- Společnost CZ
LOKO přikoupila pozemky.
-
Místo kovošrotu
je parkoviště pro zaměstnance, které zatím pojme padesát aut
Zaměstnanci CZ LOKO mají od
konce loňského roku k dispozici novou parkovací plochu pro zhruba 50
automobilů. Vznikla u Semanínské ulice v místě, kde působila společnost
Ekoline Group, zabývající se obchodováním s kovošrotem. Právě od ní CZ
LOKO část pozemků koupilo. Druhou získala firma IMS-Drašnar.
Původní nabídka na odkoupení celého areálu bývalé cihelny, která se
loni v březnu objevila v nabídce realitní kanceláře, byla pro CZ
LOKO
nevýhodná. Pozemky byly příliš rozsáhlé a cena nepřijatelná. „Chtěli
jsme jen část, využitelnou pro náš další rozvoj. Proto jsme se dohodli s
dalším zájemcem Jiřím Drašnarem, jednatelem a ředitelem společnosti IMS-Drašnar
na společném postupu. Z celého nabízeného areálu jsme si oddělili pro
nás průmyslově využitelné části pozemků, nacházející se ještě v
průmyslové zóně města a stanovili si vzájemný podíl na koupi. Naše část
je na rozloze 13 439 m2," vysvětluje správní ředitel Aleš Podolák
transakci, k jejímuž uzavření došlo loni v listopadu. Oceňuje přitom
nejen práci Petra Zemka a Radka Stránského, ale i jednání s Jiřím
Drašnarem, při nichž vše, co se domluvilo, také platilo. Věří proto, že
obě firmy budou dobrými sousedy.
Prioritou bylo od počátku využití části plochy pro parkování
automobilů zaměstnanců, což se po úpravách a oplocení části nového
pozemku podařilo. „Dalším krokem bude výškové dorovnání pozemku mezi
touto oplocenou plochou a hranicí pozemku sousedící s firmou IMS-Drašnar.
Jako vhodný materiál se nabízí recyklát, který vznikne nadrcením
materiálu z demolice komína a cihelny. O tom jednáme s Jiřím Drašnarem.
Na srovnaném terénu bude možné posunout oplocení a zvýšit počet
zaparkovaných vozidel," uvedl Aleš Podolák.
Žlutá čára označuje původní hranici horního areálu, červená pak
hranici, rozšířenou o dokoupené pozemky.
S pozemky firma získala také automobilovou váhu, která je v dobrém
stavu, a proto pro ní hledá kupce. Další využití nové plochy je
zatím ve stadiu úvah. Nabízí se řada možností. Rozšíření výrobních nebo
skladovacích ploch, zlepšení dopravní obslužnosti horního areálu.
„Přitom ale musíme počítat s tím, že terén vznikl z původního těžebního
prostoru materiálu pro výrobu cihel, na který přišla později navážka.
Terén je také hodně členitý, což je ostati ně na všech pozemcích v České
Třebové," uvedl správní ředitel. A připomněl, že se v horním areálu
připravuje varianta projektu nového provozu kolovky.
Provozovna Česká Třebová má nyní k dispozici pozemky s dostatečným
potenciálem i pro budoucí rozvoj firmy. „Vycházíme z toho, že pokud se
nabízí k prodeji pozemek v těsném sousedství, měl by každý správný
hospodář zvažovat jeho pořízení. Zatímco ve spodním areálu, kde
jsou hlavní výrobní provozy, to je díky sousedstvi s kolejištěm nádraží
prakticky vyloučeno, v tom horním CZ LOKO tyto možnosti využívá, i
Jakákoliv výstavba ve spodním areálu je možná pouze metodou chceš-li
stavět nové, musíš zbourat staré," říká Aleš Podolák. Horní areál je na
tom lépe, ale je vhodný na výrobu lehčích celků, které se nemusí vozit
po kolejích, na skladování či administrativu.
|