-
-
Lení kino na
náměstí na jedničku s hvězdičkou
- Kinematograf bratří
Čadíků přijel letos poprvé do České Třebové a přivezl zajímavé české
filmy. Rozhodně to je velké osvěžení letní sezóny. Počasí taky na
jedničku, všechna místa zaplněna, prostě vydařená akce. Je třeba
pochválit pořadatele, kteří do toho šli, protože museli nejdříve porazit
úředního šimla a posunout v centru města večerku o
půlhodinu. Dostali souhlas a produkce se mohla uskutečnit. Vděční
diváci na konci prvního představení zatleskali. Jak hercům, technikům,
ale především pořadatelům akce z českotřebovského Kulturního centra v
čele s novým ředitele Josefem Kopeckým. Kvalitní obraz i zvuk, vhodný
sklon terénu klidové zóny Starého náměstí. Navíc tmavé náměstí dalo
vyniknout kulise osvětlené severní strany náměstí. Je to pěkná scéna,
kterou si jinak ani neuvědomujeme. Také podle zprávy městské policie se
jednalo o prvním večeru o bezproblémovou akci. Věříme že to bude také o
dalších večerech. Také další promítané tituly jsou
lákavé, proto radíme: vezměte si s sebou na Staré náměstí raději nějaké
skládací křesílko, vyplatí se to. (mm)
-
-
Na
rekonstrukci mostu na Chmelnici se pilně pracuje
-
Mobilní
dopravní značení centrem pozornosti pitomců
- Mám připomínku a nevím,
kam se obrátit. zdá se mi potřebné aby Městská policie nemohla
pravidelně projet Podbranskou ulicí /hlavně po víkendu / a
dohlédnout na nově umístěné dopravní značky. V pondělí najížděl na
Chmelnici velký kamion, protože nějaké hovado značku že to je slepá
ulice, otočilo. Musel pak pracně couvat. Další značka naproti o 100
metrů dál označující nerovnosti, byla hozená v kontejneru. Teď je
mezi nimi. Další značka u opravovaného mostu, která označuje, že
cyklisti mají sesednout, byla hozená v zahrádce paní Kulhavé. Škoda, že
tělesné tresty se nesmějí používat.....(VV)
-
-
Úmrtí ve
výtahu
- Smutný pohled se naskytl
dvojici strážníků v prostoru nádraží ČD na nám. J. Pernera v úterý
v podvečer. Při kontrole osobního výtahu na 2. nástupišti uvnitř nalezli
staršího muže (nar. 1936), který již nejevil žádné známky života. Na
místo byla přivolána lékařská služba a Policie ČR, místo bylo zajištěno
proti vstupu nepovolaných osob. Lékař na místě předběžně vyloučil cizí
zavinění, jako nejpravděpodobnější příčina úmrtí bylo stanoveno srdeční
selhání.
-
-
-
Elektromobily budou mít v Pardubickém kraji zelenou
-
Pardubice (5. 8. 2015) –
Pardubický kraj se stane dalším regionem
v rámci České republiky, kde se výrazně zlepší podmínky pro provoz vozů
na elektrický pohon. Výrazně přispět by k tomu mělo memorandum o
spolupráci při rozvoji elektromobility, které podepsal hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický společně se zástupci projektu
Elektromobilita Skupiny ČEZ. V praxi by se měla deklarace projevit
rychlejším budováním sítě dobíjecích stanic v lokalitách po celém
východočeském regionu, rozšiřováním počtu Zákaznických center ČEZ
poskytujících poradenské služby majitelům elektromobilů a dalšími prvky
podpory.
-
„Využívání dopravních prostředků na
elektrický pohon se stává stále dostupnější alternativou k tradičním
vozidlům se spalovacím motorem, což výraznou měrou zlepšuje kvalitu
života obyvatel, kteří jsou v současné době stále více vystavování
zvýšené hladině hluku, prašnosti a škodlivým emisím výfukových plynů a
produkci oxidu uhličitého,“ uvedl
hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „V souvislosti
s podpisem memoranda jsme se jako Pardubický kraj zavázali k pořízení
jednoho elektromobilu s tím, že po čase si jeho provoz vyhodnotíme a
budeme případně řešit další kroky,“ dodal hejtman Martin Netolický.
-
Krajský úřad Pardubického kraje plánuje
elektromobily využívat v rámci běžného provozu a pracovních cest svých
zaměstnanců. „Velice oceňujeme, že se Pardubický kraj stává partnerem
projektu Elektromobilita ČEZ a současně jde v propagaci elektromobility
příkladem i dalším subjektům z oblasti státní správy a samosprávy, které
jsou typickými uživateli této formy čisté dopravy,“ uvedl Tomáš
Chmelík, manažer útvaru čistých technologií ČEZ.
-
Projekt Elektromobilita ČEZ spolupracuje s 50 partnery z řad
automobilek, obchodních center, komerčních subjektů i radnic po celé
České republice. V kategorii územních celků jde vedle Pardubického kraje
také o Ústecký kraj, Liberecký kraj a Moravskoslezský kraj, z řad
institucí a ministerstev jsou to zejména Ministerstvo průmyslu a
obchodu, Ministerstvo životního prostředí nebo Ministerstvo práce a
sociálních věcí.
-
V celé České republice v současnosti jezdí více než 700 elektromobilů,
poslední tři čtvrtletí se zhruba třemi stovkami nově registrovaných
elektromobilů však signalizují rozvoj celého odvětví. Čtyřicítka aut na
elektrický pohon tvoří vozový park projektu Elektromobilita ČEZ nebo
jeho partnerů. Do konce letošního roku odhady počítají s prolomením
hranice 1 000 elektromobilů na českých silnicích. Elektromobily tak v ČR
přestávají být atrakcí z kategorie technických zajímavostí a stávají se
běžnou součástí zejména městského provozu.
-
-
Obchvaty se postaví rychleji než dálnice
- Stát totiž
nezvládá utrácet evropské peníze za stavbu nových
dálnic a skluz v jejich čerpání se snaží dohnat alespoň tím, že postaví
obchvaty, hlavně na silnicích první třídy. Jejich příprava – například
získání všech potřebných povolení či výkup pozemků – je totiž zpravidla
jednodušší. „Hodně záleží na zájmu představitelů dotčených měst.
Pokud nám pomáhají s výkupy pozemků a jednají s vlastníky, může to vše
urychlit,“ říká šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Jako příklad
uvádí Mělník, kde se letos začala stavět první část obchvatu. Jen během letošního a příštího roku má
začít stavba více než deseti obchvatů, přes dvacet dalších se pak
připravuje a jejich stavba začne v následujících letech. Když se sečte
počet obyvatel ve městech, okolo nichž se budou nové silnice stavět,
dostaneme se ke čtvrt milionu.
-
Někde budou muset čekat kvůli výkupu
pozemků „Máme v
plánu výraznou podporu výstavby obchvatů i v dalších letech,“ slibuje
ministr dopravy Dan Ťok. Jako velký přínos vidí kromě zklidnění dopravy
ve městě také rychlejší cestování. Obchvaty také
zvyšují bezpečnost na silnici. „Pokud mají čtyři pruhy, tak je na nich
nehodovost zhruba pětkrát nižší,“ přibližuje Roman Budský z Týmu
silniční bezpečnosti. Obyvatelé řady velkých měst však stále budou muset
na obchvat čekat. To se týká například Frýdku-Místku nebo Českých
Budějovic. Stavbě brání problémy s výkupem pozemků, a tak musí tranzitní
doprava stále projíždět městem. Cena za kilometr postavené silnice
navíc může být v komplikovaných případech i vyšší než u dálnice. A to
právě kvůli výkupní ceně pozemků – ty v blízkosti měst bývají
atraktivnější, a tím i dražší. Obecně však platí, že pro Ředitelství
silnic a dálnic (ŘSD) jsou obchvaty levnější, a přitom často efektivní
cestou, jak zrychlit dopravu na důležitých silnicích, kde není provoz
tak velký, aby se vyplatilo místo nich postavit dálnici. „Je to dobré
řešení, jak za relativně malé peníze odstranit těžkou dopravní zátěž,“
říká generální ředitel ŘSD Kroupa. Dobře to ukazuje případ silnice I/38,
která vede od České Lípy přes Kolín, Jihlavu až do Znojma.
-
Stavba nových silnic zamrzla
Cestování na této trase se
v posledních letech výrazně zrychlilo vybudováním obchvatů Nymburka,
Kolína, Jihlavy a Moravských Budějovic, v plánu je také vyvedení dopravy
z Havlíčkova Brodu. „Je potřeba dostavět obchvaty hlavně na klíčových
silnicích spojujících krajská města,“ míní Roman Lenner z projekční
firmy Valbek. Obchvatové žně však nic nemění na tom, že stavba nových
silnic v posledních letech výrazně zamrzla a teprve letos se začíná
zvolna rozjíždět. Nedávno začaly práce na úseku dálnice D1 mezi
Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, na jihu Čech zase vznikají další úseky
dálnice D3. Nejviditelnější akcí tak zůstává modernizace dálnice D1, byť
ani tam se ředitelství silnic nedaří dodržet původní plány a stavba má
skluz.
-
-
Poznámka:
obchvatu České Třebové se tato úvaha netýká. Mezi plánovanými akcemi je
již rozestavěný obchvat Chrudimi a poblíž ještě obchvat Doudleb na
silnici I/11.
|