Setkání
rodičů a dětí ze školy Na rovině v České Třebové s galeristou
Zdeňkem Sklenářem
Galerista Zdeněk Sklenář na setkání 7. prosince v Litomyšli popřál škole
, jejím dětem, rodičům, učitelům i zřizovatelům do nového roku hodně štěstí a připil i na její další úspěchy.
Fotografie ze setkání napovídají přátelskou atmosféru. Galerista
Zdeněk Sklenář se přítelem zřizovatelů ZŠ Na rovině v České Třebové
manželů Petra Pražáka a Slávky Petrové a byl také hlavním
protagonistou zahájení činnosti této soukromé základní školy
vyučující alternativními metodami s pomocí pedagogicky Montesori. Zdeněk
Sklenář dříve bydlel také několik roků v České Třebové na sídlišti
Lhotka a má u nás stále řadu přátel. V Litomyšli se setkání
uskutečnilo jak jinak než v Galerii Zdeňka Sklenáře na
inspirující výstavě "Milý Ježíšku..." (Výstava obrazů s názvem "Milý
Ježíšku" je vtipnou nápovědou, co si koupit pod stromeček..
ZO ČSOP Zlatá studánka – Ekocentrum Červenka,
leden 2017:
Pondělí 9. 1. 2017 od
18 hod. v ekocentru:
KAPVERDY –
poutavé vyprávění p. Jiřího Štyrského
doprovázené zajímavými fotografiemi. Vstupné dobrovolné.
Sobota 14. 1. 2017:
POJĎTE S DĚTMI DO PŘÍRODY!
Sraz ve 13 hod. v Javorce u hříbku.
Návrat a aktivity dle počasí, max. do 16,30 hod. V případě vytrvalého
deště se akce nekoná. S sebou vhodné oblečení a obuv, svačinu, pití,
čajovou svíčku, sirky, ½ litru vody, vidličku, misku na 1l vody.
V případě pěkného počasí možné ukončení u restaurace Na Horách. Akce
je určena pro děti od 4 let s doprovodem.
VŠEM ČLENŮM A PŘÍZNIVCŮM PŘEJEME
ÚSPĚŠNÝ ROK 2017!
Informace:
Tel. 605 717350 (P. Vomáčková) po 15. hod. E-mail:
pavlina.vomackova@seznam.cz
DÁLE NABÍZÍME:
Pravidelná Ekoporadna pro veřejnost při
všech akcích, na telefonu 605 717 350, e-mail: pavlina.vomackova@seznam.cz
- Akce jsou finančně
podpořeny Pardubickým krajem a Městem Č. Třebová
-
GYMNÁZIUM
HOLICE BUDE MÍT NOVOU ATLETICKOU DRÁHU
- Krajští radní na svém včerejším jednání schválili zahájení
zadávacího řízení na rekonstrukci atletické dráhy v areálu Gymnázia
Holice. Celková předpokládaná cena stavby činí necelých devět a půl
milionu korun.
- „Součástí stavby je rekonstrukce atletické dráhy a skokanského
sektoru v areálu školy za necelých devět a půl milionu korun. Oproti
původnímu projektovému záměru je navýšena předpokládaná cena stavby,
jelikož jsme zjistili absolutně nevhodný podklad pro pokládku nového
povrchu dráhy. Rovněž bylo nutné řešit odvodnění atletické plochy,“
uvedl hejtman Martin Netolický. „Vyhověli jsme také požadavku
gymnázia na prodloužení rovinky atletické dráhy o tři metry a posunutí
doskočiště pro skok daleký, aby škola disponovala regulérní délkou
dráhy pro běh na 100 metrů,“ doplnil radní pro oblast školství
Bohumil Bernášek.
-
-
Nenechme si zkazit Vánoce
- V souvislosti se včerejším útokem,
který se odehrál na jednom z vánočních trhů na náměstí
Breitscheidplatz v Berlíně, byla na celém území České republiky
zostřena bezpečnostní opatření, což se samozřejmě dotýká také
Pardubického kraje. O situaci byl jako předseda Bezpečnostní rady
kraje informován také hejtman Martin Netolický.
- „Byl jsem zástupci Policie České
republiky informován, že od nočních hodin je zaveden zvýšený dohled na
nádražích, vánočních trzích a v obchodních střediscích, kde se v této
době shromažďuje větší počet osob," uvedl hejtman Martin
Netolický. „I přes útok u našich západních sousedů se snažme udržet
si tu správnou adventní náladu a úsměv na tváři. Svátky klidu, míru a
pokoje nám nemohou zkazit fanatici, jejichž cílem je vyvolat pocit
strachu tak, aby se všichni báli ideálně jeden druhého. Naopak v této
době musí slušní lidé stát při sobě a užívat si krásné období
vánočních svátků," dodal hejtman Netolický.
-
PŘIPRAVOVANÉ ŽELEZNIČNÍ
PROJEKTY V PARDUBICKÉM KRAJI
- Modernizace železničního uzlu Pardubice
Předpokládaná realizace: 2019 – 2022, 3,2 mld. Kč.
Počítá se i s prodloužením podchodu až na jižní okraj kolejiště,
který tak vytvoří spojnici se sídlištěm Dukla. Původní návrh města na
propojení čtvrti Dukla lávkou je z pohledu SŽDC nevyhovující z důvodů
zajištění bezbariérového přístupu, šířky nástupišť a dohledu
návěstidel. Zároveň s technickou modernizací železničního uzlu
Pardubice se počítá i s vybudováním tzv. Ostřešanské spojky, jež
odstraní současnou úvraťovou jízdu do Chrudimi přes Rosice nad Labem.
Trať povede od Chrudimi severovýchodně od stávající trati k průmyslové
zóně Černá za Bory, podjede koridorovou trať a přes zastávky
Pardubice‑Pardubičky a Pardubice střed bude končit na hlavním nádraží.
Celá nová trať však zůstane neelektrifikována.
Modernizace železničního uzlu Česká Třebová
Předpokládaná realizace: 2019 – 2022, 5,8 mld. Kč
Modernizace úseku Ústí nad Orlicí – Choceň Od
počátku se tu připravovala varianta nové, napřímené trati se třemi
tunely a traťovou rychlostí zvýšenou až na 160 km/h. Projekt se však
potýká s negativními posudky na životní prostředí a bude proto muset
doznat změn. Realizaci stavby tak lze předpokládat až po roce 2019.
Nejdříve se musí zpracovat studie proveditelnosti, která upřesní
celkové náklady na stavbu.
DALŠÍ, MENŠÍ PROJEKTY:
- Revitalizace trati Pardubice –
Ždírec nad Doubravou
- Rekonstrukce trati Cerekvice –
Litomyšl
- Modernizace trati Velký Osek –
Hradec Králové – Choceň
- Zvýšení traťové rychlosti mezi
Ústím n. O. a Letohradem
-
Zdroj: časopis Silnice a železnice 11/2016
-
Ve stavbě D35 chce pokračovat řada zahraničních firem
- Silničáři zveřejnili seznam zájemců o stavbu
prvních dvou úseků dálnice D35.
Mezi více než desítkou uchazečů figuruje i několik firem ze
zahraničí. Otázka, kdo postaví dalších více než
27 kilometrů dálnice D35 za
třípatrovou křižovatkou v Opatovicích nad Labem, má o něco blíže k
odpovědi. Ředitelství silnic
a dálnic (ŘSD)
předložilo seznam firem a jejich sdružení, které usilují o dvě
několikamiliardové zakázky na stavbu páteřní
silnice v Pardubickém kraji. Lhůta pro podání
nabídek vypršela minulý týden. „Písemnou žádost o účast v užším
řízení podalo na každý úsek D35 čtrnáct zájemců,“
uvedl ředitel pardubické pobočky ŘSD
Bohumil Vebr.
- Zatím se ovšem jednalo jen o první kolo výběrového řízení, kde
byly hodnoceny kvalifikační požadavky jednotlivých uchazečů. Druhé
kolo, kde už se bude rozhodovat o vítězi, musí silničáři ještě
vypsat. „Po posouzení kvalifikace zájemců se předpokládá
výzva k podání nabídek ve druhém čtvrtletí roku 2017,“ upřesnil
Vebr. Podle dříve předložených podkladů silničářů bude při
výběru vítěze hrát hlavní roli z 90 procent cena. Zbytek tvoří
délka záruční doby. Za 12,6 kilometrů dlouhý úsek z Opatovic do
Časů předpokládají silničáři zaplatit vítězi přes 4,6 miliardy
korun. Na druhém 14,5 kilometru dlouhé úseku z Časů do Ostrova
mají náklady činit bezmála pět miliard. Po zkušenostech z tendrů
na jiných stavbách však silničáři očekávají, že
finální cena bude nižší.
- Stavbu alternativní trasy z Čech na Moravu,
která má ulehčit dálnici D1, by
silničáři rádi zahájili do května 2018. Výběr vítěze na vykopávky
se protahuje Nejdříve totiž musí trasu prozkoumat archeologové. A
zde je zatím situace s výběrem vítěze na provedení záchranného
výzkumu složitější. Zakázku ŘSD vypsalo už v
polovině května a obálky po drobných průtazích otevřelo koncem
září. Dosud však vítěz není znám. „Stále probíhá posuzování
kvalifikací jednotlivých uchazečů,“ upřesnil aktuální stav šéf
silničářů Vebr. Do výběrového řízení na zemní práce i samotný
výzkum se totiž přihlásila téměř stovka zájemců, a to opět i z
různých zemí Evropy. Důkazem o plynulejším postupu v případě
tendru na samotnou stavbu čtyřproudé komunikace budiž skutečnost,
že zde ŘSD podalo oznámení o zakázce 20. září a
termín pro podání nabídek nemuselo posunovat ani o den.
-
|