Společnost CZ LOKO přikoupila pozemky.
Místo kovošrotu je parkoviště pro zaměstnance, které zatím pojme padesát aut 

Zaměstnanci CZ LOKO mají od konce loňského roku k dispozici novou parkovací plochu pro zhruba 50 automobilů. Vznikla u Semanínské ulice v místě, kde působila společnost Ekoline Group, zabývající se obchodováním s kovošrotem. Právě od ní CZ LOKO část pozemků koupilo. Druhou získala firma IMS-Drašnar.
Původní nabídka na odkoupení celého areálu bývalé cihelny, která se loni v březnu objevila v nabídce realitní kanceláře, byla pro CZ LOKO nevýhodná. Pozemky byly příliš rozsáhlé a cena nepřijatelná. „Chtěli jsme jen část, využitelnou pro náš další rozvoj. Proto jsme se dohodli s dalším zájemcem Jiřím Drašnarem, jednatelem a ředitelem společnosti IMS-Drašnar na společném postupu. Z celého nabízeného areálu jsme si oddělili pro nás průmyslově využitelné části pozemků, nacházející se ještě v průmyslové zóně města a stanovili si vzájemný podíl na koupi. Naše část je na rozloze 13 439 m2," vysvětluje správní ředitel Aleš Podolák transakci, k jejímuž uzavření došlo loni v listopadu. Oceňuje přitom nejen práci Petra Zemka a Radka Stránského, ale i jednání s Jiřím Drašnarem, při nichž vše, co se domluvilo, také platilo. Věří proto, že obě firmy budou dobrými sousedy.
Prioritou bylo od počátku využití části plochy pro parkování automobilů zaměstnanců, což se po úpravách a oplocení části nového pozemku podařilo. „Dalším krokem bude výškové dorovnání pozemku mezi touto oplocenou plochou a hranicí pozemku sousedící s firmou IMS-Drašnar. Jako vhodný materiál se nabízí recyklát, který vznikne nadrcením materiálu z demolice komína a cihelny. O tom jednáme s Jiřím Drašnarem. Na srovnaném terénu bude možné posunout oplocení a zvýšit počet zaparkovaných vozidel," uvedl Aleš Podolák.
Žlutá čára označuje původní hranici horního areálu, červená pak hranici, rozšířenou o dokoupené pozemky.
S pozemky firma získala také automobilovou váhu, která je v dobrém stavu, a proto pro ní hledá kupce.  Další využití nové plochy je zatím ve stadiu úvah. Nabízí se řada možností. Rozšíření výrobních nebo skladovacích ploch, zlepšení dopravní obslužnosti horního areálu. „Přitom ale musíme počítat s tím, že terén vznikl z původního těžebního prostoru materiálu pro výrobu cihel, na který přišla později navážka. Terén je také hodně členitý, což je ostati ně na všech pozemcích v České Třebové," uvedl správní ředitel. A připomněl, že se v horním areálu připravuje varianta projektu nového provozu kolovky.
Provozovna Česká Třebová má nyní k dispozici pozemky s dostatečným potenciálem i pro budoucí rozvoj firmy. „Vycházíme z toho, že pokud se nabízí k prodeji pozemek v těsném sousedství, měl by každý správný hospodář zvažovat jeho  pořízení. Zatímco ve spodním areálu, kde jsou hlavní výrobní provozy, to je díky sousedstvi s kolejištěm nádraží prakticky vyloučeno, v tom horním CZ LOKO tyto možnosti využívá, i Jakákoliv výstavba ve spodním areálu je možná pouze metodou chceš-li stavět nové, musíš zbourat staré," říká Aleš Podolák. Horní areál je na tom lépe, ale je vhodný na výrobu lehčích celků, které se nemusí vozit po kolejích, na skladování či administrativu.
Stručně z CZ LOKO

O zákazníky se v Itálii stará nová dceřinná společnost CZ LOKO ITALIA.

Má své sídlo na předměstí Mantovy v Porto Mantovano. CZ LOKO je 100% vlastníkem této firmy. Tato nová společnost byla nově představena na dubnovém železničním veletrhu v Turíně. Jedná se o druhou dceřinnou společnost českotřebovské společnosti. Ta první vznikla již v roce 1999 s názvem CZ LOKO POLSKA a sídlí v Gliwicích.
 
Na vlečce Arcelor Mittal v Ostravě jezdí již čtyři lokomotivy CZ LOKO řady 741. 

První lokomotiva této řady z dvacetikusové série byla zástupcům společnosti ArcelorMittal předána již v lednu 2016, další tří potom v březnu. Tyto stroje jezdí na 190 km kolejí v ostravských hutích zmíněné firmy. Jejich počet ještě vzroste na dvacet., postupně nahrazují dosud užívané zastaralé a nehospodárné lokomotivy. Huť si od této změny slibuje vyšší bezpečnost pro obslužný personál, snížení hluku i emisí a zvýšení efektivity provozu.
 
CZ LOKO v Istambulu

Předloňská dodávka dvou dieselelektrických lokomotiv CZ LOKO řady 741.7 do Turecka udělala českotřebovské společnosti v této zemi velmi dobré jméno. To se potvrdilo i na veletrhu Eurasia Rail, který se v Istambulu konal začátkem března a kde ce CZ LOKO představila v samostatné expozici. jde o třetí největší výstavu kolejových vozidel na světě. Veletrh potvrdil zájem o lokomotivy z České Třebové. první dva Effishuntery koupí tamní ocelárna Erdemir.