dopravní ČVUT.
„Je nutné zohlednit několik faktorů, a to především spádovost,
která přesahuje město Česká Třebová a dotýká se až 150 tisíc
cestujících, ale také investici do terminálu za 330 milionů korun.
Hraničním termínem pro vyjádření ministerstva dopravy je pak 30.
září,“ dodal hejtman Martin Netolický. Ten zároveň dnes řešil
varianty na zachování bezproblémového napojení oblasti Králicka
v ranních hodinách při cestách do školy či do zaměstnání.
-
4. sraz „PAVLAČOVÝCH ČERVEŇÁKOVÝCH“ dětí
- Vážení a milí „Červeňáci“, čas se nachýlil, brzy už uběhne
další rok od našeho posledního setkání.
- Podle domluvy jsme naše další setkání naplánovali
-
na pátek 18. 9. 2015
po 17. hodině
opět ve vinárně
restaurace Pod Skalkou.
- Pokud máte na někoho kontakt, pozvěte ho mezi nás. Těch,
kteří pocházejí z Červeňáku, je mezi námi stále dost a rádi se
uvidíme i s těmi, kteří dříve nemohli. Těšíme se na setkání.
- Pokud máte někdo nějaký dotaz, použijte e- mailovou
adresu: xcervenak@seznam.cz
- Za organizátory Daša Chadimová a Hana Frűhaufová
-
Ve Vysokém Mýtě staví okružní křižovatku
-
Na značně vytížené silnici I/35
vedoucí Vysokým Mýtem zažijí řidiči v příštích měsících omezení.
Od počátku týdne silničáři přestavují na příjezdu od Litomyšle
křižovatku, která se změní na kruhovou. Hotovo by mělo být na
konci listopadu.
-
Řidiči
využívají „pětatřicítku“ jako objízdnou trasu páteřní dálnice
D1, která se na mnoha úsecích rekonstruuje. Omezení je
nepříjemné, jelikož provoz v Mýtě je již tak dost hustý. Půjde
o zpomalovací prvek při příjezdu do města od Litomyšle.
-
Zatím na stavbě
probíhají práce, které se provozu přímo na I/35 nedotýkají,
jelikož se opravuje kanalizace na vedlejších ulicích. Tyto práce
jsou rozděleny na dvě etapy s různým omezením průjezdnosti.
První etapa skončí 6. srpna a zamezí odbočení ze silnice I/35 do
ul. Dráby. Vjezd do přilehlé čerpací stanice Shell bude
zachován. Vzápětí navazující druhá etapa uzavírky skončí 17.
srpna a má zlepšit situaci při odbočení z ulice Českých bratří,
která ústí na pětatřicítku a ulice Dráby, kde sídlí řada
průmyslových firem. Na ulici Českých bratří je Tesco a
Sportissimo, je tam velký pohyb aut. Následná stavba
samotného „kruháku“ bude probíhat rovněž ve dvou fázích. Vítězem
výběrového řízení se stala firma Strabag, která uspěla s
nabídkou bezmála patnácti milionů. Původní předpokládaná hodnota
zakázky byla dle investora o zhruba 2,5 milionu vyšší. Silničáři
se do stavby pustili i přesto, že v budoucnu počítají s
obchvatem města, který zajistí čtyřproudová rychlostní silnice
R35. Připravované první dva úseky ale dovedou dopravu od
Opatovic jen k Ostrovu u Vysokého Mýta, takže městem bude s
velkou pravděpodobností projíždět ještě více osobních aut i
kamionů. S úsekem kolem města se počítá totiž až později.
Problémy mají stále tisíce řidičů i dále na trase v Litomyšli,
kde práce na opravě podchodu výrazně komplikují tamní provoz.
Stavba podchodu na průtahu Litomyšle má nyní plánované dokončení
k 31. 8.
-
Českotřebováci na Telčském létu
-
Když
se řekne Telčské léto, znamená to pro většinu lidí bohatý
kulturní program, který probíhá na náměstí, v prostorách zámku
a na dalších místech města Telče. Členové parního spolku Depa
kolejových vozidel Česká Třebová si vybaví 3 – 4 týdny
víkendových jízd parním vlakem na trati Kostelec u Jihlavy –
Slavonice. Tyto letní jízdy organizuje Společnost telčské
místní dráhy v čele s předsedou Janem Vyhlídalem. Úzká
spolupráce s českotřebovským depem bohužel skončila závadou na
parní lokomotivě v r. 2011. Od té doby se stále udržují osobní
kontakty mezi „nádražáky“. Až do současnosti však zůstal
Ladislav Landa osobou, která letos již po sedmnácté řídí
pronajatou parní lokomotivu na této trati. Jak říká – Telč je
jeho srdeční záležitost. V letošním roce se parní jízdy
pořádají na připomenutí 70. výročí osvobození Československa.
Na malém semináři uspořádaném ve Slavonicích zazněly
historické fakty vztahující se k této oblasti Sudet a na
výstavě dokumentující průběh války z pohledu železnice se
pozorný návštěvník dozví, že řízením stanice Slavonie a
dozorem nad německými železničáři byl po osvobození od 10.
května 1945 pověřen člen partyzánského oddílu Karel Vojtěch,
průvodčí vlaků z České Třebové.
-
V
kraji opět platí výstraha zvýšeného nebezpečí požárů
- Pardubice (3. 8. 2015) – Český
hydrometeorologický ústav na základě očekávaných vysokých teplot
vzduchu a nedostatku srážek vydal výstrahu nebezpečí vzniku požárů
pro území Pardubického kraje s platností od pondělí 3. srpna 2015
11:30 hodin do odvolání. Z důvodu zabezpečení požární ochrany se
občanům zakazují některé činnosti v místech se zvýšeným nebezpečím
vzniku požáru.
- Opatření vycházejí z nařízení
Pardubického kraje č. 1/2013. Nařízení vymezuje místa se zvýšeným
nebezpečí požáru, mezi které patří lesní porosty a jejich
bezprostřední okolí do vzdálenosti 50 metrů, suché travní porosty,
plochy zemědělských kultur, ale také například sklady sena, slámy
či obilovin. Na těchto místech je zakázáno rozdělávat nebo
udržovat otevřený oheň, kouřit, odhazovat hořící předměty.
Nařízení také omezuje vjezd motorovým vozidlům do lesů, ale také
na polní cesty či suché travní porosty.
- Informaci hejtmana Pardubického
kraje o začátku období zvýšeného nebezpečí vzniku požárů uveřejnil
Krajský úřad Pardubického kraje na úřední desce. Další informace
poskytuje Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje. Informace
Českého hydrometeorologického úřadu jsou k dispozici na
www.chmi.cz. Český hydrometeorologický ústav vydal
stejnou výstrahu pro Pardubický kraj letos už počtvrté.
-
Lídr trhu
s manipulační technikou má zájem o spolupráci s učilištěm v Králíkách
- Pardubice (3. 8. 2015) – Jednou ze středních odborných škol,
které se aktivně snaží navázat spolupráci s významnými regionálními
zaměstnavateli, je také Střední odborné učiliště opravárenské Králíky.
Vedení školy proto o prázdninách navštívilo v Červené Vodě společnost
Vysokozdvižné vozíky, která je největším prodejcem použité manipulační
techniky v České republice. Jednání se zúčastnila také náměstkyně
hejtmana Pardubického kraje zodpovědná za školství Jana Pernicová.
- „Tuto iniciativu velice vítám a podporuji. Firma má obchodní
partnery po celém světě a zaměstnává pouze schopné pracovníky, kteří
musejí být skutečně odborníky. Že je mezi nimi i hodně absolventů
králického učiliště, je jeho výbornou vizitkou,“ uvedla náměstkyně
hejtmana Jana Pernicová. „Přála bych rodičům žáků základní školy,
aby si pracoviště této společnosti mohli detailně prohlédnout. Moderní
prostředí, úžasně čisté haly a krásnými podlahami, perfektní
organizace pracovišť a mimořádná péče o zaměstnance – to je firma
hodná 21. století. Mimochodem každý pracovní box je opatřen tabulí
s velkou fotografií zaměstnance a datem jeho nástupu do společnosti,“
dodala Jana Pernicová.
- Učiliště v Králíkách vyučuje obor opravář zemědělských strojů a
právě jeho absolventi jsou pro svou univerzálnost v regionu velice
žádaní. „Jsme s nimi maximálně spokojeni, protože jsou nejen
šikovní a spolehliví, ale především vysoce kvalifikovaní. V budoucnu
budeme samozřejmě potřebovat další absolventy, proto bychom rádi
podpořili už během studia jejich profesní růst,“ říká manažer
prodeje ryze české společnosti Vysokozdvižné vozíky Tomáš Rýc.
- Konkrétní návrhy na vzájemnou spolupráci nyní připravuje vedení
učiliště. „Zájem máme například o stipendijní programy, odborné
praxe, stáže, školení, exkurze či technickou a materiální pomoc. Už
teď nám firma zapůjčila pro naše potřeby jeden vysokozdvižný vozík,“
vyjmenovala ředitelka SOU opravárenského Králíky Petra Doubravová.
- Vysokozdvižné vozíky, s. r. o., vznikla z původně „garážové“ firmy
v roce 2002. Tehdy měla pouhých šest zaměstnanců a skladem patnáct
vozíků. V současné době je lídrem českého trhu, pracuje v ní 80
zaměstnanců, skladem má 700 vozíků a kromě sídla v Červené Vodě také
pobočku v Praze.
|