Vánoční Paříž

Letos jsme se zase po dvou letech sešli v ulici Krátká vedle našeho gymnázia. Všichni se velice těšili. Když jsme viděli přijíždět autobus, zajásali jsme. Naložili jsme si kufry a nasedli do autobusu. Cesta byla dlouhá, ale myslím, že se nikdo nenudil. Každý si našel nějakou zábavu, ať už to bylo sledování filmů, povídání s kamarády nebo třeba hra na ukulele.
Po probdělé noci jsme se konečně probudili v Paříži. Vzali jsme si batohy, rychle vystoupili a už jsme šli na prohlídku katedrály Notre-Dame. Potom na nás čekala další nádherná památka a to gotická kaple Sainte-Chapelle. Z té měl myslím největší radost pan profesor Watroba, jelikož nemusel jako obvykle čekat venku a hlídat naše nůžky, kudly a jiné kovové předměty. Dále jsme si prohlédli Lucemburské zahrady a po nich jsme měli možnost navštívit menší pařížské trhy v Saint Germain des Prés a pak hurá na hotel.
Další den nás čekal nádherný zámek Versailles. Poté zase něco z moderní architektury – čtvrť La Défense, kde jsme si mohli projít další vánoční trhy v Paříži. Myslím, že v La Défense se nám všem líbilo, protože si každý našel to svoje. K večeru jsme měli namířeno k bazilice Sacré-Coeur. Večer jsme se najedli ve francouzském „Flunch“ blízko Moulin Rouge na Montmartru a pak už nás vyzvedli páni řidiči, aby nás zavezli do hotelu.
Poslední den dopoledne jsme strávili v jednom z největších muzeí na světě – v Louvru. Odpoledne jsme navštívili dominantu Paříže – Eiffelovu věž. Z důvodu vysoké oblačnosti nebylo z třetího patra absolutně nic vidět. Po delší cestě z Eiffelovky na Champs–Élysées jsme se museli nějak zahřát, tak jsme si na slavném bulváru dali něco teplého k pití. Poslední částí našeho pobytu v Paříži byla projížďka lodí po Seině. Po ní jsme nasedli do autobusu a odjeli směrem k hranicím s Německem. Ráno jsme se ještě zastavili na vánočních trzích v Norimberku a pak už jsme se těšili domů.
Naše poděkování patří nejen paní profesorce Tomšové a panu profesoru Wątrobovi, ale také řidičům, kteří nás bez problémů dovezli do Paříže a zase zpátky domů.